Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• reactie-tje

Ga alstublief door met foto,s maken,een keer de auto uit en het bos in en verras ons.<mij>
    groeten eddie
    Beste Eddie, de fotoapparatuur waar ik het mee moet doen, weegt 4 kg, komt nog een rijstzak bij van 3,5 kg. Hoelang denk je dat ik dat vol zal houden om daar mee door het bos rond te sjouwen? Ik heb het wel eens gedaan hoor met de rijstzak in de rugzak. Ik heb nog wel een tip voor jou: Als je dan zoveel soorten vogels in je tuin hebt, maak dan zelf eens een paar mooie plaatjes, voor ons!!!! Kunnen wij er ook van meegenieten.
    Tip 2: Snellere internet verbinding en computer aanschaffen is misschien een optie.

Eddie
    Je foto,s worden met de dag beter
    Bedankt voor dit compliment.

Winterkoning
    Henk3 gewoon lekker doorgaan.
    Ik blijf positief. In de eerste plaats maak ik de plaatjes voor mij zelf. Ik wil dat best delen hier hoor maar plaatsen doe ik wel op mijn eigen manier.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Als mijn portemenee net zo zwaar was als jou apperatuur zou ik het overwegen,helaas.Typen doe ik nog steeds met een vinger dus snellere computer maakt niet uit in mijn geval.Heb een klein digitaal cameraatje waar ik wel eens een foto mee maak en kan deze zelfs al opslaan bij mijn afbeeldingen.Als ik deze hier wil hebben staan moet ik een van de kinderen vragen om dit te doen.Je hoeft trouwens niet rond te sjouwen met de camera maar ga gewoon eens ergens zitten en kijk wat er op je af komt,ik loop ook niet de hele dag door mijn tuin.De meeste vogels zie ik als ik gewoon in de tuin zit.Als mijn gehoor beter was zou de lijst nog langer worden,heb geluk dat mijn buren t.o.v mij gigantische tuinen hebben die aardig verwilderd zijn dus er vliegt behoorlijk wat rond hier.Alles wat ik zie is natuurlijk nog geen foto maar het zit er wel en voor mezelf vind ik dat al genoeg.Mag graag naar vogelfoto,s kijken om de verschillen te zien in winter/zomer kleed en het verschil tussen oude/jonge vogels houd voor mezelf bij wanneer de vogels terugkomen ivm koppelen eigen vogels.De eerste eieren hier zijn gelegd dus er begint een drukke periode,geen tijd meer om nieuwe kunstjes te leren.Heb nergens gezegd dat je moet stoppen met fotograferen dus doe jij jou ding ,doe ik het hier.Wil wel eens proberen een foto te maken maar ben bang dat het virus mij dan ook te pakken krijgt
      groeten eddie

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• mister positivo

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3

Winterkoning Ik blijf positief. In de eerste plaats maak ik de plaatjes voor mij zelf. Ik wil dat best delen hier hoor maar plaatsen doe ik wel op mijn eigen manier.
          heb je ook helemaal gelijk in henk3

dat doe ik ook hoor,maar ik doe ook plaatsen om zo reacties uit te lokken ,aan uitspraken/berichten "mooie foto" alleen heb ik niet genoeg.

mooi is persoonlijke smaak en dus betrekkelijk.

ik wil graag horen wat er beter kan en daar dan van te leren,ik bedoel compositie ,is toch niet geheel gemakkelijk hoor,ik bedoel wat zijn de "spelregels"voor compositie??????????

maar ook het onderdeeltje "bewerken" is voor mij vrijwel onontgonnen gebied.

en wat betreft het stekkie van girlits................da's te ver weg voor jouw,(voor mij eigenlijk ook hoor) maar ik daar en tegen zal van het weekend als het allemaal doorgaat weer min of meer door zijn achtertuintje crossen.
          mvg

Opmerking

• Heb naar aanleiding van de reactie,s maar eens besloten om de camera ter hand te nemen en tijdens het koffiedrinken ,in het zonnetje en genietend van de zang van mijn vogels te proberen een paar foto,s te maken.Kan jullie mededelen dat dit gelukt is ze staan inmiddels bij mijn favorieten en zogauw er iemand thuis komt die de foto,s plaatsen kan zal ik ze hier tonen.
            groeten eddie

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Nee die is al weer een week weg.Kan je wel vertellen dat we ons wederzijds tempo hebben aangepast aan elkaar,het foto object iets langzamer en ik een tandje hoger.Alles zat een keer mee.Juiste afstand,prachtig weer,en de batterij was geladen wat hier ook al eens een wereldplaat heeft tegengehouden.Ben nog steeds alleen thuis dus nog even geduld.
                groeten eddie

Opmerking

• Benieuwd

Nou Eddie

Ik ben benieuwd wat je straks voor ons hebt.

Ik zal ook eens mijn simpele camera pakken en iets proberen.

Henk3 en Winterkoning

Hele mooie foto's.
                  mvg Gerard 6

Opmerking

• Foto,s

Hier de door mij beloofde foto,s
                    Click image for larger version

Name:	vogels eddie 051.jpg
Views:	1
Size:	108,0 KB
ID:	426957
                    Even ruiken of het goed is

Name:	vogels eddie 052.jpg
Size:	106,4 KB
ID:	426958
                    geurtest geslaagd

Name:	vogels eddie 053.jpg
Size:	104,4 KB
ID:	426959
                    Hier wacht hij op nieuwe commando,s ben hem namelijk aan het dresseren om paardebloemen te plukken voor mijn putters.Hij kan ze al vinden en controleren op kwaliteit ,heb ik toch maar even gepresteerd nu alleen nog leren om te verzamelen en brengen .

Name:	vogels eddie 058.jpg
Size:	104,4 KB
ID:	426960
                    Voor de techneuten onder ons de foto,s zijn gemaakt met een
                    nikon coolpix 4200 .Heb altijd gedacht dat het een wintercamera was blijkt dat hij het ook doet met mooi weer.
                    groeten eddie

Opmerking

• Mooie vogel wel

en wel wat veel van hetzelfde maar ach dat mag de pret niet drukken. Toch een hele aparte vogel vind ik.

Nu die andere vogels nog ff Eddie.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• hahahahaha

En ik maar wachten in spanning wat voor mooi vogeltje je op de gevoelige plaat hebt gekregen.

Kom je met zoef zoef de haas.

Toch wel leuke foto's.
                        mvg Gerard 6

Opmerking

• Moet je teleurstellen het is geen haas maar een schildpad.Hazen hebben de oren langer.Gelukkig heeft deze geen oren gezien de wetgeving van tegenwoordig hadden er anders vast wel gele oormerken aan gehangen.En ik maar zoeken tussen de paardebloemen .Mischien is dat <geen oren> ook wel het probleem bij de dressuur omdat er ondanks al mijn pogingen er weinig schot in zit.Hij hoort me wel en luistert niet of hij luistert wel maar hoort het niet.
                          groeten eddie

Opmerking

• Opmerking

• Paar slechte plaatjes,

Hee Winterkoning, mooie vliegvogel.

Ik denk zwartkop

Nog een onduidelijk plaatje, tegenlicht.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Nog een slechte foto

Graag ff een tip, hoe moet ik het diafragma e.d. zetten bij dergelijke foto's? Beetje de lucht in zeg maar. Vogel valt weg in het licht. Meer zwart als vogel.
                                Vriendelijke groeten,
                                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Working...
                                X