Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vervolg 3

En natuurlijk lepelaars

vriendelijke groet
    Henk

Opmerking

• Beloofde plaatje, geen toppie.

Nou jij bent ook nog wel ff ergens geweest Henk. Mooi hoor.

Deze had ik iets terug beloofd maar dat ding wilde niet up-loaden en nu opeens wel.

Plaatje was te slecht, heb het weer verwijderd.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• kbv-tje

Wat een geweldige serie hebben jullie heren erop gezet ongeloofelijk.
        Ik doe mijn petje maar weer eens af voor de heren. Bravo

Trouwens ik dacht dat kbv-tje een klein bewegelijk vogeltje was. en dat die wat lastig te fotograferen zijn ach zo leer je weer wat toch.

Blijven gooien met die plaatjes want ik kan weer versteld staan van de schoonheid van sommige soorten. Vooral die ple4 wat een schoonheid van een vogel.
        mvg Gerard 6

Opmerking

• val nu wel in herhaling realiseer ik mij nu,nou ja jammer dan.
          mvg

Opmerking

• Dromenland

Winterkoning schreef:

Hoi Winterkoning
            Ik vind het een werkelijke schoonheden die ple4en, geweldig kleuren en een heel mooi verenpak.

Inderdaad nu je de foto's plaats komen ze men zeker bekent voor.
            Maakt niet uit ze zijn gewoon mooi.
            Zijn ze werkelijk net zo makkelijk als kwartel .
            Ach ja weer zo'n soortje die op het droomlijstje staat, maar of ik ze ook ooit zal vinden.............

Maar mijn lijstje is zo groot dat het ook rustig nog even kan wachten hahahahahaaaaaa.
            Wat ben jij toch een bofkont he met die schitterende soortjes waar een ander misschien alleen maar van mag dromen. De tijd zal het leren ik ben nog jong.

Trouwens mooi stukje over de spinnen. (misschien stiekum toch wel goed hahahaaaa)
            mvg Gerard 6

Opmerking

• maar het kan ook gewoon puur natuurlijk hoor.
              mvg

Opmerking

• Broedmachine

Hoi

Kijk en dat is iets daar hou ik zelf niet van het woord Broedmachine
                Geef mij maar natuurbroed en verder niet.
                Maar zoals je zelf ook zegt is het zeker te doen als je het lijstje aanhoudt.
                En dat lijstje valt mij reuze mee.

Hoe zit het dan met de vruchtbaarheid als ze uit een broedmachine komen??
                Of is dit nu weer een domme vraag (gezien het kwartel verhaal uit broedmachines of is dat inmiddels ook al achter haalt)

Zijn er uberhaupt kwekers die ze echt natuurbroed houden. (behalve jij dan in het verleden maar dat telt ff niet mee )
                mvg Gerard 6

Opmerking

• Opmerking

• Mag ik even tussendoor een vraagje stellen?

WK,

waarom heeft de bontbekplevier zijn ring boven het enkelgewricht en de kleine plevier onder het enkelgewricht net boven te tenen? Of is dit gewoon toeval?

Opmerking

• goed scherp opgelet

nee is geen toeval is uit "nood".
                      oorzaak? natuurbroed in ruime volledige aangeplante voliere's (etc.) en het niet altijd direct/tijdig opmerken dat er dan jongen zijn.
                      (in een broedmachine is dat ietskes makkelijker te constateren zeg maar.)

normaliter worden zulk soort vogels boven het gewricht geringd echter als men een halve tot een hele dag te laat is met het opmerken dat er spul geboren(van zulk soort vogels) is kan je nog (gelukkig) met moeite ringen en zit het er onder (erover gelukt dan vaak niet meer) want als het te moeilijk gaat en men wringt een beetje dan heb je eenvogel die mogelijk voor de rest van zijn leven verminkt is danwel mank loopt.

het is het beste om boven het gewricht te ringen,i.v.m dat het "grond/water" vogels zijn,zo doende heeft men minder kans op vastzitten/infecties etc etc.

mede daarom (water /vuil etc) wordt er ook vaak voor plastiek ringen gekozen om mee te ringen
                      bij deze soortjes geldt de eerst dag na uitkomen ringen,anders ben je te laat (vaak).
                      zoals je leest heeft alles zo zijn redenen.
                      mvg
                      ps: beide methodes zijn legale manieren,wet schrijft voor welke maat en daarmee is het klaar.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning

val nu wel in herhaling realiseer ik mij nu,nou ja jammer dan.
                        mvg
                        hey WK

wat kosten dit soort vogeltjes?
                        mvg roy (vogelfreak)
                        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning

het is het beste om boven het gewricht te ringen,i.v.m dat het "grond/water" vogels zijn,zo doende heeft men minder kans op vastzitten/infecties etc etc.

mede daarom (water /vuil etc) wordt er ook vaak voor plastiek ringen gekozen om mee te ringen
                          Dankjewel voor de verduidelijking. Ik had al een sterk vermoeden dat het om deze reden was. Ik meen ooit eens een artikel gelezen te hebben dat in de beginjaren van het ringen voor wetenschappelijke doeleinden van wilde ooievaars "ze" de ooievaars net boven de tenen hadden geringd. Deze kwamen in het voorjaar vaak verminkt terug uit het overwinteringsgebied. Het zijn vaak kleine dingetjes/nuances die "het" 'm doen, zowel wat kweek, liefhebberij of wetenschappelijk doeleinde betreft.

Opmerking

• Nou toch maar een paar plaatjes hoor.

Scholekster:

Nijlgans:

Fazanthaan op hoge poten:

Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Laatste.

Behoorlijke afstand.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• beduidend,mindere (kwaliteit) serie henk3,hoe komt het?
                                afstand? licht/weer omstandigheden? camera instellingen?bewerkingen te ver doorgevoerd?
                                leg eens uit waarom ze nu weer zo zijn? t.o.v van de "plaatjes".

alleen maar om er zelf van te leren,verder niks van kwade bedoelingen o.i.d.
                                mvg

Opmerking

Working...
                                X