Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Broto dat kleine kievit-tje is uniek geloof ik. Als ik kijk wat er allemaal omgeploegd en bemest is, dan is dat denk ik niet al te best voor het weidevogel bestand.
Blauwe Splendid man komt ff voer halen.
Turquoise grijze Splendid pop Gaat rustig water drinken terwijl ik er vlak naast sta. Ze hebben ook fonteintjes maar dit water zal wel beter smaken.
Ze zitten hier in het rond opeens, veelal op bouwland. Per koppel of in groepjes.
Ze zijn best nog wel schuw en vliegen in de meeste gevallen op veilige afstand weg.
Broto dat kleine kievit-tje is uniek geloof ik. Als ik kijk wat er allemaal omgeploegd en bemest is, dan is dat denk ik niet al te best voor het weidevogel bestand.
Hier in de omgeving valt het best mee.
Er huizen in en rond het "bad" hier hele kolonies.
Ze scheren vlak over je hoofd
Hier in de omgeving valt het best mee.
Er huizen in en rond het "bad" hier hele kolonies.
Ze scheren vlak over je hoofd
Henk
Gelukkig maar dan want hier is het echt niet goed gesteld met de weide vogels. Maar af en toe een Grutto te horen of te zien, Kievitten zijn er wel en scholeksters ook en de wulp meer dan normaal heb ik het gevoel maar nu is toch overal hier de boel omgeploegd, kan zijn dat er uit het grasland nog wat overblijft.
Opmerking