ik doe altijd een plasticring(strijkkraal) om de poot van mijn vogels, dit doe ik omdat ik dan de jongen per nest uit elkaar kan houden in 1 oog opslag en jongen van de 2 de ronde uit elkaar houden, ze krijgen allemaal een andere kleur. deze krijgen ze om als ze naar de uitvlieg ruimte gaan.
deze zijn geschikt voor de kleine putter en grote putter, en goudvink is krap maar het gaat, ik doe ze aan de poot waar geen vaste voetring zit.
ik ga zo te werk, ik gebruik wel een prikker omdat ik de vogels niet wil storen als dit niet nodig is.
eerste snij je de kraal aan 1 kant door

schuif de ring op de ringlepel

de poot van de vogel leg je op de lepel en ring (hier prikker)

dan schuif je het geheel voorzichtig van de lepel en de ring zit om de poot van de vogel

je hebt ook kralen speciaal hiervoor van verschillende maten, je krijgt hier ook het lepeltje bij, deze zijn echter vele malen duurder, de strijkkralen kosten pakweg 4 euro voor 3000 of 4000 kralen.
deze zijn geschikt voor de kleine putter en grote putter, en goudvink is krap maar het gaat, ik doe ze aan de poot waar geen vaste voetring zit.
ik ga zo te werk, ik gebruik wel een prikker omdat ik de vogels niet wil storen als dit niet nodig is.
eerste snij je de kraal aan 1 kant door

schuif de ring op de ringlepel

de poot van de vogel leg je op de lepel en ring (hier prikker)

dan schuif je het geheel voorzichtig van de lepel en de ring zit om de poot van de vogel

je hebt ook kralen speciaal hiervoor van verschillende maten, je krijgt hier ook het lepeltje bij, deze zijn echter vele malen duurder, de strijkkralen kosten pakweg 4 euro voor 3000 of 4000 kralen.
Opmerking