Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
    wk: Nee hoor, ha, ha, er moet toch ook wat te raden overblijven?
    Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
    Gefeliciteerd met het behaalde resultaat.
    dank

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
    Leuk nestje dwergpinguins Yuri, heel apart wel.

Opmerking

• @ Henk 3

Nou die .ul. is wel naar scherp zeg, .apui. prachtige achtergrond.

@ wk

Gefeliciteerd, en succes met het vervolg van het nest.

Gr Arjan

Opmerking

• @Yuri,

Leveren die afwijkende ringmaten geen problemen op of hoe ga je daar praktisch mee om?

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
          @Yuri,

Leveren die afwijkende ringmaten geen problemen op of hoe ga je daar praktisch mee om?
          ouder vogels zijn geringd volgens de wettelijke normen van het land der herkomst incl. geldende papieren , dus dat zit 100% goed. (precies zoals het moet zijn bij elke ringplicht vogel)

verder is het nu zo dat ik eigenlijk diegene gaat zijn die de "Nederlandse" ringmaat gaat bepalen en als ik dit doorgeef/opgeef dan kan men dit opnemen in de wettelijke adviesmaten lijst en dan pas is het de adviesnorm,( nu staat er niks achter namelijk) niet eerder.

m.a.w. ik zit ten alle tijden goed zolang de ring er maar niet op een normale manier vanaf kan.

maar helemaal gokken zal het niet zijn hoor tegenwoordig heb je electronische schuifmaatjes etc. dus ik weet al wat de ringmaat word kwestie van opmeten bij de oudervogels (hoe simpel kan het zijn) ,nu enkel nog kijken of ik de jongen met die ringmaat geringd krijgt (over het dikke teentjes gedeelte heen krijgt) want je weet dat er tussen jong en oud nogal eens wat verschil kan zitten.
          bij de jongen moet de poten nog verbenen en zal dus naar alle waarschijnlijkheid "slinken", ik ga het wel zien,kom wel goed.
          voorlopig word er als een trein gevoerd door de ouders ik kan alles volgen via de nestcamera, alles zit op dit moment nog mee ( zelfs het weer) ,pluk de dag morgen kan alles weer anders zijn (maar dat laatste hoop ik toch echt niet).

mvg

maarre laat die mooie platen maar komen hoor...............daar moet het over gaan in deze topic.(ik had achteraf beter mijn vreugde niet kunnen delen).

Opmerking

• Omdat ik te nieuwsgierig ben hier een keer een foto van mijn kant

Opmerking

• ik vind hem wel wat hebben Daniel.
              mvg

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• zal ook weer eens 1 duit in zakje doen

mooie plaat Henkie

was van de winter als ik mij niet vergist:

zelfde stronk ander vogelke :

und wederom :zoals je kan zien , hou ik van egale/ niet drukke achtergronden.

mvg

Opmerking

• mooie foto's zeg! zelf hou ik ook niet van die drukke achtergronden dus die heggemus, vink en witte kwikstaart zijn erg mooi

Opmerking

• Dank je wk en van tuijl, en die duit in het zakje is niet verkeerd. Ik hoop dat je nog meer duitjes hebt.

Die achtergrond heb je niet altijd helemaal in de hand denk ik. Keuze is dan gewoon de foto maar niet maken soms.
                      Wat wel mogelijk is om goed te kijken wat er achter de vogel qua achtergrond. Soms is een metertje een wereld van verschil.
                      Dus verder kijken dan het gevogelte is nooit verkeerd.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• nog duitje

vaak ook kwestie van weten hoe je gaat staan, ga niet altijd maar ja als je geen "drukke"achtergrond wil dan gewoon niet maken

zelfde stronkje ander pietje

zo was laatste duitje, duitjes zijn voorlopig weer op.
                        heb nog zat van zulke duitjes maarja ,ik weet niet of ik al weer zoveel duitjes wel wilt uitgeven.

mvg

Opmerking

• Zulke duitjes kan je gerust laten rollen.

Ik kreeg net een visioentje, ik zag je weer met een camera in de weer in de toekomst.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                            Zulke duitjes kan je gerust laten rollen.
                            ja dat snap ik maatje
                            maar op een keer raken ze op natuurlijk, vanwege het feit dat ik niet meer en niet kan/kon fotograferen ( blijft moeilijk, blijven baggerfoto's hahahahahaha) zullen er niet zo heel snel nog nieuwe "duitjes" erbij komen.

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3

Ik kreeg net een visioentje, ik zag je weer met een camera in de weer in de toekomst.
                            hahahaha en zat er in die visioen ook de winnende getallen van de staatsloterij? ( mail ze maar ff door.................hoef niet iedereen te weten namelijk )

nee hoor als ik er ooit weer aan begin dan gelijk goed , vasthouden gelukt me bijna niet meer (begin krachtloos te worden in handen/vingers) dus zal ik aan statiefwerk moeten gaan denken (heb ik nooit gedaan tot nu toe ,altijd alles vanuit het losse klauwtje) en als het dan statief werk word dan gelijk een canon 800mm lens (met een 600mm kan ik eventueel ook nog wel uit de voeten ) en een goed body natuurlijk.

die visoen kan wel op een andere manier uitkomen, want er zijn weer plannen om met de "stichting" op pad te gaan ( de wil is er i.i.g.) en dan kan ik camera van Broto lenen( hopen dat tie goed verzekerd is ) , dus............................ja die visoen kan uitkomen.

mvg

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                              ik vind hem wel wat hebben Daniel.
                              mvg

Bedankt Yuri. Fotograferen blijft een verplichte bijkomstigheid voor mij.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
                                Bedankt Yuri. Fotograferen blijft een verplichte bijkomstigheid voor mij.
                                Yes I know

heb er zelf ook last van in sommige situaties ( en dan worden ze nog niet geplaatst ook)

mvg

Opmerking

Working...
                                X