Mededeling

Collapse
No announcement yet.

meelwormen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• meelwormen

hoe kweek je meelwormen voor me vogels en wat heb ik allemaal nodig?

blij

hoi hoi blij

geen idee hoe je meelwormen kweekt, maar de dierenwinkel heeft ze volgens mij. In ieder geval hebben ze maden, want ze verkopen ook vis spullen
    En ik dacht dus ook meelwormen.

Dan koop je dus een mannetje en een vrouwtjes meelworm en daar ga je dan mee kweken
    Of zijn ze onzijdig?
    Dat moet je maar even googlen dan

Moeten ze trouwens echt meelwormen of mogen maden ook?
    Weet jij dat?
    het staat niet in mijn boeken
    en ik ben gewoon melig hoor (komt door de meelwormen natuurlijk) en zeker niet cynisch
    Meelwormen vind ik namelijk wel een beetje eng, en maden niet zo, omdat ik ook wel gevist heb

ciao

Opmerking

mvg Gerard 6

Opmerking

Opmerking

Waarom wil je maden geven aan zebravinken?

Maden zijn er idd. om te vissen en die zijn niet geschikt voor vogels, vaak zijn er kleurstoffen toegedient en deze hebben een vuile maaginhoud.

Als je maden wilt geven kan je het beste pinky's geven dat zijn ingevroren maden.

En als je meelwormen te groot en daardoor te eng vind kan je ook voor de kleine variant gaan en dat is de buffalo worm.

Deze kan je allemaal krijgen in de dierenspeciaalzaak, levend als ingevroren.
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

maar jouw zebra's doen het ook prima zonder, ik denk zelfs dat ze geen meelwormen willen
            Groet'n uut Drenthe

Opmerking

wormpjes

hoi michael en tropenkweker
              Ik vraag dit als mijn popjes kuikens krijgen, dan willen ze extra voeren en dacht ik aan wormen
              maar het kan natuurlijk ook dat eivoer voldoende is voor zebravinken en dat is dan ook prima hoor
              het ging mij dus om extra voeding tijdens het jongen voeren
              ik hoor wel wat ik dan kan doen
              dank jullie wel heren

Opmerking

Een goed eivoer is vaak al voldoende voor de zebravink.

Mijn oude buurvrouw 20 jaar geleden kreeg ook jongen in de het gewone kamervogelkooitje en die gaf geen eens eivoer, op tropenzaad en trosgierst werden de jongen ook groot, nu is dit niet ideaal voor de kleintjes.

Maar als je strak eivoer verstrekt, gaat het helemaal goed komen.
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
                X