Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
In een kanaaltje in de provincie Drenthe. Ik had ze daar helemaal niet verwacht. Maar dat geeft natuurlijk niet. Afgelopen week was ik daar nog eens, toen zag ik een Havik achter een valkachtige vogel aanvliegen. Mooi om te zien maar ik had ze allebei liever even op een paaltje of zo gehad.
ja ik had ze ook daar niet verwacht eerst zaten ze in een kanaal dat gegraven was door de turfstekers. nadat er mensen langs liepen vlogen ze door naar de plas die ernaast lag. erg mooi.
komende weken kom ik er vaker dus hopelijk zitten ze er dan nog
Heb even gekeken daar maar zie geen vijver langs die weg, is die er nog niet zo lang?
Ik heb even gaan veranderd in geen, met jouw permissie
Nee inderdaad, het is er nog niet zolang.
Toen wij er bezig waren, waren ze zelfs nog een sloot aan het graven met zo'n speciale V vormige bak.
Alles in 1 x, handig toch?
Alleen wij moesten een stukje omlopen haha.
Die kuifeenden fotografeerde ik in de schipbeek, net voorbij de Mcdonalds.
Nog eens stukje verder en dan is het oversteken als fietser en dan is er een stuk of wat meters verder de aanplant.
Op een paar taludten van een 800 meter, een soort geluidswal.
Aan de ene kant komt er de nieuwe van der Valk hotel/restaurant, en aan de andere kant de beruchte windmolens van Deventer waar nogal wat om te doen is.
Wat is er nu erg aan, aan wat extra ventilatie, toch?
Henk A, je was goed wakker want je hebt goed opgelet, ha, ha, (zonder permissie was ook goed geweest in dit geval natuurlijk.)
Mooi dat die weidevogels weer zo'n beetje terug zijn Hielke. De tureluur heb ik zelf nog niet gezien dit jaar. Maar dat zal denk ik niet zo lang meer duren.
Gisteren heb ik veel foto's kunnen maken van de eerste rbt.tjes die weer terug zijn dus. Alleen mannetjes.
Opmerking