Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
Opmerking
-
Opmerking
-
Opmerking
-
Je kan ook in RAW fotograferen maar dan heb ik foto's van bijna 10 mb. En dan moet je ook nog een fotoprogramma hebben om die raw bestanden te kunnen lezen.
Canon heeft dat in ieder geval wel, het is een prima programma waar ik veel mee werk, ik schiet alles in raw.
Van vergroten worden alle foto's minder scherp.
De plaatjes die de spiegelreflex camera's tegenwoordig schieten zijn al snel 3200 x2300, dit is 4x het formaat 800x533 wat op een forum meestal is toegestaan.
Dus een uitsnede is voldoende, zonder te vergroten.
Het vogeltje wat je op de plaat vast legt is dus in werkelijkheid 4x groter.
Henkvriendelijke groet
Henk
Opmerking
-
Raw
Klopt allemaal wel Henk, en ik kan ze ook wel openen. Alleen ff niet met een bijgeleverd cd-rommetje. Ik heb mijn spulletje overgenomen van een goede kennis en de cd-rom is ff kwijt. Zodoende. Bewerken is voor mij dus even niet het probleem.
Opmerking
-
broto,vraag:
ik heb die knop/instelling gevonden
zet ik hem nu op raw+(gek tekentje)L
of op alleen raw?
hoeveel foto's kan je schieten op een 8GB kaart?
ik snap dus nu pas waarom ik dat canon cd-rom programma niet kan gebruiken (picture style) want die pak alleen maar raw ,toch???? of zie ik het weer verkeerd?
en welke instelling hanteer jij op jouw camera als picture style????? bij mij staat tie nu op standaard (geloof ik).
mvg
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door winterkoninghier is tie schijnbaar ook overgevlogen en ik ben er niet blij mee.
zojuist zie ik dat er 2 eieren liggen bij de ......leeuwerik
ben er echt niet blij mee ,kan niks worden want de man zingt nog niet en de tijd van het jaar.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door winterkoningik wist niet dat jij met ......leeuwerik kweekte.
als het nu van bv. de veldleeuwerik was kon het me niks schelen ,maarja die heb ik niet meer dus kan ik daar ook geen eieren van hebben.
mooi artikel
mvg
Opmerking
-
Opmerking
-
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking