Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biesbosch

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Biesbosch

Mvg,
    Kingfisher.

hoi kingfisher,
    ik denk dat je het beste dan kan kijken op waarneming.nl:

daar kan je zien alle gebieden en wat waar gespot is.(als het je om vogels te doen is).
    de werkendamse kant is mooi te bereiken met de pont via dordrecht.( kan je evt. ook de bevers bekijken bij bezoekerscentrum aan dordtse kant) en ff dat gebiedje bij pont ontdekken als je ff moet wachten, is de moeite waard hoor,soortjes genoeg daar maar alles hangt af van weer en tijd van het jaar natuurlijk. (het begint nu denk ik pas een beetje weer binnen te druppelen aan soortjes,kan zijn dat er al genoeg zit maar dat weet ik niet, ben er nog niet geweest dit jaar).

als je op waarneming kijkt een dag van te voren of dag van afreizen dan kan je al een beetje "gericht"een kant uitzoeken ( de noordwaard is mij onbekend), het gebied is enorm namelijk en als je dan op zo'n gebied klikt krijg je een kaartje(s) te zien en kan je een eventuele route uitstippelen en als je wat verder zoekt krijg je de soorten die gespot zijn te zien.
    rond dat bezoekers centrum zit ook vaak genoeg "spul" .
    wat je ook kan doen is, ik weet niet op je Tom-Tom hebt?
    als je dat hebt kan je ook via vogelkijkhut "iets"downloaden (vraag me niet hoe dat dit heet) en dan krijg je vanzelf een geluidje of iets te horen waar de hutten/gebieden zijn.

link naar site:

en deze bv:

of deze bv:

Opmerking

Bedankt Wk laat je morgen weten waar ik geweest ben,heb nl nog wat anders gezien.
      Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

vol verwachting klopt ons hart, trippel trappel trippel trap

foto, foto, foto
        mvg

ben niet gek ben een vliegtuig vroemvroem

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
          foto, foto, foto
          mvg

ben niet gek ben een vliegtuig vroemvroem
          Sorry Wk is geen Biesbosch geworden maar Tiengemeten,ga even de foto'bekijken en dan zet ik er wel wat op.
          Mvg,
          Kingfisher.

Opmerking

Bij deze een paar fotootjes,merk wel dat ik nog een hoop moet leren maaar goed we zien wel.

Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

En nog twee:

Mvg,
              Kingfisher.

Opmerking

komt wel goed met jouw en dat fotograferen.
                er is iemand die tegen mij steeds zegt : geduld !!!!!! komt wel goed.
                kan ik nu mooi tegen jouw zeggen hahahahaha

waar het om gaat is of je lekker genoten heb van het buiten zijn met dit prachtige lekkere weer.

en hoe vond je het daar ? mooi gebied?
                wat heb je allemaal gezien verder?
                hoeveel koste het pontje nu?
                op die slikken bij parkeerplaats zat laatst een blauwe kiekendief.
                en bij uitvaren met het pontje ,aan het einde van de krib zit "altijd" een ijsvogeltje op zijn vaste visstekkie.

mvg

Opmerking

komt wel goed met jouw en dat fotograferen.
                  er is iemand die tegen mij steeds zegt : geduld !!!!!! komt wel goed.
                  kan ik nu mooi tegen jouw zeggen hahahahaha

waar het om gaat is of je lekker genoten heb van het buiten zijn met dit prachtige lekkere weer.

en hoe vond je het daar ? mooi gebied?
                  wat heb je allemaal gezien verder?
                  hoeveel koste het pontje nu?
                  op die slikken bij parkeerplaats zat laatst een blauwe kiekendief.
                  en bij uitvaren met het pontje ,aan het einde van de krib zit "altijd" een ijsvogeltje op zijn vaste visstekkie.

mvg

Ik was er nog nooit geweest maar ga beslist weer en door de weeks dat is zeker.
                  Pontje is 2 euro en die ijsvogel heb ik niet gezien wel een fuut bij het uitvaren.
                  En dit is machtig weer,effe geen gez... aan je hoofd gewoon lopen en genieten.
                  Veel rietgorzen gezien mannen en poppen,leeuwerikken die prachtig zingen boven je hoofd,grote zilverreiger,slobeend,bergeend,taling,brandganzen, scholeksters,tureluurs ga maar door.
                  Mvg,
                  Kingfisher.

Opmerking

[QUOTE=kingfisher;123177]Sorry Wk is geen Biesbosch geworden maar Tiengemeten,

Had je wel even op de koffie kunnen komen Bob.

er staan ook verschillende webcam's op het eiland.

Opmerking

[QUOTE=Barend;123216]
                      Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                      Sorry Wk is geen Biesbosch geworden maar Tiengemeten,

Had je wel even op de koffie kunnen komen Bob.

er staan ook verschillende webcam's op het eiland.
                      Huhh,jij zit toch richting Oosterhout of zat mijn zus onzin te vertellen?
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

Nee , ik zit in west brabant , kan tiengemeten bijna zien liggen, denk vanuit de slaapkamer wel te zien is.
                        vrouwen en topografie haha
                        gr.

Opmerking

King,
                          als je de hoeksewaard wilt ontdekken dan moet je hier maar eens op kijken, er is genoeg moois te zien in dat gebied:
                          De website van vereniging Hoeksewaards Landschap

kan je de gebieden uitzoeken daar

en kan je ook hier bv kijken als je voor een bepaalde soort gaat:

Hoekschewaards Landschap - Alle waarnemingen uit de natuur online

en hier heb je een link zodat je in zuidholland kan zoeken naar mooie plekjes, je hoeft niet al te ver hoor er is zoveel moois in de dichte omgeving van jou:

succes en als het kan ga ik een keertje mee wandelen.

mvg

Opmerking

King,
                            als je de hoeksewaard wilt ontdekken dan moet je hier maar eens op kijken, er is genoeg moois te zien in dat gebied:
                            De website van vereniging Hoeksewaards Landschap

kan je de gebieden uitzoeken daar

en kan je ook hier bv kijken als je voor een bepaalde soort gaat:

Hoekschewaards Landschap - Alle waarnemingen uit de natuur online

en hier heb je een link zodat je in zuidholland kan zoeken naar mooie plekjes, je hoeft niet al te ver hoor er is zoveel moois in de dichte omgeving van jou:

succes en als het kan ga ik een keertje mee wandelen.

mvg
                            Mvg,
                            Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Barend
                              Nee , ik zit in west brabant , kan tiengemeten bijna zien liggen, denk vanuit de slaapkamer wel te zien is.
                              vrouwen en topografie haha
                              gr.
                              Dan ken jij ook de Hellegatplaten wel ook zo'n mooi stukje.
                              Zo zie je je hoeft nog niet zover om wat moois te zien.
                              Mvg,
                              Kingfisher.

Opmerking

Working...
                              X