Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • @ Henk 3 , yep kon het niet laten. broto en ik hadden afgesproken om tenminste 1 keer op pad te gaan in zijn vakantie en toen was voor mij de keuze snel gemaakt als het gaat over "het waar naar toe te gaan",was wel jammer dat Piet niet mee kon,achteraf was dit een hele goede locatie geweest voor Piet.

      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Mooi gelukt WK! Was het niet te koud?

      het was glad en we hadden het geluk dat er een nieuwjaarsloop was (ofzo iets) ,tig van die mafkezen in van die strakke pakken en maar rennen daar
      maargoed er waren er ook die plat op de buik gingen in het smeltende sneeuw en ijs om een foto te kunnen maken..................dus ja wie is er dan gekker?

      koud? ja verschrikkelijk koud tot op mijn ballen toe, we waren drijf en drijf nat geworden.

      bijna had ik weer de "vogelshot" van het jaar gehad .......................onze broto gleed een beetje uit en lag bijna in dat kanaaltje
      maar ik had hem wel geholpen hoor..................eerst foto dan eruit halen natuurlijk hahahahahaha

      ondanks de erg moeilijke omstandigheden heb je er weer wat moois van gemaakt broto.
      ook jij heb weer een nieuw soortje in jouw "lijstje" staan.

      er waren ook nog van die beesten met van dat haar erop daar, maar ik had er geen zin in om mijn camera erop te richten.
      broto wel en ik maar wachten daar...................beetje hardop kuchen en hoesten en ja hoor we konden weer hahahahahaha.

      andere vogels hebben we eigenlijk niet gezien,we zagen die waterspreeuw vrijwel direct en nadat we kaartje vol hadden zijn we weer vertrokken, de lichtomstandigheden waren zo slecht eigenlijk ( had ik maar een 2.8 400mm gehad ofzo dan..............) en we hadden het zo koud, dus ja......................inpakken en wegwezen.( nog geen 2 uur bezig geweest daar ).
      wel jammer is denk ik een mooi gebiedje om eens op je gemakje door te stieffelen.

      @ Ton koek, jij kwam daar toch regelmatig? kan je wat info verschaffen over wat jij daar allemaal al eens gezien hebt een keertje.
      ik wil als het voorjaar is of zo daar nog wel eens een keertje wandelen in de vroege ochtend.


      mvg

      @ broto, gisterenavond ff gekeken naar die serie die ik getrokken heb van dat die spreeuw onder water "zwom"....................ken je de term all delete?
      echt balen weer maarja.............

      Opmerking


      • plaatje

        Lijkt mij ook een erg mooi gebied en er komt natuurlijk veel voor aan vogeltjes en 4 voeters. Elk jaargetijde het zijne. Ook af en toe zeldzaam spul als ik het zo lees op internet.

        Ik heb hier nog een (niet zo heel best) plaatje van een blauwe Reiger met een kleine Snoek in de snavel.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • die foto stond ook op jouw site.......toch? ( was die daar niet mooier/beter van kwaliteit?)

          leuk moment heb je weer weten te pakken Henk3.
          groetjes

          Opmerking


          • Awd

            Mooi verhaal WK en mooie platen van jullie. Als ik dat zie dan heb ik wel een beetje spijt dat ik niet mee ben gegaan. Maarrr ik zat wel lekker bij de kachel en lag niet op mijn buik in de sneeuw. Ik heb de laatste maanden heel veel foto's gemaakt maar de meeste niet onder barre omstandigheden.

            Waarom vond je het een goede locatie voor mij? Geintje of serieus?
            mvrgr

            Piet

            Opmerking


            • Reactie

              Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
              die foto stond ook op jouw site.......toch? ( was die daar niet mooier/beter van kwaliteit?)

              leuk moment heb je weer weten te pakken Henk3.
              groetjes
              Staat inderdaad ook op miijn site, en zelfde foto wordt daar inderdaad net ietsje beter weergegeven, zal wel egens aan liggen. De foto is gewoon niet helemaal scherp maar vond hem toch niet goed genoeg voor de prullebak, ha, ha. (Deze had ik gemaakt met vervelend tegenverkeer op de weg.
              Kunnen sommigen slecht tegen kan ik je zeggen.) Reiger stond aan overkant van een kanaal langs een doorgaande weg. Toch nog een behoorlijk afstandje.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • Over de Amsterdamse Waterleidingduinen staat geschreven: Jaarlijks broeden er ongeveer 100 vogelsoorten waaronder duinvogels als de roodborsttapuit en de braamsluiper, maar ook rietvogels zoals de blauwborst en de rietzanger komen er voor.

                Ik heb zelf gezien de braamsluiper, fitissen (heel veel), grasmus, heggemus, in een flits een ijsvogel, koperwieken, diverse roofvogels, uilen, specten, diverse mezen, winterkoninkje, veldleeuwerik, verschillende zwaluwen, nachtegalen (vooral gehoord) en de roodbosttapuit.

                Zeker doordeweeks een erg rustig en mooi wandelgebeid. In het weekend vaak erg druk.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • Reactie TK

                  Hee Ton is dat een nieuwe soort? Specten? Ha, ha.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • bijna had ik weer de "vogelshot" van het jaar gehad .......................onze broto gleed een beetje uit en lag bijna in dat kanaaltje
                    maar ik had hem wel geholpen hoor..................eerst foto dan eruit halen natuurlijk hahahahahaha
                    Dat had je nooit gelukt, je had nooit de camera stil kunnen houden van het lachen.
                    En........erg veel natter had ik niet geworden, als je een poos op je buik in de smeltende sneeuw heb gelegen



                    @ broto, gisterenavond ff gekeken naar die serie die ik getrokken heb van dat die spreeuw onder water "zwom"....................ken je de term all delete?
                    echt balen weer maarja.............
                    Wanneer wil je er weer heen dan
                    vriendelijke groet
                    Henk

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                      Wanneer wil je er weer heen dan

                      Opmerking


                      • Zal er ook nog 1 proberen , moet de rest nog uitzoeken, maar denk dat ik het hier maar bij laat, kom hem(haar) vast nog wel eens tegen

                        vriendelijke groet
                        Henk

                        Opmerking


                        • 17 - 11 - 2010.

                          Net bij dit mapje aangeland:

                          Moervos:
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • Mooi scherp, Henk. En hoe dat dier uit haar ogen kijkt.... pracht plaat.

                            gr
                            hans
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                            Opmerking


                            • Mooi mannen!
                              Die spreeuw staat er nogal fraai op, bijna jammer dat ik niet 2 uur op mijn buik in de smeltende sneeuw gelegen heb... bijna...
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                                Mooi mannen!
                                Die spreeuw staat er nogal fraai op, bijna jammer dat ik niet 2 uur op mijn buik in de smeltende sneeuw gelegen heb... bijna...
                                Is goed Ton , anders had er vast hier een foto gestaan waar 2 van die dwazen met hun buik in de smeltende sneeuw lagen
                                vriendelijke groet
                                Henk

                                Opmerking

                                Working...
                                X