Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogels buiten voeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vogels buiten voeren

Met dit weer kunnen ook de buitenvogels wel wat hulp gebruiken, het is bovendien een leuke manier om vogels dichtbij het huis te zien:

Mijn menu buiten:
    zonnepitten (mezen en vinken vooral)
    strooivoer (mussen)
    vetbollen Mussen, mezen en spreeuwen)
    elke dag een bruine boterham (van alles)
    een bakje universeelvoer (spreeuwen en mezen)
    meelwormen (spreeuwen, gaaien en mezen)
    ongebrande doppinda's (raken ze nog niet echt aan)

Een groot feest voor diverse soorten.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

hier zit ook van alles div vinken mezen merels boom kruiper en heb hier ook een specht zitten grote bonte

Opmerking

Ik heb nog gezouten zonnebloempitten mogen ze dat ook hebben? En mogen mijn eigen vogels dat hebben ,of moeten ze ongezouten hebben (gewoon verkeerd gekocht)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Baggerman
        Ik heb nog gezouten zonnebloempitten mogen ze dat ook hebben? En mogen mijn eigen vogels dat hebben ,of moeten ze ongezouten hebben (gewoon verkeerd gekocht)
        Gezouten pitten zijn voor geen enkel dier goed ,,en zeker in de winter niet voor de buitenvogels.
        Door dat zout krijgen ze ook nog eens extra dorst ,en er is weinig of geen water.

Dus of zelf opeten die zoute pitten ,of in de vuilnisbak er mee.

Opmerking

Hallo,

Nee, geen gezouten voer geven!
          En wel vanwege dezelfde reden als die je zelf waarschijnlijk al bedacht had.....

Groeten, Serinus.
          The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Bruin of wit brood ,of alle andere soorten brood maakt niks uit ,en het hoeft ook helemaal niet oud te zijn.
            Ook kun je gerust een beedje druivensuiker in het water doen om te zorgen dat het niet te snel bevriesd. Dat kan zelfs ook best in de volliere gedaan worden .

Opmerking

Vergeet ook niet de eendjes te voeren, die met grote moeite een wak openhouden.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Onze buitenvogels

Een beetje hulp is nooit weg natuurlijk maar zouden de buitenvogels zich echt niet zonder ons redden?
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Een deel wel natuurlijk, maar vergeet niet dat er nog maar weinig natuurlijk voedsel groeit in de stedelijke gebieden. Juist daar willen "we" graag vogeltjes zien.
                  Een strenge winter zorgt volgens mij nog steeds wel voor een strenge selectie en dat is goed voor de diverse soorten.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Ok

Ik zie de foto's straks gaarne tegemoet van al die buitenvogeltjes. Zelf heb ik helaas geen mooie tuin om foto's te maken. Altijd tegenlicht.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                      Een beetje hulp is nooit weg natuurlijk maar zouden de buitenvogels zich echt niet zonder ons redden?
                      Tegenwoordig niet meer want er is te weinig natuur ,,en al die mensen die hun tuin zogenaamd winterklaar maken is ook niet in het voordeel van de vogels.
                      Veel vogels worden zelfs in de zomer bijgevoerd.

Zie de vogels in je tuin als een volliere zonder gaas.

Opmerking

ijsvogel

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                        Een deel wel natuurlijk, maar vergeet niet dat er nog maar weinig natuurlijk voedsel groeit in de stedelijke gebieden. Juist daar willen "we" graag vogeltjes zien.
                        Een strenge winter zorgt volgens mij nog steeds wel voor een strenge selectie en dat is goed voor de diverse soorten.
                        een strenge selectie is wel goed, voor sommige soorten, maar de ijsvogel, heeft nu al een paar jaar een flinke dreun gehad. die lopen wel erg hard achteruit, met deze winters.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

In plaats van mijn voerbakken uit te blazen, zet ik ze nu in de tuin.
                          Het kost wel een beetje meer aan voer maar het is een prachtig gezicht al die vogeltjes in mijn voortuin.
                          Mezen, roodborstjes, blauwmusjes, huis mussen en zelf turkse tortels doen zich tegoed aan wat ik ze geef.
                          Mijn buurvrouw vervloekt mij want nu komen de vogels ook bij haar een kijkje nemen en dat is niet gewenst.
                          groetjes
                          Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Niet alleen zaad of brood,,,een halve appel zijn de merels ,en vast ook andere vogels dol op.

Opmerking

Hier word ook een extra aardappel gekookt voor de vogels zijn er verzot op.
                              Verder krijgen ze brood, appel (maar bevriest gauw)
                              Strooivoer
                              Mix van universeel, en eivoer.
                              Mix van goudvinkenzaad, onkruidzaden en conditiezaad.
                              Gepelde pinda's
                              Ongepelde pinda's
                              pinky's en wat strengens gierst hangen in het rond.

Eendjes voor op de vijver:
                              we zorgen met de hele buurt dat het wak open blijft.
                              Die krijgen een mix van brood, aardappels, en al het zaad wat mijn
                              eigen vogels niet opeten. (en dat is best veel als je dat een paar dagen opspaart )

Opmerking

Working...
                              X