Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kweken

Hallo,

Ik heb een aantal vragen over kweken met tropische vogels.
    1. Wanneer kan ik beginnen hiermee?
    2. Zijn sint helenafazantjes geschikt voor kweken in broedkooi?
    3. Moet het hok waar de broedkooien in staan verwarmd zijn?
    4. Hoe zit het met het licht? wat voor licht, hoe lang(lichturen)

Ik heb het nog nooit bezocht het kweken, zou zo veel mogelijk verhalen,tips, ideeen willen horen. Bedankt..

Hallo dat zijn er nogal wat die vragen.
    1.beginnen met kweken tja kweek je binnen of buiten?
    In een broedkooi neem ik aan binnen,komen de vogels waar je mee wilt kweken van een kweker die ook binnen kweekt of buiten?
    Komen ze van buiten ,over het algemeen wordt dan in de zomer gekweekt.
    Binnen kun je ook al vroeger beginnen maar dan moet je met lichturen gaan werken en dus bijverlichten.
    Ga je gewoon met het licht(niet bijverlichten) mee dan kun je dit ook gewoon in de zomer doen.
    Ik kweek zelf binnen en de meeste vogels komen bij mij zo eind november in broedstemming te meer daar ik nog enkele import vogels heb die ik niet naar zomer kweek toe krijg.(wat ik ook niet wil maar dat is persoonlijk).
    2. Sint Helena's in een broedkooi,denk dat het aan de maat ligt en de aankleding maar denk dat een voliere beter geschikt is.
    Ik vindt het ook geen beginnersvogel maardat is mijn mening.(weet niet of je een beginner bent dan excuses).
    3.zomerkweek dan hoef je niet te verwarmen(zowel binnen niet als buiten)
    Binnen kweek(vroege) dan zou ik toch wel minimaal een graad of 18 aanhouden 20 lijkt me beter.
    En licht daar zullen verschillende meningen over zijn,ik hou toch een 14-15 uur daglicht aan.
    Ongetwijfeld zullen er nog meer /andere reacties komen,haal eruit wat je kunt gebruiken en denkt wat voor jou nuttig is.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Hallo,

Ik heb ze alleen buiten gekweekt en wat mij opviel was dat het inderdaad niet gemakkelijke broeders zijn.
      Ze gaan dan wel snel over te broedden, maar zijn tevens snel verstoord.

Ik had ze in een beplante gezelschapsvoliere en vond ze erg leuk. Heel sociaal en sterk, in de winter zaten ze vorstvrij op ongeveer een graad of 3.

Ze broedden bij mij dus in de zomer en wat ik verder van de kweek weet is dat ze makkelijker in een voliere broedden dan een broedkooi.
      Als je het wel in de broedkooi wilt proberen moet hij niet te klein zijn en ik zou hem aankleden met kunstgroen, met name rond het nestkastje.

Gr Kornelis.

Ps
      Misschien is dit onderwerp meer geschikt voor het topic tropische vogels.

Opmerking

kweek

Hallo,

Ik ben hier op deze site een paar dagen, dus moet echt even neuzen waar ik alles moet vinden en schrijven.
        Wat betreft kweek, ik heb dus een onverwarmd prieel, zeg maar aan de voorkant de open voilere en aan de achterkant een gesloten gedeelte voor opslag en daar hangen broedkooien. Hij is aan de achterkant helemaal geisoleerd. Ik heb dus wat spitsstaarten, binsen en helena's. Wil graag nog wat leuke tropische vogels aanschaffen, en misschien proberen met kweken in broedkooien. De binsen hebben dit jaar buiten 7 jongen groot gebracht. Wat voor tropen vogels zijn geschikt voor in broedkooi? toch wachten tot de tempratuur weer stijgt, dus volgend jaar maart beginnen? Groetjes een beginnende kweker..

Opmerking

Working...
        X