Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • Bedankt voor de tips!
      In mijn lens die ik nu heb zit wel stabilisatie, ik heb het even opgezocht maar in mijn camera geloof ik ook.
      Maar ik zat zomaar rond te kijken op internet en ik kwam deze tegen. De prijs viel behoorlijk mee dus ik klikte erop en ja, ziet er netjes uit. Maar ik bedoel hier zeker niet mee dat ik hem wil kopen maar ik wil eerst voldoen informatie hebben. ALS ik hem koop denk ik dat het volgend jaar word. Maar 1 ding snapte ik niet en dat was de prijs, hoe kan die zo goedkoop zijn?

      Er zit in zeeland wel wat maar dat zijn meestal de watervogels, zoals vandaag ben ik naar Walcheren geweest daar schijnt ook een mooi plekkie te zijn maar vandaag kwam ik alleen maar eenden, aalscholvers, futen, meeuwen en dergelijken tegen. Dat is een beetje wat je normaal tegenkomt en u en Danny komen allemaal prachtige bijzondere vogels tegen

      Opmerking


      • Scholekster.







        M.v.g.
        Danny
        Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

        Opmerking


        • Matthijs , ga eens rustig op de fiets door jou polder fietsen, er is daar wel zoveel te zien en te vinden en ik bedoel geen watervogels (waar niets mis mee is)maar je moet er oog voor krijgen, ze komen zelfs uit Gelderland om in zeeland foto's te maken ,probeer nu eens niet te veel tegelijk te willen leer je toestel kennen en gebruiken ga lekker de polder in en geniet , zoek struikgewas op en je komt zeker wat tegen.

          succes met je hobby.

          Opmerking


          • Danny is ook weer opgedoken zie ik, leuk zeg.

            --
            Matthijs ik weet niet hoever het voor jouw is om eens in het gebied rond "De Stompe Toren" te gaan kijken?
            Daar zit nog wel eens wat. Ook velduilen, buizerd, torenvalk en diverse vogeltjes wel hoor.
            Wat later in de middag/avond komen de velduilen wel geregeld jagen, ik heb even geen idee of ze er op dit moment ook rond hangen.
            Daarbij moet je ook heel goed kijken om ze te vinden want als ze op de stenen langs de waterlijn zitten of in het gras, dan vallen ze bijna niet op.

            De samyang 650-1300mm is geen Af lens, die moet je handmatig scherpstellen. Binnen de 5 meter kan je niet fotograferen of je moet er een tussenring tussen zetten. Maar dan kan je weer niet heel ver weg fotograferen. Wel een leuk dingetje om "erbij" te hebben voor dat geld.

            --
            Kokmeeuw:


            Jonge Kokmeeuw:
            Last edited by Henk3; 21-09-2014, 08:37. Reden: Tekst erbij gezet.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • @Barend:
              Ik ga elke dag de polder in met mijn hond en vaak met camera maar ik vind het toch tegenvallen. Bij mij in de buurt ligt een natuurgebied "de zwaakse weel", daar ga ik vaak naar toe en qua watervogels zit er wel wat maar alleen het standaard.

              @Henk:
              Bedankt voor de tip, ik ga het eens opzoeken!

              Opmerking


              • mooie scholekster danny, vind vooral de laatste foto mooi.

                henk. leuk om te zien hoe pluizig een jonge kokmeeuw is
                groeten gijs

                Opmerking


                • @Henk: Dus die lens moet je handmatig scherpstellen? Nu moet ik dat knopje half in drukken om scherp te stellen, dan kan dat niet ofwel?

                  Opmerking


                  • Matthijs, nee dat kan dan niet meer. Je zult dan aan de ring op de lens moeten draaien om je scherpstelpunt te bepalen. Voor zo'n lens heb je ook een statief nodig. Ik weet niet of je dat al hebt? Verder misschien nog een tip. Hou de website waarneming.nl eens in de gaten. Daar houden veel mensen bij wat voor soorten ze hebben gezien en waar ze die hebben gezien. Je kunt hier ook per plaats/gemeente zoeken wat er de afgelopen tijd is gezien aan vogels, zoogdieren, etc. Zo kun je er ook vrij snel achterkomen of er ergens leuke en bijzondere soorten in je omgeving zitten. Succes!

                    Opmerking


                    • Heel erg bedankt Jobert!
                      Ik denk dan dat het niks word. En eigenlijk is het al een beetje uit de hand gelopen maar, dat vind ik natuurlijk niet erg Ik heb al een oud maar bruikbaar statief maar volgens mij kosten ze niet zoveel. Ik had er namelijk een paar gezien die kosten maar 30 of 40 euro.
                      Ik ken waarneming.nl maar ik moet nog eens ontdekken hoe het werkt Ook mag ik binnenkort met mijn buurjongen mee, gebruikt dezelfde lens dus ook leuk.

                      Opmerking


                      • Ok, korte uitleg van waarneming.nl
                        Ga bovenaan naar "geografie" en klik daar op "lijst van gebieden". Je kunt dan in het veld "naam" de naam van de plaats/gemeente/regio invullen waarvoor je wilt zoeken. In jouw geval misschien Goes? Als je Goes ingeeft, dan krijg je een hele lijst met mogelijke gebieden. Hier kunt je dan bijv. "Goes (gemeente)" kiezen. Klik op deze naam. Dan ga je naar een nieuwe pagina waar de meest recente waarnemingen in dit gebied te vinden zijn. Ik ga dan echter vaak naar een andere pagina. Hiervoor je moet rechtsboven in beeld drukken op "soorten", onder de titel "over dit gebied".

                        Je komt nu op een pagina waar je allemaal verschillende zoekopdrachten kunt invullen. Kies als soortgroep bijv. vogels en als data bijv. de afgelopen paar maanden tot nu. Je krijgt dan een complete lijst met alle soorten die in de afgelopen maanden zijn waargenomen. Achter elke soortnaam staan een aantal gegevens en een tabelletje en een klein kaartje. Als je op het kaartje druk, dan krijg je een overzicht te zien waar je kunt selecteren welke waarnemingen je op kaart wilt zien. Gewoon alles selecteren en dan krijg je een mooi kaartje waarop je precies kunt zien waar dat bijzondere vogeltje gisteren gezien is.

                        Klinkt misschien allemaal even ingewikkeld, maar als je het een paar keer gedaan hebt, dan wijst alles zich vanzelf.
                        Ik zie bijvoorbeeld dat er tussen begin juli en nu de dodaars en de geoorde fuut zijn gezien in de gemeente Goes. Dat zijn toch best bijzondere vogels. En zeker de geoorde fuut is een mooie soort die ik hier graag op een foto zou willen zien. Lijkt me een mooie taak voor je toch

                        Opmerking


                        • Op je wenken bediend dan maar:
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • Schitterend Henk! Waar heb je deze gezien als ik vragen mag?

                            Opmerking


                            • Ergens in drenthe in de buurt van Hoogeveen. Ik denk een kleine 20 km van mijn huis.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking


                              • erg mooie foto henk, raar die rode ogen zo
                                groeten gijs

                                Opmerking

                                Working...
                                X