Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nestje!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nestje!

hoi liefhebbers,

ondanks dat ik pas aankomende week begin met het opbouwen van mijn voli.
    (de fundering is al klaar),heb ik toch al een broedgeval te melden.Het feit is n.l.
    dat tijdens de tuinrenovatie heel vaak mijn schuurdeur open stond en nou zit er een roodborst op eitjes boven in een hoekje,n.b heb ik er de laatste tijd vanalles gedaan van zagen ,boren,verven,e.d. veel lawaai en stof.ondanks deze drukte heeft ze toch haar keuze gemaakt.het probleem is ik kan mijn schuur niet meer
    afsluiten en nee er zit geen raam in dat open kan.er word hier in de buurt noch wel eens ingebroken en ook verzekering dekt niet(mits niet op slot).wat moet ik doen?
    trouwens wel leuk om die schatten te volgen in hun doen en laten.

gr hans

n.b. wil er wel een invlieggat creeren maar ben bang dan het nest te verstoren,
    enige optie is n.l. vlakbij het nest.

dilemma

Hoi Hans,

Da's idd een beetje een dilemma. Hoe vervelend ook voor de vogel maar de veiligheid van jou-jouw spullen is natuurlijk niet geheel onbelangrijk. Ik ben van mening dat je nu een besluit moet nemen. Of je breekt het nestje nu af. De vogel zal snel een nieuw nest maken, gebeurt natuurlijk in de natuur ook. Of je laat e.e.a. in takt, dit betekend dat je de komende vijf weken (14 dagen voor de eieren en circa 3 weken voor uitvliegen) een toegang voor de vogels moet maken. Nu door laten gaan en dit besluit pas over 2 weken nemen, als er dus vogels zijn lijkt me niet oke.
    Het nest verplaatsen is geen overigens geen optie, dat gaat zeker fout.

Peer

Opmerking

gefeliciteerd

Hoi hans
      wat leuk een roodborst in de schuur
      kun je niet een soort van vogelluikje maken (kattenluik maar dan kleiner)? Het vogeltje is al gewend aan herrie die je maakt, dus ze komt toch wel.
      Ik weet niet of je een houten deur hebt, of een deur met glas er in.
      Hout kun je later weer opvullen en verven als je een huurwoning hebt.
      Gaatje er in boren met een klein stokje er voor.
      Zelfs in glas kun je een gat maken als het enkel glas is.
      Ben benieuwd wat de anderen adviseren.
      Fijne pasen en hopelijk kun je er een foto van maken.

Opmerking

Working...
      X