Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vroeg vroeger vroegst

@ Henk prachtige serie.

Gr Arjan

Opmerking

• Kijk een jonge rbt. Die is dan nog vroeger. Dat is een vangst die je toch niet zo vaak mee krijgt Arjan. Er lijkt een zweem over de foto te hangen. Misschien iets contrast toevoegen.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• 6 Mei - 12 Rbt m.

vr.

Het valt met dit koppel totaal niet mee, schuw als ze zijn. Dat was ik totaal niet gewend bij eerdere koppels. Er zit wel verschil in maar zoals deze is wel extreem. Bij geluk kan ik een paar foto's maken en weer weggaan want anders gaan ze niet naar het nest en blijven op een 50 meter afstand of ze laten zich helemaal niet meer zien.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Opmerking

• Fotograferen is ook niet makkelijk. Ik denk dat bij veel fotografen de prullebak erg groot is hoor. Ook al wordt dat niet kenbaar gemaakt. Mislukt een foto, jammer dan. Er komt nog wel een keer een kans. Gisteren ook weer totaal verkeerde belichting gebruikt. Vond ik erg jammer want er zaten best leuke plaatjes tussen anders. Ook die zijn niet meer aanwezig.

Het kan zoveel uitmaken welke richting - achtergrond etc. er op het moment te verwerken is. Er schijnt een histogram op elk toestel te zitten, dat zou de beste graadmeter zijn zegt men. Eerlijkheidshalve ben ik daar zelf ook nog niet mee op de hoogte. Moet ik toch ook eens mee aan de slag. Het achterste schermpje toont niet altijd de juiste belichting. Op de pc ziet het er soms aardig anders uit dan dat je in eerste instantie verwacht had.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
              . Het achterste schermpje toont niet altijd de juiste belichting. Op de pc ziet het er soms aardig anders uit dan dat je in eerste instantie verwacht had.

het enigste waar je naar kijkt op dat schermpje is uiteindelijk eigenlijk de scherpte, de rest bekijk je op de p.c. , wegflikkeren van foto's doe je pas thuis is mij wel eens verteld.

tja als je een geheel zwart /wit of wazig scherm heb dan is het anders natuurlijk ( je snap wel wat ik bedoel) maar als het goed is dan weet je ongeveer hoe de camera instellingen zijn die dag,bij die omstandigheden.

achtergrond en stand etc. dat zoek je zelf op/uit op dat moment, lukt dit niet (gaat wel eens niet door de situatie) dan heb je twee keuzes of je maakt de foto niet of de foto is gewoon minder en dat accepteren .(simpel zat).

maar ik zwijg hier verder over want dit was mijn bedoeling niet( en ik heb geen recht van spreken) ,ik wilde alleen arjan een hart onder de riem steken en aanmoedigen om te gaan experimenteren zodat zijn foto's beter worden.
              mvg

Opmerking

• Met vriendelijke groet:
                Henk.

Opmerking

• het enigste waar je naar kijkt op dat schermpje is uiteindelijk eigenlijk de scherpte, de rest bekijk je op de p.c. , wegflikkeren van foto's doe je pas thuis is mij wel eens verteld.
                  Inderdaad, het weg gooien van foto's , doe je pas thuis, op dat schermpje, kan je enkel kijken of het geen er op staat, wat je wilde fotograferen, zelfs de scherpte kan je niet beoordelen.
                  vriendelijke groet
                  Henk

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                    zelfs de scherpte kan je niet beoordelen.
                    oh en waarom moest ik dan altijd volledig op het oog inzoomen op display om te kijken of deze scherp is

als deze scherp is,is de rest toch ook scherp (soort van).

maar dan nog weggooien doe je thuis hahahahahaha en ik maar 1 knop kunnen bedienen toendertijd all delete of format all was het toch

groetjes

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                      oh en waarom moest ik dan altijd volledig op het oog inzoomen op display om te kijken of deze scherp is

als deze scherp is,is de rest toch ook scherp (soort van).

maar dan nog weggooien doe je thuis hahahahahaha en ik maar 1 knop kunnen bedienen toendertijd all delete of format all was het toch

groetjes
                      Volgens mij had jij de scherpte ook op nul ??

Ik lees te veel exifs
                      vriendelijke groet
                      Henk

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Hier zitten ze, dus al je wilt fotograferen

De Roodborsttapuit, foto, geluid in wav-formaat, verspreiding in nederland(1979), aantal broedparen
                          Bijgevoegde Bestanden
                          vriendelijke groet
                          Henk

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                            @ arjan,
                            opzich kan je leuk fotograferen ( website gezien ook) en weet je steeds beter hoe het eruit moet komen te zien, wat ik wel vind is dat er bij de vogelfoto's meer aan de hand is dan bv. bij de vos foto's.

Dank je, tja vogelfoto's is een vak apart.

ikzelf vind dit jammer , probeer jezelf te verbeteren en je zal zien dat jouw foto's kwalitatief veel beter zullen worden.

Ik doe mijn best.

dat bewerken in een foto is een belangrijke stap maar probeer eerst in de basis beter te worden.(instellingen).

Daar heb je gelijk in als ik dat niet doe blijf ik hangen waar ik nu ben.

nogmaals ik bedoel dit alleen maar goed
                            zet hem op,luister naar die "ouwe"rotten en ga experimenteren, ga niet voor safe, die mooie momenten beleef je toch nog wel een keer.( als je maar vaak genoeg op pad gaat).

Dat ga ik zeker doen

ik hoop dat je het goed oppakt (is ook in mijn voordeel want dan heb ik weer meer mooie foto's om naar te kijken).

Doe ik, ik waardeer dit berichtje!Niet mee eens kon die baggerfoto's wel waarderen voorlopig mag je kritiek en tips geven op dat niveau waar jij zit/zat ben ik nog lang niet!.

mvg

Dit plaatje wat groter uitgesneden.

Gr Arjan

Opmerking

• Een erg mooie plaat zo!
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

• Hij oogt op mijn scherm wat te gladjes op de kop Arjan.

--

7 mei 12 - rbt.

8 mei 12 - putter. Moet nog een keer beter.
                                Vriendelijke groeten,
                                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Working...
                                X