Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kruiden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
    Ook het verplichten van aangezuurd water drinken lijkt mij niet goed. Zou een vogel die de keuze heeft tussen 'gewoon' water en aangezuurd water, evengoed aangezuurd water drinken?
    Echt niet!

Zo veel mogelijk op een natuurlijke manier vogels houden is nog altijd het beste voor je vogels.
    En heel belangrijk, voorkom overbevolking, vocht en tocht, daar krijgen de vogels allerlei ziektes van waardoor er weer gekuurd moet worden en extra vitamine moeten worden gegeven.
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

@Josly, inderdaad je uiteenzettingen zijn zoals Heidi schrijft, goed bedoeld maar helaas moeilijk leesbaar. Ik probeer mijn vogels zoveel mogelijk variatie te bieden in het aanbod van (groen)voer.

groetjes fons
      Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
      uit het restant de rest van het land.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loodje Bekijk Bericht
        Echt niet!

Zo veel mogelijk op een natuurlijke manier vogels houden is nog altijd het beste voor je vogels.
        En heel belangrijk, voorkom overbevolking, vocht en tocht, daar krijgen de vogels allerlei ziektes van waardoor er weer gekuurd moet worden en extra vitamine moeten worden gegeven.
        Dat denk ik ook!
        En, ik moet er niet aan denken dat ik een vogel koop die aangezuurd water kreeg bij de vorige eigenaar en dus bij ons niet. Wij doen niet aan die dingen. Maar, die vogel gaat het dan wel heel zwaar krijgen en zal waarschijnlijk ziek worden en/of doodgaan.
        En, ik vind dat je een vogel moet kunnen verkopen zonder hele rompslomp erbij omdat 'ie anders doodgaat.

Wel vertel ik de mensen die hier vogels kopen wat wij voeren en hoe wij de vogels houden. Als ze willen dan stuur ik ze ons overzicht van de site waarop precies staat wat de vogels aangeboden krijgen en wat ze hie al aan groenvoer gewend zijn. Dan hoop ik altijd maar dat ze bij de nieuwe eigenaar ook in een restaurantje komen te wonen

Het aparte is wel dat ze in de grote voliere heel veel op de grond zijn maar dat ze in de kleine voliere dat niet doen. De ruimte waar een vogel in moet leven is dus medebepalend voor het gedrag van de vogel.
        Soms lijkt het wel een hok vol met kwartels in de grote voliere. Vooral de gordels huppen gewoon van de ene kant naar de andere kant, dus meerdere meters, als ze op de bodem aan het scheumen zijn. Wel grappig hoe ze dat doen, net pinquins.

Natte hokken door vocht en natte bodem waar poepjes en dagenlang voer ligt, dat geeft imo ook snel ziektes. Schimmelvorming, bact. die zich fijn voelen in vocht en warmte.

De bodem droog en schoon houden, de stokken enzo, poepjes-vrij, dan voorkom je al veel gedoe.
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
          Wat ik daar onder andere mee bedoel.

Teveel van sommige voedingsstoffen kan net zo gevaarlijk zijn als te weinig. Net zoals sommige verhoudingen, en of sommige combinaties.

Wie houdt er onder andere rekening mee met de verhoudingen/ratio calcium, fosfor (Ca:P ratio). En dit in combinatie met vitamine D3 (absorptie)?

Een van de belangrijkste punten/factoren van/bij voeding/voedingsstoffen is/zijn de balans/verhouding calcium, fosfor en vitamine D3.

Daarom dat het zo belangrijk is om dieren/vogels zoveel mogelijk zelf de kans te geven, te bieden, wat betreft voeding/voedingsstoffen. In de eerste plaats het nodige vochtgehalte (water),en die bij elke vogel verschillend is.

Zelfs de verschillend soorten bodembedekking (zilverzand, houtsnippers, zeoliet, etc) hebben rechtstreeks/onrechtstreeks een zekere invloed op/bij voeding/voedingsstoffen (Ca:P ratio).
          Waarom worden tegenwoordig meer en meer gebruik gemaakt van bepaalde soorten voeding/voedingsstoffen (algen, klei, wei, etc). En of voeding/voedingsstoffen met een zekere zwavelgehalte ( onder andere sommige Amerikaanse vogelsoorten).
          1)Hoe of wanneer bepaal je wanneer het 'trop'.
          2)Heb jij de matrix-waardes van welke voedingsstoffen bepaalde vogelsoorten en zelfs ondersoorten nodig heeft? Ik veronderstel van niet?
          3)Hoe bepaal jij uw juiste balans/verhouding dan?
          4)Vogels zelf de kans geven om te eten wat ze willen? Alle diersoorten zullen eten wat ze het lekkerste vinden, van een uitgebalanceerde voeding is dan geen sprake meer.

