Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe regelgeving vogelhandel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nieuwe regelgeving vogelhandel

http://www.nbvv.nl/nieuws/index.asp#Vogelmarkten, vogelbeurzen, vogelhandel

Ik vind dit stukje toch wel, eh... beetje kop in het zand steken:
    Verder wil C.O.M.-Nederland nadrukkelijk dat vogelmarkten- en beurzen, die volgens de regels verlopen, blijven bestaan. C.O.M.-Nederland wijst er bovendien op dat zij zelf in een eerder stadium al een regeling voor markten en beurzen heeft vastgesteld.
    Noem me 1 beurs waar alles volgens die regels verloopt....
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

De perfecte wereld bestaat niet Ton.

In mijn beurs komt alleen mijn vrouw en verder niemand.

Opmerking

Heel kort samengevat:

COM doet aanbevelingen ter verdediging van de hobby -het houden van vogels (vallen onder gezelschapsdieren) en neemt enige gepast afstand van de handel (handelaren) in vogels, die in feite ook buiten hun werkgebied vallen.

opmerking: De komst van nadere wet- en regelgeving mag gezien vele publicaties en waarschuwingen van diverse aard voor niemand een verrassing meer zijn en is in feite een directe gevolg van gebrek aan zelfregulerende maatregelen binnen de gelederen van houders van gezelschapsdieren.
        Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

helemaal eens!

Precies! Helemaal mee eens Rupicola. Vergelijkbaar met het rookverbod....jarenlang afwachten door horeca nederland en als het zover is kommer en kwel.

Zelf met oplossingen komen, voor het gehele probleem i.p.v. afwachten en reageren op wetgeving, c.q. vragen stellen over hoe iets geintepreteerd kan en mag worden.

De wereld veranderd en niet alles kan altijd hetzelfde blijven. En voor de veranderingen waar je nu bang voor bent c.q. helemaal niet ziet zitten blijkt een decenium later toch eigenlijk wel iets van 'waarheid-logica-aanvaarding' in te zitten. Hoeveel voorbeelden kunnen we daar wel niet van noemen?

Peer

Opmerking

Door te pleiten voor "blijven bestaan" suggereert het bericht dat ze bestaan.
            Ik zou graag eens zo''n beurs bezoeken, weet er iemand 1?

Ik nodig bij deze opstellers van de "COM-reactie" uit me eens zo'n beurs te tonen.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

ik heb nooit iets in me beurs zitten dus er vald niks in te graaien

Opmerking

Zou een doodsklap zijn niet alleen voor de vogelliefhebbers maar ook voor de handelaren in ander soortige goederen.....wat moeten wij zonder de vogelmarkten. Als de aid ietsje strenger had gecontroleerd en dus een vast ritme hiervan had gemaakt......hadden we misschien dit in het geheel nooit gelezen en dus was het er niet.

Dat er misstanden zijn is bekend maar om dit nu zo door te voeren, laat ze nu eens kijken naar hoe wij onze vogels houden en bij de vogelmarkten een strengere controle houden...

Ook de prijzen van de vogels werkt natuurlijk mee als stroop voor vele handelaren die zonder handel zitten en nu denken...dan maar in de vogels. Afgelopen jaar hebben we steeds meer nieuwe handelaren zien komen die in het geheel niet op de hoogte zijn hoe vogels te vervoeren en of te verzorgen, maar dat deze het nu moeten verknallen voor de wel goede handelaren?

Controle zou voor mij de beste remedie zijn...maar goed wie ben ik!

(oh ja, ton zijn we er al???? afz. Bas)
                http://www.grotode.com

Opmerking

Opmerking

http://www.grotode.com

Opmerking

Top!

Kan enkel zeggen; Chapeau!

Peer

Opmerking

En even off the record:
                        Bas, we zijn er bijnaaaaaaa.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

nog 2 vogeltjes in een kooi en genoeg eten en drinken
                          hebben ze in sommige beurzen in gevoerd(belgie)
                          spijtig voor de 50 andere die in de loper in de koffer van de auto moeten wachten tot de kooi leeg is

Opmerking

Working...
                          X