Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oorlog...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorlog...

"De jaarwisseling is voor 1 van mijn mooie Splendid kweekmannen verkeerd afgelopen. Die is zich gewoon lettelijk dood geschrokken. Kweekplan in duigen dus...."
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Reactie

Ook ik heb een tijdje bij mijn vogels staan kijken vannacht en gelijk ook naar wat er zich rondom aan vuurpijlen afspeelde in de lucht. (Wel mooi gezicht hoor maar verder niet aan mij besteed, ik besteed er dan ook geen euro aan). Ook bij mij leek alles rustig en goed te verlopen. Toch lag deze mooie man vanmorgen onder de stok. Toch van de stress bezweken denk ik.
    Dat spijt mij ontzettend om zo een goede vogel te moeten verliezen. Splendids hebben het volgens mij helemaal niet zo op veel lawaai toestanden. Zelf geven ze immers ook bijna geen lawaai af.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Balen Henk3!

Ik was zelf helaas niet thuis gisteravond en heb de reacties van onze vogels dus niet kunnen zien. Vanmorgen meteen naar buiten gegaan om te kijken, maar hier gelukkig geen slachtoffers. Het is elk jaar toch weer spannend he?

Opmerking

Hier in de Achterhoek ging het er ook weer stevig op,enkel in mijn tuinvoliere zaten ze gewoon te slapen alsof er niks aan de hand was .....
        Maar ze waren al een paar dagen aan het knallen in de buurt,mischien dat ze daarom een beetje gewend waren.

Opmerking

Dit jaar moesten mijn buren ook weer zo nodig zware bommen in de tuin gooien.

Tijdens oud en nieuw, je houdt je hart vast, als dat maar goed gaat.

Gelukkig de morgen er na geen schade pfff.

Tokkies heb je overal.
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Duizend merels vallen dood uit de lucht

BEEBE (ANP) - Meer dan duizend merels zijn in de Amerikaanse staat Arkansas dood uit de lucht gevallen. Een gebied in de stad Beebe van nog geen twee kilometer groot raakte bezaaid met vogellijkjes. Dat meldden plaatselijke media zaterdag (lokale tijd).

De zwerm vogels is mogelijk op grote hoogte geraakt door de bliksem of door een hagelbui. Ook zou het kunnen zijn dat de merels geschrokken zijn van het vuurwerk tijdens de jaarwisseling en door de stress zijn gestorven.

Onderzoekers hebben tientallen vogels meegenomen voor onderzoek om te achterhalen waardoor massaal ze uit de lucht zijn gevallen. De gemeente heeft een bedrijf ingehuurd om de lijkjes op te ruimen.

Opmerking

bij mij zaten de forpussen redelijk rustig
              alleen de jonge vogels waren wat onrustig in de vlucht
              ik wel het dakraam afgeplakt en de lampen langer aangehouden

mvg hans

Opmerking

bij mij waren de Diamantduifjes ook gewoon rustig. Net alsof er niks aan de hand was.Ik had wel een lamp aangelaten en de radio ook. Dan schrikken ze niet zo snel van het geknal.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                  Dit jaar moesten mijn buren ook weer zo nodig zware bommen in de tuin gooien.

Tijdens oud en nieuw, je houdt je hart vast, als dat maar goed gaat.

Gelukkig de morgen er na geen schade pfff.

Tokkies heb je overal.
                  gelukkig voor jou zeg!! maar bleven de vogels wel rustig dan?

Opmerking

Jammer van je splendid man henk

Hier geen dode vogels wel gat in de golfplaten, omdat er van
                    die malloten rondlopen die zo nodig rotjes (lees kleine bommen)
                    over de schuren gooien en die kwam dus precies op het dak.

Gelukkig was dit overdag, en schoot er geen ene vogel echt in de
                    stress. s'avonds extra verlichting aan gelaten maar ze bleven rustig op stok.

Opmerking

reactie

Monique:
                      Jammer van je splendid man henk
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

triest en/of belachelijk

een serious request haalt 7 miljoen op, op zich heel knap en goed!!

En wat doen we met oud en nieuw..........jawel 65!!! ja 65 miljoen de lucht in knallen!!!!!!!!!!!

werkelijk onvoorstelbaar.........en dan hebben we het voor het gemak maar even niet over de schade die het veroorzaakt!!!

1 centraal vuurwerk per gemeente zou nog zo gek niet zijn, particulier verkopen gewoon verbieden scheelt echt een hoop geld........crisis is het niet als men voor 700 euro aan vuurwerk KAN kopen!!
                        Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

In een tijd dat besparing en millieu zo belangrijk is ,is het totaal van de gekke dat vuurwerk nog steeds mag.
                          Maar het is natuurlijk omdat we in Nederland wonen ,want hier moet immers alles maar kunnen en mogen.

Opmerking

Dit verschijnsel zou je de Haagse rubberen ruggegraad kunnen noemen!

Wel allerlei soorten milieutoeslagen bedenken en vooral ook innen, maar ten aanzien van vuurwerk een volstrekt ander beleid!

Tja, de BTW input van een omzet van 65 miljoen in de staatgrabbelpot is natuurlijk ook de moeite waard!
                            Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X