@Josly:uw antwoorden zijn telkens als raadsels, je antwoord met vragen ik weet niet wat de bedoeling daar van is maar ik veroderstel dat het wel een reden heeft? Jammer dat je telkens 'interessante' onderwerpen aansnijdt met overbluffende taal en daarna de mensen op hun honger laat zitten... Het wordt tijd dat je eens kleur bekent!
          Dank voor wederwoord.
          Last edited by miro; 09-05-2015, 16:32.

Opmerking

Vandaag hebben we een grote kiwiplant en een rozemarijn gekocht voor in de voliere.
            De oude kiwi was dood gegaan en de vogels hadden altijd wel plezier met de kiwi. Veel extra takken en lekker tussen de grote bladeren zitten, maar ook aten ze wel van de bladeren.
            Ook dus een grote rozemarijnplant gekocht, die wil ik in een grotere pot zetten en dan af en toe in de voliere.

Tegenwoordig doe ik een paar keer per week een paar blaadjes basilicum en een paar takjes peterselie bij hun dagelijkse portie lof, appel en andere groentes. Ze eten weinig van de basilicum en perterselie maar we blijven het erbij doen. De binsen slepen de peterselie mee naar hun nest om als nestmateriaal te gebruiken.

De kiwi heeft mijn man vandaag al in de voliere gezet. De binsen waren weer het vlotst met het verkennen.

De rozemarijn moet ik nog verpotten dus die heeft nog niet in de voliere gestaan.

Groetjes, Chantal

@Josly, interessante info! Dank!

Opmerking

leuk om te zien al die vogels in die kiwi plant
              groeten gijs

Opmerking

Last edited by miro; 15-05-2015, 12:53.

Opmerking

Chantal wat leuk, goed idee een kiwi plant, zal ook eens op zoek gaan.
                  Mooie foto is het weer. Grappig die binsen dat ze zo nieuwsgierig zijn, het lijken wel kapoetsensiijsjes.

Haha uiteindelijk zijn alle vogels wel nieuwsgierig en pikken overal aan als jet het aanbied, maar sommige zijn net een graatje erger.
                  groetjes
                  Heidi

Opmerking

@Loodje, de guldenroede (Solidago) wordt ook lekker van gegeten, of misschien trekken ze er blaadjes vanaf voor in hun nest, of beide.. In ieder geval is dat ook een fijne plant om in de voliere te laten groeien. Daarbij komt dat de bloemen mooie geel zijn.
                    Groetjes, Chantal

Opmerking

groetjes
                      Heidi

Opmerking

Mogen de vogels koriander?
                        Groetjes, Chantal

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
                          Een paar linkjes met info:
                          De Domeinnaam kvvv.nl wordt nog niet gebruikt en is te koop voor 70,00 euro. Heeft u interesse om deze mooie domeinnaam van ons over te nemen?

In dit artikel staat de klimmende blauwe winde. ( http://www.kvvv.nl/index.php/artikel...limmende-winde ) Sta er van te kijken dat vogels dit morgen hebben, als je de zaden van deze plant neemt als mens, ga je een aantal uren licht trippen. Hebben de vogels hiervan geen last dan??

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
                            Mogen de vogels koriander?
                            Groetjes, Chantal
                            ik heb het ooit aan mijn kanaries gegeven en deze aten dit gewoon en gingen er natuurlijk niet dood aan.
                            groeten gijs

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                              Om welk soort koriander gaat het?
                              Geteelde soorten of wilde soorten.
                              Eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Onder andere de smaak is verschillend (citroensmaak).
                              Alles van de plant is eetbaar. Is onder andere interessant voor het behandelen/voorkomen van Candida schimmelinfecties. Ook wat rechtstreeks/onrechtstreeks te maken hebben met flagellaten
                              Welke mogelijke Candida schimmelinfecties bij vogels voorkomen hoeft je maar eens op te zoeken.
                              De vruchten ervan, sommigen noemen het zaden, zijn ideale voeding voor vogels. In de eerste plaats vruchtenetende vogels. Want sommige van dergelijke vogels zijn nogal gevoelig voor schimmelinfecties in de krop.
                              Het is zo eentje uit de supermarkt
                              Ik ga ze dan af en toe een takje bij hun dagelijkse portie groente en appel erbij geven.
                              De kruiden (peterselie, selderie, rozemarijn, basilicum en nu dus ook koriander) doe ik ong. 2-3 keer per week.

De bodem houden we droog en schoon. (stoeptegels en paar keer per week aanvegen)
                              Dat scheelt volgens ons al een hoop ellende omdat dat veelal gedijt in vochtige omgeving.

Dank je wel voor je bericht

Groetjes, Chantal

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
                                ik heb het ooit aan mijn kanaries gegeven en deze aten dit gewoon en gingen er natuurlijk niet dood aan.
                                Goed om te horen! Ik ga het ze erbij geven.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Working...
                                X