Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Heren/Dames fotografen, zijn jullie camera's kapot of zo?
Oorspronkelijk geplaatst door Broto
De foto van WK was al te veel verscherpt, zie witte rand onder de snavel
Soms moet je kunnen accepteren dat niet alles lukt
Je moet leren leven met de beperkingen van apparatuur, je zelf en programma's.
Niet alles kan.
Gewoon bewaren en als je beter heb kan je deze wegdoen
nee hoor dat zie je fout , accepteren dat iets niet goed is vind ik geen goed ding, wat ik gewoon moet doen dan is investeren in betere apperatuur (als afstanden probleem blijft) of een tentje/camoflauge wand kopen, een poosje gaan zitten op de juiste plek en dan rollen ze er wel gewoon uit die goede platen, maar........................... dan moet ik daar wel zin in hebben om uren te gaan zitten ( en daar ben ik gewoon het type niet voor ) want ik zou ook bv nog een statief kunnen kopen ( worden de foto's i.i.g niet bewogen meer) en een (draadloze) afstandbediening/ontspanner met een bereik van 50 meter camera op 2,5 a 3 m zetten en klikken wanneer er zo'n kreng gaat zitten , maarja dan moet ik nog steeds uren gaan zitten wachten ( dus dat zijn dan meerdere alternatieven om wel tot de juiste ijsvogelplaat te komen , want wat een ander kan dat kan ik ook en nog beter !!!!!! is het uitgangspunt altijd maarja.............) , nu op dit moment interesseert het me ff geen hol allemaal dus dan kan ik beter nu ff niks doen, wel zo veilig.
Blauwe libelle dacht ik Micheltje. Lijkt niet helemaal scherp.
Leuke plaatjes, vooral de laatste met die uitstraling is goed gelukt vind ik.
Hoe doe je dat?
WK< die sessie laatst heeft toch wat opgeleverd geloof ik.
Ik vind hem erg mooi gelukt. Linker bovenhoek zou nog wat donkerder mogen eventueel. Vooral dat lichtpitje bovenaan.
Ben benieuwd naar de volgorde etc. En met welk program en in welke modus.
En hoe ie er in origineeltje uit zag.
= canon op 800 pixels ( van raw 15,1 mb of zo iets).
andere zijn buiten dat canon program om gedaan.
= voor mezelf zodat ik terug kan zien hoe of wat,voor in het vervolg misschien, hebben jullie/jij niks aan is gewoon geheugensteuntje voor mezelf. ( van wat wel en wat absoluut niet).
mvg
Die 15 mb raw, daar heb je al een flinke voorsprong t.a.v. van de foto's die ik kan maken. Maximaal net onder de 10 mb raw. Dat scheelt natuurlijk aanmerkelijk in een crop. En in pixels.
Ok hou het dan maar weer lekker voor jezelf hoor, ha, ha.
De libel was ook een toevals treffer.
Ik was bezig om een bloem op de foto te zetten en bij de bewerking viel hij pas op.
De rozen heb ik gemaakt vanaf een statief boven een bosje rozen.
Camera instellen op een lange sluitertijd.
Inzoemen op de roos in het midden en tijdens het afdrukken uizoemen.
Opmerking