Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een stelling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Een stelling

In een wereld waar de mens vervreemd is van de dieren en de natuur zou het juist goed zijn om de mensen, die goed met de dieren omgaan, te stimuleren in plaats van deze tegen zich in het harnas te jagen (door bijv. een dierenrechtenorganisatie, partij, natuurorganisatie)
    (achterban, motivatie, enzv.)

what more can we say?

groeten hans.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
      In een wereld waar de mens vervreemd is van de dieren en de natuur zou het juist goed zijn om de mensen, die goed met de dieren omgaan, te stimuleren in plaats van deze tegen zich in het harnas te jagen (door bijv. een dierenrechtenorganisatie, partij, natuurorganisatie)
      ja lekkere stelling weer zeg

wat de 1 denk dat goed is voor de vogels (hou het maar ff bij de vogels, het is per slot van rekening een vogelforum) ,is voor de ander totaal fout.

ik zal alles blijven doen( uhh eigenlijk nu niet meer, men zoekt het maar uit) aangaande zulk soort instanties als het gaat om bepaalde issues.
      voorbeeld

vogelbescherming goede zaak en zelfs lid van geweest en helper bij o.a weidevogelbescherming etc etc.
      als ik dan vertelde dat ik een veer achter tralies had zitten werd ik met de nek aan gekeken, prima toch.

vogelbescherming tegen dus alle vormen van vogels achter tralies.........(ook de vorm waarbij mensen wel goed zijn voor hun vogeltjes)..........dus..........slechte zaak.
      want die willen mijn vorm van hobby ontnemen.

en zo nog 100 voorbeelden.
      maar we zitten op dezefde `golflengte `hoor.( ik snap volledig wat je bedoel, alleen is een utopie stelling-gedachte).

groeten

Opmerking

stelling:

och Eelke,eigenbelang en kinnesinne hou toch,we zijn eenmaal mensen.

grt hans

Opmerking

Eigenbelang en jaloersheid/nijd van wie Hans en waarom?

Moeten wij ons alleen maar als "makke schapen naar de slacht laten leiden"?
          Een beetje weerstand mag toch zeker geboden worden?

En ik ken ook een voorzitter en leden van bepaalde natuurorganisaties die vroeger "fout "waren, maar dit nu niet meer hardop durven zeggen.
          Moet wij als "niet foute" liefhebbers ons maar met stokken laten slaan?
          (mijn broekspijpen zijn al nat )

Door de mensen nog meer van de natuur te vervreemden zal er steeds minder aandacht aan worden geschonken en een vergeten kindje worden, dit mede door toedoen van organisaties die menen op een overdreven manier op te moeten komen voor de rechten van het dier en de natuur.
          Dit door te schermen met misstanden die niet in verhouding staan tot de hoeveelheid mensen die wel juist met dieren omgaan.

Opmerking

Er zijn genoeg "foute liefhebbers"onder de vogel houders.

Ook door bijv. kanarie's te kweken in kooitjes van 40 cm ,en deze dan ook zo tentoon te stellen (in erg kleine saaie kooitjes,,help je niet tegen het vervreemde van de natuur.Daar heeft deze mannier van vogels houden niks mee te maken ,en zal het alleen maar verergen.

Opmerking

Opmerking

'kook

Ik heb ook een stelling;

"Ik ben het altijd met mezelf eens".

Groet,

Rob.

Opmerking

Ik meerdere, "Ik heb altijd gelijk" is er ook zo 1
                  De enige die dat niet mag horen is mijn vrouw

Is toch weer eens wat anders dan een tentoonstelling

Opmerking

Lastige, ik neig naar eens, daar zit natuurlijk een grote MAAR bij.

Dieren mogen niet leiden onder gevangenschap en dus voldoende ruimte hebben, gezonden voeding en liefdevolle verzorging. Dankzij de hobby zullen nu veel vogels blijven bestaan. Kijk maar naar de Swiftparkiet, ik geloof dat er nog maar 1000 broedparen in het wild zijn en dat komt echt niet omdat de rest gevangen is voor de handel.

Dat we pertinent geen dieren moeten opsluiten vind ik onzin, dieren hebben niet zoiets als vrijheidsbesef, ik heb nog nooit een vogel een boek van Kafka zien lezen...eerder verscheuren als we er een papegaai bij in de buurt laten. In een boek genaamd life of pi stond 't heel leuk omschreven. Dieren vluchten niet NAAR een veilige plek, ze vluchten VAN gevaar. Zodra ze hun natje en droogje op orde hebben zitten ze best.

Wat we als dierenliefhebber moeten voorkomen is dat dieren terecht komen bij slechte bazen of door ouders aan jonge kinderen worden gegeven zodat die aan hun verantwoordelijkheidsgevoel kunnen werken.

Dat is tenminste nog een goed iets van de stijging van de prijzen van vogels. Veel soorten worden niet meer voor de vuist weg gekocht.

Opmerking

nog een stelling nooit doen

Opmerking

Ik heb er nog een paar, die mag hij wel hebben
                        Bijgevoegde Bestanden
                        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

denk niet dat die al mogen met 4 jaar is hij ook nog te klein voor denk ik weet het niet zeker mijn jongste is al 20 heb die tijd gehad

Opmerking

Toch wel knap dat een jochie van 4 een advertentie op marktplaats kan zetten

Opmerking

jaaaaaaaaaaaa vroeg geleerd is oud gedaan

Opmerking

Working...
                              X