Mededeling

Collapse
No announcement yet.

knijpringen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• knijpringen

hallo mensen,

Een tijdje terug ben ik lid geworden van een vogelvereneging, daar heb ik ook ringen besteld en dus ring ik nu mijn vogels keurig.
    Nu heb ik alleen een ander vraagje, ik kweek met bijvoorbeeld zilverbekjes en heb nu een nest van 5 ino zilverbekjes.
    ik wil ze graag knijpringen omdoen zodat ik ze kan 'merken'als man of pop, maar waal haal ik deze?

mvg

je kunt ook strijkkraaltjes nemen zijn stuk goedkoper en makkelijk om te doen

Opmerking

Click image for larger version

Name:	kanarieringen.jpg
Views:	1
Size:	3,4 KB
ID:	428761

De verpakking ziet er hier wel anders uit maar de ringen en het principe blijven hetzelfde. Die ringen koop ik in de vogelclub
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
        [ATTACH]4436[/ATTACH]

De verpakking ziet er hier wel anders uit maar de ringen en het principe blijven hetzelfde. Die ringen koop ik in de vogelclub
        Jeffrey je voorkomt inteelt toch niet door de kanaries een plastic
        ringetje om te doen.
        Ik neem aan,dat je ze gewoon ringt met de bondsringen.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ik ring ze niet met bondsringen, ik ring ze gewoon met die plastic ringen, elk nestje een andere kleur. Dit gaat perfect omdat ik maar enkele koppels heb. Dit schrijf ik dan op en zo kan ik zien aan de kleur van ring uit welk koppel de jongen komen, wie er nog in het nestje zat, of het het eerste of tweede nestje was en met wie ik ze kan koppelen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
            Jeffrey je voorkomt inteelt toch niet door de kanaries een plastic
            ringetje om te doen.
            Ik neem aan,dat je ze gewoon ringt met de bondsringen.
            ik denk dat hij bedoel dat hij met de kleuren de vogels kan onderscheiden en zo niet perongeluk bij elkaar zet in de proedperiode

hoe krijg je zoon knijpring los ?, zit hier in het plastic een ijzeren stripje die je om de poot buigt? of een soort klik systeem. ik wil dit straks ook gaan doen.

Opmerking

De ijzeren kan je gewoon openbuigen of openknippen. In de plastic ringen zit een sneetje. De ring moet je in een houdertje schuiven met de snee omhoog, doordat het houdertje breder wordt gaat de ring open. Je legt gewoon de poot van je kanarie,... In de spleet, je schuift de ring af het houdertje en klaar is kees. En ik bedoelde voor als ik ze koppel

Opmerking

oke dan weet ik dit ook weer ik denk dat ik deze volgend jaar ga gebruiken voor als mij eerst kweek ronde begint en dan bedoel ik ( de eerste van de eerst) kan bijna niet wachten , maarja dit jaar net te laat de vogels gekregen hah.

haha oke ik zat er naast.

Opmerking

maar nee, je zat erop!
                  Ik ring mijn 2 nesten, vorig jaar hadden wij bij mijn oom van misschien 100 vogels 2 poppen! Dus dan is het wel interessant om het tweede nest ook te ringen. Dat hebben we ook gedaan en dat ik goed gegaan. De laatste jongen zijn 3-4 weken geleden uitgevlogen en we zijn in april gestart

Opmerking

pfff , dat zijn er veel jongen. zo grootschalig ga ik het dan ook weer niet doen haha! huh 2 popen op 100 vogels .. zo erg weilig popen is het niet?? of is dit normaal?
                    hoeveel koppels heb je dan?? stuk of 10?

groeten

Opmerking

Ahn, nee dat is bij mijn oom, die had er dit jaar 16 koppels zitten, vorig jaar ook ik schat dat er dit jaar 100 jongen zijn, misschien 120 maar vorig jaar met evenveel poppen 150 of meer. Hij heeft meer plaats en tijd, hij is namelijk al in pensioen, maar ik ga er dagelijks langs en ik ben meestal degene die de vogels vangt en ringt, want dat is nogal prisizie werk

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                        Ahn, nee dat is bij mijn oom, die had er dit jaar 16 koppels zitten, vorig jaar ook ik schat dat er dit jaar 100 jongen zijn, misschien 120 maar vorig jaar met evenveel poppen 150 of meer. Hij heeft meer plaats en tijd, hij is namelijk al in pensioen, maar ik ga er dagelijks langs en ik ben meestal degene die de vogels vangt en ringt, want dat is nogal prisizie werk
                        haha oke ik dacht al !! pff , dan zal hij wel alleen maar kanarie's kweken ofniet? net wat je zegt je moet er ook maar ruimte voor hebben. ringen heb ik nog nooit gedaan , mischien komt dat bij mij volgend jaar aan bod. lijkt me vrij lastig met die kleine tere pootjes. vangen lijkt me niet zo moeilijk haha:P behalve als ze in een grote volliere zitten.

ik denk als ik binnen kort (als het door gaat) timborado's krijg ik hier volgend jaar mee wil gaan kweken en dan nog 2 koppels bonte kanarie's een kijken wat er uit rolt. ik moet toch ergens mee beginnen!! als het goed zal gaan zal ik wel trots op me zelf wezen haha

Opmerking

Opmerking

haha , zo dat zijn er een heleboel , knap dat je toch de dieren bleef houden ondanks je allergie zo zie je maar weer een echt dieren vredeliefend persoon.
                            haha vangen en ontringen hoeft toch niet in een keer , teminste ik denk niet dat je een hele rij verkopers voor de deur hebt staat, of doe je ze naar ehhmm hoe heet dat ook alweer ? zo een opkoop centrum (srry weet de naam niet)

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X