Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Praag is erg mooi. Ik ben er zelf nooit geweest maar mijn zus meerdere jaren, zij was er helemaal weg van.
Veel plezier en succes met foto's maken, hopelijk gaat het goed lukken en kunnen we hier mee genieten van je uitstap.
Dank je Loodje. Hij kan wel beter hoor.
--
Op 1 Mei j.l. heb ik deze donkergrijze reiger gespot in NL. De reiger is ongeveer zo groot als een gewone blauwe reiger. Het zou eventueel een kleurafwijkende blauwe reiger kunnen zijn maar daar ben ik nog niet zeker van. Geen idee dus wat ik precies gespot heb. Wat mij gelijk opviel aan deze reiger was de donkere kleur met daarbij de lichtgekleurde snavel. Er zijn inmiddels ook al mensen bezig met het determineren van de vogel.
Chantal het is een erg leuke vorm van fotografie die libelles en vliegen etc. Tip: fotograferen bij zulk hard licht valt niet mee hoor.
-
Barend, ik denk niet dat er iemand bang is wat die donkere reiger aangaat hoor. Ik heb zelf gevraagt om hulp bij het uitzoeken naar de soort. Uiteraard met toevoeging van meerdere foto's. Zelf heb ik uren aan deze reiger besteed en dan vooral met wachten tot ie uit het gras zou komen want hij/zij had zich helemaal verstopt daarin. Bij aankomst stond ie erg mooi aan een slootje maar kon mij niet verdragen en vloog naar een plekje wat eigenlijk net even iets te ver voor mijn lens was. Maar goed voor iets aparts neem ik wel de tijd en dan maar wat foto's die iets verder weg zijn. uiteindelijk kreeg ik nog iets hulp van het zonnetje door mij iets meer bij te lichten wat een paar redelijke foto's toch nog wel mogelijk maakte.
Opmerking