Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hier is ie dan...... het nieuwe BK

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hier is ie dan...... het nieuwe BK

Gisteravond, tijdens de opening van de 47e Nationale TT van Natuurzang in Leeuwarden, reikte bondssecretaris a.i. Klaas Snijder het nieuwe Bondskruis uit aan Dirk Vermeulen voor de beste kanarie.
    En de verzamelde vogelaars waren het met elkaar eens: mooi ontwerp en degelijk materiaal. Een verbetering t.o.v. het vorige.
    Of het een primeur betrof weet ik niet maar voor veel TT-tijgers zal dit de eerste
    kennismaking zijn....

gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Hij is erg fraai. Zullen veel mensen blij mee zijn.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

ik wilde er geen nieuwe topic over beginnen, dus deze dan maar

ik vind het een niet zo'n mooi ding, dan had deze ruim 40 jaar geleden nog meer "smoel":

ik moest voor mijn dochter haar spreekbeurt spullen/materiaal/info verzamelen over haar onderwerp ( de kanarie................hoe ze erbij komt? ik weet het nog steeds niet, de meest mooie vogels gefokt en wat doe ze .....................de kanarie ) nou ja,
      haar spreekbeurt ging over de kanarie en daarvan moest ze dan 3 vervolg spreekbeurten maken ( powerpoint).
      voor het onderdeel zangkanarie was ze opzoek geweest op de zolder van mijn vader en daar vond ze deze ( ja mijn vader heeft ook zangkanaries gefokt).
      nu was mijn vraag ( want mijn vader weet het niet 100% zeker meer).
      de vraag luid : wat was vroeger de betekenis van "meesterzanger" het was een bepaalde titel met bijbehorende trofee maar wat de voorwaarde ervan was om deze te halen?

weet iemand dit nog?
      (richt ik me op de jonge /oudeknarren op dit forum) wie wat weet mag het vertellen.....dan kunnen we dat verwerken in de spreekbeurt.
      bij voorbaat dank.
      mvg

ps: mot nu weer ff gaan liggen.

Opmerking

meesterzanger

De meesterzanger was en is de beste zangkanarie in de betreffende discipline tijdens die keuring.

Groet,

Rob.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
          Gisteravond, tijdens de opening van de 47e Nationale TT van Natuurzang in Leeuwarden, reikte bondssecretaris a.i. Klaas Snijder het nieuwe Bondskruis uit aan Dirk Vermeulen voor de beste kanarie.
          En de verzamelde vogelaars waren het met elkaar eens: mooi ontwerp en degelijk materiaal. Een verbetering t.o.v. het vorige.
          Of het een primeur betrof weet ik niet maar voor veel TT-tijgers zal dit de eerste
          kennismaking zijn....

gr
          Hans
          ik wist al hoe hij er uit ziet ik heb er 2 thuis staan 1 voor een wildkleur valk op de vereniging tt en 1 voor een lachduif pastel op de distrikt drenthe

Opmerking

Fijn toch Andre,dat je dat al wist.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Bondskruis

nou ik vind een grafsteen
              de oude was mooier

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vandijka1983
                nou ik vind een grafsteen
                de oude was mooier
                Als je het hebt gewonnen is het anders. Dan is het prachtig!
                Vr.groeten van
                Antoni

homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

bondskruis

nou Hopman ik heb hem nog niet gewonnen
                  maar zou hem eigenlijk niet willen hebben
                  vind het maar een lelijk ding

Opmerking

ook 1

Ik heb er ook een gewonnen en vind 'm "gewoon" mooi. Altijd gezever over wel mooi, niet mooi. Gewoon een bondskruis, ik kan me niet voorstellen dat als je er een wint dat je 'm dan zo lelijk vindt dat je hem niet meeneemt.

Groet,

Rob.

Opmerking

Hallo. Aannemende dat vandijka1983 in 1983 geboren is, zal hij/zij dat ding toch zo rond het jaar 2061 nog eens nodig hebben. Want de gemiddelde "lifeexpectancy" in NL is 78. Dan is het toch makkelijk als je al zo'n ding in de rommel lade hebt liggen. Ik zou die van mijn trouwens wel op de schoorsteen mantel zetten hoor.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

had een andere topic moeten kiezen naar het schijnt

het spijt me enorm dat ik weer wat opgerakelt heb en dat het weer in "welles niettes" beland is.

ik zou zeggen wees blij met wat je krijgt en als je wat krijgt en je ben er niet blij mee dan is er altijd nog de vuilnis bak..................probleem opgelost.

Rob, bedankt weer jongen.
                        bedankt voor jouw antwoord.
                        kunnen we dat weer verwerken.

ikzelf kan mij de "titel" meesterzanger niet herinneren , mijn vader zei dat het vroeger een "gewilde"titel was ,puur om het feit dat er vroeger meer dan tegenwoordig de zangkanarie aanwezig was en dus grote concurrentie was op de TT.

die "titel", als ik jouw antwoord lees, dan is die er nog steeds heden ten dagen, klopt dit?

nogmaals dank
                        mvg

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Volgens mij is het nog leuker een keer een spreekbeurt over pa zelf....
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                              X