Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mooi foto's.
    Ik was net weer wat nieuwe foto's aan het maken van mijn grijze roodstaart.Ik ben natuurlijk niet zo goed als jullie maar deze foto vond ik erg leuk.Hij wilde laten zin hoe slecht zijn zij vleugels geknipt.Of wilde gewoon niet op de foto?

Maar hier heb ik hem hoor.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

• Simpele eenden

Henk3,

Ik heb gister ook geprobeerd om een paar eenden op de foto te zetten.....Wat een ramp is dat zeg.
      Hoe doe je dat.
      Ik heb denk ik wel 120 foto's gemaakt maar niets is mooi genoeg om ook maar op de pc te laten staan.
      Ze zijn niet scherp of niet goed ingezoomd.
      Heel lastig hoor.
      Hierdoor krijg je wel respect voor mensen die het wel kunnen.

Even een vraagje....ik hoorde dat jullie mijn foto's vrij korrelig vinden(zie ik zelf ook hoor) ,maar wat kan ik daar aan doen?

Groeten Michel
      http://michelsfotosite.weebly.com

Opmerking

• Even offtopic, de roodstaart is inderdaad niet echt heel mooi geknipt. Volgende keer kun je aan beide kanten de buitenste 3 pennen laten zitten, dat werkt even goed maar ziet er veel beter uit.
        Overigens hele leuke foto's!

Michel,
        Over die korrels is al vaker geschreven. Het is vooral de ISO-waarde, hoe hoger, hoe meer kans op "korrels". Zet die standaard op op 100 of 200 en probeer met het diafragma de meeste scherpte te zoeken. heel grof, hoe hoger het F-getal, hoe beter.

Verder, oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Dit is geen fotoforum, dus ook bijna-goed-foto's zijn zeer welkom hoor.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

• ramp reactie

Maar eerst nog even over je rode vliegende kanarie. Waar het mij om ging was de schaduw wegwerken en ook de achtergrond wat egaler maken. Ik denk dat je dat niet gezien had, tenminste aan de reactie te lezen dan: Je schreef dat ie wat lichter was geworden.
          Ook dat klopt.

Ja die eenden, ha, ha. Ik zal je nu dan ook even zeggen dat hier ook niet elke foto raak is hoor, verre van dat. Ik heb een hele grote afvalbak in de pc.

Het is een kwestie van instellen. sluitertijd, diafragma en isowaarde - onder of juist overbelichten. Iets om af en toe helemaal suf van te worden. Maar ja ik ben nog studerende en nog bij lange na geen mentor. Ik heb afgelopen week ook kansen verkloot, dat wil je niet weten denk ik. Maar ik heb er ook wel enkele bij die nog wel in het mapje van die dag zijn blijven staan.

Groot probleem wat ik nogal eens ondervind is het stil zien te houden van de camera tijdens het afdrukken.

Korreligheid, ha, ha, daar is vooral WK erg gevoelig voor. Ik zie het soms helemaal niet maar hij wel. Dus gewoon oefenen en kijken.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Heren bedankt voor de reactie's.
            Voor het stil houden van de camera heb ik een statief maar zelfs dan blijft het lastig.
            Ik heb ruim een uur aan het stuntelen geweest aan de waterkant.
            Steeds weer een andere instelling en weer scherpstellen (en brood gooien)
            Ik ga het volgende week nog maar eens proberen er zitten hier eenden genoeg.

@Henk3.
            Mijn reactie was niet rot bedoeld.
            Misschien dat je er de volgende keer bij kunt zetten wat je hebt veranderd...dan kan ik dat zelf ook een proberen.

Dit ging me beter af.

Groeten Michel

Opmerking

• reactie

Micheltje:
              @Henk3.
              Mijn reactie was niet rot bedoeld.
              Misschien dat je er de volgende keer bij kunt zetten wat je hebt veranderd...dan kan ik dat zelf ook een proberen.
              Ha, ha, Micheltje zo vat ik het ook niet op hoor. De kunst voor jezelf is om het er eerst zelf eens even uit te halen wat er anders is en daarbij zeg ik natuurlijk niet dat mijn veranderingen "je van het zijn".

Mooie grote kuikenbek maar niet helemaal super scherp naar mijn idee. Als je kijkt naar de foto, zie je hier toch wel aardig wat grofheid in de korrels. Is ie erg uitgesneden?
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• plaatje maar weer dan.

Kramsvogel

Blauwe Reiger in de aanslag:

Woerd:

En een witte:
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Ik hoor graag wat jullie van mijn foto's vinden.
                  Als het goed is leren we daar allemaal van.

De kuikenbek is een jonge satinet kanarie en hij is best een beetje geknipt.
                  Ik zal het origineel hier bij zetten.

Opmerking

• Roerdomp, denk dat hij dood de els uit is gevallen en halverwege is blijven hangen:

Opmerking

• Die foto van de kanariejongen vind ik wel erg mooi Michel, lekker levendig zo.

Dat kunnen we helaas van de roerdomp niet zeggen, zonde van zo'n mooi dier ook.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

Opmerking

• Er zitten hier heel veel Roerdompen gelukkig. Gisteravond zagen we er nog twee langs de woonkamer vliegen. En deze zat daar niet bij want deze was langer dood dan 1 nachtje.

Opmerking

• reactie en plaatje.

Micheltje, stuk beter zo die kuiken plaat in origineel.

Marx, tja jammer maar helaas. Ik heb hem gelukkig in levende lijve op de plaat. Komt t.z.t. wel langs.

25 januari 010.
                          Aalscholver:

Zilverreiger:
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• forpus pastel blauw man

Heb er ook weer 1tje

vriendelijke groet
                            Henk

Opmerking

• Fraai.
                              Ik denk wel dat het scherptepunt ietsje naar links gemoeten had. Dat beestje moet gewoon midden op dat stukje gaan zitten.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                                Heb er ook weer 1tje

aansluiting van de stokjes onderling kan veel beter
                                en zou graag wat meer glans in het oogje zien.
                                ondanks al mijn kritiek , ben blij dat er weer eens een foto van jouw verschijnt.
                                mvg

Opmerking

Working...
                                X