Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• In stilte genoten

Ik heb even een paar dagen in stilte genoten van al jullie zware geschut.
    Werkelijk hele mooie foto's heren.
    mvg Gerard 6

Opmerking

• Nog plaatje

Stil genieten mag best Gerard 6, je hoeft het ook niet uit te schreeuwen, ha, ha.
      Geelgors:
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Laat ik er nog maar eens een plaatje op zetten.

Waterhoen:

Binnenkort wat meer op mijn site.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Opmerking

• Opmerking

• Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Opmerking

• Nou ff een reactie dan

Leg mij nou eens uit waarom die plaat helemaal mislukt is in jou ogen dan?

Het is niet alleen maar geduld hebben wk, dat weet jij ook wel. Het is zeker in mijn geval:

1. vogel zien te vinden, benaderen of naar mij toe laten komen met wat geluk.
                  2. weertype goed instellen.
                  3. diafragma keuze, handmatig. (ga ik nog wel vaak de fout mee in.)
                  4. al dan niet een - of een + instellen.
                  5. camera stil zien te houden. (Valt nog niet mee.)
                  6. afdrukken. - controle.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                    Leg mij nou eens uit waarom die plaat helemaal mislukt is in jou ogen dan?

Opmerking

• Kijk daar heb wij die nog niet volleerd zijn denk ik toch wat aan.

Hee WK, je hebt wel gelijk natuurlijk, scherpte diepte was mij ook wel opgevallen, rand wat minder maar hij is wel te zien. Tja niet elk shot is een meestershot denk ik. Meer contrast, lager diaframa - dus hoger in getal.

Dat is denk ik bij mij vaak ook de reden van te donkere plaatjes. Staat het goed dan is het goed. Bij een hoger diafragma (lager in getal) zie je de te maken afbeelding immers lichter worden, en daar zit um ook een duveltje in het doosje denk ik.

Als ik het mis schijn te hebben dan reageer a.u.b. Anders mag ook, ha, ha.

Inmiddels zie ik er weer een heel stukkie tekst bij staan hier boven. Grapjas.

Ja die instellingen moet je wel gedaan hebben voor je een foto gaat maken. Die veugeltjes hebben niet de hele dag de tijd om mooi te zitten tot wij een keer klaar zijn. Dus ter plekke de instellingen doen en een proef schieten af en toe. En dan zit er nogal een verschil in het beeldschermpje van de camera en thuis op de pc.

Vaak moet ik de conclusie trekken: prullenbakkie. Jammer soms hoor. Dat gaat hier nu wel al veel sneller dan pak um beet een half jaar geleden.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                        Hee WK, je hebt wel gelijk natuurlijk, scherpte diepte was mij ook wel opgevallen, rand wat minder maar hij is wel te zien. Tja niet elk shot is een meestershot denk ik. Meer contrast, lager diaframa - dus hoger in getal.

Dat is denk ik bij mij vaak ook de reden van te donkere plaatjes. Staat het goed dan is het goed. Bij een lager diafragma zie je de te maken afbeelding immers lichter worden, en daar zit um ook een duveltje in het doosje denk ik.

Als ik het mis schijn te hebben dan reageer a.u.b. Anders mag ook, ha, ha.

tja en voor dat soort dingen heb ik dus gelukkig mijne sensei,die ik vragen kan stellen.( en dat ga ik vanavond weer proberen te doen).
                        zonder hem was ik nog niet zo ver als dat ik nu ben (want stiekum en nog heel af en toe ook,zit er wel een super plaat tussen hoor,maarja wat wil je dat ik dan zeg op dat moment van het plaatsen van zo'n plaatje...................ik ben er !!!!! ik weet het allemaal nu!!!!!!).
                        kan toch niet Henkie,kan toch niet?

mvg

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• natuurlijk zou je van een foto moeten kunnen leren.................maar het enigste wat je leert is wat er op dat moment fout ging ( nu op dit moment gezien,want in het begin keek ik vooral wat er goed ging,nu inmiddels een klein beetje verder is dit dus omgedraaid).................en je leert dan dat elk moment zo zijn eigen unieke samenstelling heeft en unieke instelling.

daarnaast hoe weet je wat te doen als je "fout"zit ?...........................daar heb je (ik dan) hulp bij nodig in mijn geval moet het verteld worden en een paar keer herhaald worden om het zo langzaam aan in die grijze massa opgeslagen te krijgen.

die hulp die ik nodig heb (en of tie daar nu gelukkig mee is of niet) heb ik Broto voor gelukkig,
                            want ik vind de platen van Broto steeds van zulke kwaliteit dat ik dat ook wil dus mijn doel is,net zo goed worden als Broto,ook ik wil het wow effect na plaatsing van een foto.

zo genoeg veren uitgedeeld nu.

we gaan gewoon vrolijk verder Henk3 ,en ja ooit zullen "we"er wel geraken echter bij mij is het zo liever gisteren dan vandaag,tja en dan komen we weer op "geduld" uit.

maargoed als het goed is krijg ik ( en hoop dus echt dat het doorgaat) weer een masterclass van hem en kan ik weer mijn vragen direct uitte en praktijk ondervindelijk aan de kaak stellen.

als er 1 wil leren........................dan ben ik het wel,echter ook ik weet dat er beperkingen zijn aan de spullen die ik heb,maar dat neem niet weg dat ik het materiaal wel tenvolle wil benutten en daar ben ik dus nog lang niet.

en na dit lange verhaal Henkie,tja dan.........................tja dan...................krijgen we het hoofdstuk bewerken

Opmerking

• ff weer een plaatje na al die tekst.

wk
                              natuurlijk zou je van een foto moeten kunnen leren.................maar het enigste wat je leert is wat er op dat moment fout ging ( nu op dit moment gezien,want in het begin keek ik vooral wat er goed ging,nu inmiddels een klein beetje verder is dit dus omgedraaid).................en je leert dan dat elk moment zo zijn eigen unieke samenstelling heeft en unieke instelling.

daarnaast hoe weet je wat te doen als je "fout"zit ?...........................daar heb je (ik dan) hulp bij nodig in mijn geval moet het verteld worden en een paar keer herhaald worden om het zo langzaam aan in die grijze massa opgeslagen te krijgen.
                              Ik kan me goed vinden in je verhaal verder.

Wat je hierboven schrijft ga ik nog even op in. Leren van het moment wat er fout ging vind ik dus erg belangrijk. De volgende keer zal je in een dergelijke situatie waarschijnlijk wel proberen om een andere instelling in te stellen.

Hoe weet je wat te doen als je fout zit? Kijk ik denk dan kijk naar de plaat en bedenk wat een andere instelling zou kunnen doen. Zo probeer ik het onder de knie te krijgen. Af en toe heb ik ook wel eens een lucky shot toch? Ha, ha.
                              Enne de beste fotograaf heeft wel een prullenbak denk ik.

Nog een zonnige plaat, hier stond ik er nog beter voor met de zon in de rug ongeveer.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• zo genoeg veren uitgedeeld nu.
                                Inderdaad, je kan beter gaan oefenen
                                vriendelijke groet
                                Henk

Opmerking

Working...
                                X