Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nou duur? Niet dus. Daarom schreef ik ook: Hoe het kan moet je mij niet vragen.

Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik met deze site nog geen ervaring heb.

Kijk hier maar voor een prijsverschilletje. De moeite wel waard toch?

Wat betreft dat Grotere F getal, dat getal blijft bij mij ook vaak klein. Alleen al om de achtergrond zo min als mogelijk in beeld te verkrijgen. Valt met F6.3 als grootste opening soms al niet mee om een mooie gesloten achtergrond te krijgen. Of ik moet al de ruimte er achter hebben. En uiteraard is het beschikbare licht ook een belangrijke factor daarin.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• 272 euro is toch voor mij duur hoor

[QUOTE=Henk3;189623]Nou duur? Niet dus. QUOTE]

toch wel en dan weet ik ook nog niet eens of het wel de juiste is voor mij.
      bv:

maargoed ik denk nog steeds dat eerst mijn basis goed moet zijn want als een "goede foto"alleen zou afhangen van de bewerking die ik er op los kan laten dan denk ik maar dat ik zal moeten stoppen met de fotografie.
      de goede foto's zouden gewoon zo van het rolletje moeten komen. denk ik echt. (en daar ben ik dus nu druk doende mee bezig om dit onder de knie te krijgen)
      dat 99 van de 100 fotografen de "mengpot" wel weten te vinden en te gebruiken daar heb ik niks mee te maken.( ik snap het gewoon weg niet en ik heb er ook geen zin in eigenlijk om het te snappen, dat als ik het wel zou snappen en daardoor de foto's eventueel beter van zouden kunnen worden ben ik ook wel van overtuigd).

mvg

Opmerking

• Volgens mij zie ik een veel lagere prijs hoor, ha, ha. Iets van € 11,50.

Verder ben ik het wel met je eens dat een foto zo goed mogelijk uit de camera moet komen. Het mooist is dat je er helemaal niks aan hoeft na te bewerken. Maar of dat altijd ook lukt? Ik vind het niet erg om er een tikkie licht etc. af of bij te moeten voegen. Als je er veel aan moet doen is er iets mis met de gebruikte instellingen denk ik.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Een paar insecten, 20-8:

Wesp:

Langpoot:

Het groene kaardertje.
          Deze heeft een soortgenoot gepakt:

Gewone snipvlieg:
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• @Henk3, gebruik je AF of manuel focus, ik mis wat scherpte in je laatste serie
            vriendelijke groet
            Henk

Opmerking

• Klopt wel Henk, is manuel focus en ik kan die camera niet goed stil houden vandaar. (Er zit ook geen stabilisatie op deze camera.) Is standaard lens + tussenring. Dit waren nog de besten. Maar ik blijf wel oefenen af en toe.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                Klopt wel Henk, is manuel focus en ik kan die camera niet goed stil houden vandaar. (Er zit ook geen stabilisatie op deze camera.) Is standaard lens + tussenring.
                Dan denk ik dat je eens moet proberen je kijkglas (occulair) scherp te stellen, zit wieletje zodat je hem af kan stellen op je ogen
                is voor iedereen anders he, is net als met een bril
                vriendelijke groet
                Henk

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                  Dan denk ik dat je eens moet proberen je kijkglas (occulair) scherp te stellen, zit wieletje zodat je hem af kan stellen op je ogen
                  is voor iedereen anders he, is net als met een bril
                  Ik ken dat dingetje wel, (zoekerdioptrie heet dat) volgens mij is die wel redelijk goed afgesteld. Maar zoals gezegd ik heb geen goede vaste hand. Soms zit er wel eens een redelijke tussen. Ik kijk het wel even na.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• volgens mij is die wel redelijk goed afgesteld
                    redelijk goed is niet goed, juist met kleine onderwerpen, maak dit een groot verschil.
                    vriendelijke groet
                    Henk

Opmerking

• Klopt en je had het ook goed geloof ik, ik heb hem net even een tikje verschoven. Nu maar hopen dat de foto's dan wat beter worden. Nu mijn andere van hetzelfde type ook nog even doen.

Zo die heb ik ook gedaan. Ik heb het afgesteld met de tussenring er op en op statief. Scheelt wel scherpte zie ik. Nu maar hopen dat dat terug is te zien.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Even een paar slachtoffers opgezocht en kijken of het ondanks veel te veel wind wat beter is nu:

Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Ik heb het pas een paarhonderd keer gezegd, maar GIMP is net zo goed als photoshop en helemaal gratis, het is opensource-software.
                          Je kunt alle filters, tips en trucs vinden die je maar wil, er zijn vele forums hierover. Complete handleidingen, aanvullingen en extra's, je bent er jaren mee zoet.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                            Ik heb het pas een paarhonderd keer gezegd, maar GIMP is net zo goed als photoshop en helemaal gratis, het is opensource-software.
                            Je kunt alle filters, tips en trucs vinden die je maar wil, er zijn vele forums hierover. Complete handleidingen, aanvullingen en extra's, je bent er jaren mee zoet.

Opmerking

• 23-7 Torenvalk met muis maar eigenlijk zit ie verkeerd om dat goed te kunnen zien.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• of jij staat verkeerd Henk overigens wel mooi om te zien, heb je de complete jacht ook gezien?

Opmerking

Working...
                                X