Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twenty eight of Port lincoln

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

hallo Piet,
    ja we hebben het geweldig naar de zin gehad en heel veel gezien zo.n 6000km gevlogen en gereist door verschillende staten.
    Van Adelaide Naar Allis Spring daarna naar Darwin,met de big Gahn de grote trein wel 1.5 km lang .1450 km met een gangetje van 60 a 70 km en onderweg nog een stop in Katrina (4 uur)waar we een boottocht hebben gemaakt.In Darwin hebben we verschillende natuurgebieden bezocht en krokodillen op de rivier was echt spectaculair hoe hoog en recht die uit het water komen zetten,vandaar naar Cairns ook veel gezien alleen veel regen(cycloon Paul) maar wel 30 graden .Vandaar naar Brisbane waar we het de laatste dagen wat rustig aan hebben gedaan want we hebben in 6 weken ontzettend veel gedaan en gezien .
    Ik raad iedereen aan om daar eens naar toe te gaan ,ben er nu 4x geweest en heb nog niet alles gezien,maar als we weer gaan nemen we eerst nieuw Zeeland daar is de natuur nog mooier.
    m.vr.gr. Harry

Opmerking

Hallo H. Blij te vernemen dat je de volgende keer eerst hier gaat verblijven. Je zult er geen spijt van hebben. Je bed staat al klaar. En dan nog even over het feit dat je er al 4 x bent geweest en nog niet alles hebt gezien! Ik heb na meer dan 30 keer nog steeds niet alles gezien. En ik doe alles met de auto!
      Groetjes, Kees, Nieuw Zeeland

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
        hallo Piet,
        ja we hebben het geweldig naar de zin gehad en heel veel gezien zo.n 6000km gevlogen en gereist door verschillende staten.
        Van Adelaide Naar Allis Spring daarna naar Darwin,met de big Gahn de grote trein wel 1.5 km lang .1450 km met een gangetje van 60 a 70 km en onderweg nog een stop in Katrina (4 uur)waar we een boottocht hebben gemaakt.In Darwin hebben we verschillende natuurgebieden bezocht en krokodillen op de rivier was echt spectaculair hoe hoog en recht die uit het water komen zetten,vandaar naar Cairns ook veel gezien alleen veel regen(cycloon Paul) maar wel 30 graden .Vandaar naar Brisbane waar we het de laatste dagen wat rustig aan hebben gedaan want we hebben in 6 weken ontzettend veel gedaan en gezien .
        Ik raad iedereen aan om daar eens naar toe te gaan ,ben er nu 4x geweest en heb nog niet alles gezien,maar als we weer gaan nemen we eerst nieuw Zeeland daar is de natuur nog mooier.
        Het klinkt geweldig Harry, ik krijg de kriebels weer als ik dat lees. Behalve in Adelaide ben ik op al die plekken geweest die je noemt. Ik heb ook die krokodillen gezien. Ik doe er een plaatje bij. Wij zijn van Darwin via Alice Springs naar Ayers Rock gereden. Daarna nog gevlogen naar Melbourne, Brisbane en Cairns. Prachtig maar een maand is veel te kort.

mvrgr

Piet

Opmerking

Hallo Piet. Een jaar is te kort! Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
            Hallo Piet. Een jaar is te kort! Groet, Kees Nieuw Zeeland.
            Ha Kees,
            je hebt gelijk maar mijn portemonnee is niet zo groot om er een jaar naar toe te trekken. Er zijn ook nog wat andere bezwaren, zoals familie etc. Ik ben er al 2 keer geweest. Maar als ik de kans krijg wil ik er graag nog eens heen, ik heb nog een lijstje met dingen die ik graag wil zien.
            mvrgr

Piet

Opmerking

Barnard Parkiet

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
              hallo pasmat,
              dit is de barnardius zonarius occidentalis
              er zijn twee soorten en drie ondersoorten
              Josly,

nogmaals de getoonde vogel is een Barnard parkiet. De genoemde ondersoort occidentalis is een ondersoort van de Barnardius zonarius zonarius oftewel de Port Lincoln parkiet. Die hebben zwarte koppen en een egaal groen rugdek. De vogel op de foto heeft dat niet.

Onderstaand citaat is uit de Standaard overige Australiche parkieten, die is te downloaden van www.nbvv.nl
              mvrgr

Piet

Opmerking

Working...