Die kanarie mutant noemen ze ook wel "snowed". Maar hij was ingeschreven zoals Broto opgeeft.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
Opmerking
-
-
@broto
Zonder goed- of af te keuren dat de vogel 90 punten heeft gehaald zou je als voormalig keurmeester ook kunnen/moeten weten dat het aantal behaalde punten, niets hoeft te zeggen over de door de keurmeester op het keurbriefje genoteerde kleurnaam.
Blijft onverlet dat de betreffende vogel diverse keren door amateurfotografen is "gekiekt" en als vogel van diverse inzenders en met diverse kleurnamen in ons bondsblad staat afgebeeld. Helaas zonder toevoeging "snowed", "nieuwe mutatie" of anderszins.
Vind ik dat vervelend? Inderdaad, dat vind ik vervelend!
Groet,
Rob.
Opmerking
-
-
ja Henk ik denk wel dat dit noodzaak is.
ik ben ben de man mee geweest die op het gebied van grauwe en kolganzen erg veel onderzoek doet.
het is goed mogelijk dat hij zelfs deze ring omgedaan heeft bij de gans.
na wat hij verteld heeft weet ik wel dat dit erg nuttig is
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijlja Henk ik denk wel dat dit noodzaak is.
ik ben ben de man mee geweest die op het gebied van grauwe en kolganzen erg veel onderzoek doet.
Heb hem ook ingevoerd
De gans wordt al sinds 2009 gemeld in een gebied rond nieuwkoop.
Als je hem in voer kan je hem ook volgen
De gans heet YSEvriendelijke groet
Henk
Opmerking
-
t.a.v. de discussie kanarie:
dergelijke verwarrende zaken komen de laatste jaren wel erg vaak voor in OV en zijn daarmee het stadium 'verbazing' of zelfs 'verontwaardiging' al geruime tijd voorbij.
t.a.v. de discussie gans:
de op afstand afleesbare halsbanden hebben voor- en nadelen.
Voordeel is dat de betreffende vogel niet terug gevangen hoeft te worden om toch gegevens op te leveren.
Het ethische aspect staat echter (regelmatig zelfs) ter discussie, want ja, echt fraai is het niet!
Eenzelfde menig kan men overigens hebben (en heeft men ook) over pootringen.
Ook vleugellabels zijn niet echt fraai overigens.
Wellicht wordt onderzoek in de toekomst wat aantrekkelijker als GPS monitoring (zenders) nog kleiner en vooral ook goedkoper gaan worden.
Zenders zijn tamelijk verantwoord aan te brengen en leveren vooralsnog veruit de meeste gegevens.
Vervolg vraag is hoe het zit met de zin en/of onzin van onderzoek aan wilde vogels/dieren. Het is steeds een afweging.
Ten aanzien van de soort in kwestie zou ook nog opgemerkt kunnen worden dat menigeen het halsbandje maar wat graag nog iets strakker om het nekkie had gezien!De soort is nogal riant vertegenwoordigd de laatste jaren en daardoor niet door een ieder meer zo gewild.
Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijlja Henk ik denk wel dat dit noodzaak is.
Of het nu nut heeft of niet, ik zie ze liever zonder zo'n grote ring om de nek.
En als je sommige vogels dan ziet met ik weet niet hoeveel ringen versierd, gewoon onvogelig.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking