Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
    zoniet dan heb ik gewoon ongelijk.
    yepperdepep henk trois
    kon bekant niet anders dan dit maarja ik heb nog wel andere hoor met wel ruimte om staart etc (of we plakken er gewoon een stukkie aanvast...............kan ook nog ).

gegroet en werk ze aan jouw site.( wel die vervelende gerard bannen uit jouw gastenboek ).
    die drijft het weer op de "spits/scherp puntje".

by the way ,is het misschien een ideetje om "seizoenen"toe te voegen aan jouw site?
    ik bedoel je hebt machtige paddestoel foto's etc van de winter misschien weer erge mooie wintertaferelen.......................etc. zomaar een suggestie .

Opmerking

• hahahahahaha Altijd wel wat

Wat is dit toch een mooie vogel zeg.
      De foto ook hoor Winterkoning.

Henk me niet bannen hoor. hahahahahahaha
      mvg Gerard 6

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• komt dat schot..................................
          tukkie speciaal voor henk3 erbij geplakt......................kijken of tie het ziet.

maar je hebt gelijk hoor vindt het moeilijk om compositie te bepalen: neem deze als voorbeeld ,wat is dan beter?
          dit wat eigenlijk niet hier past (en ja ik verrot het om ze te gaan rezisen,zolang bij mij

Opmerking

• 3de

Absoluut de 3de foto.
            Daar wordt je niet afgeleid door de omgeving.
            Bij de 1ste en de 2de ben ik geneigd naar de steen en het mos te kijken. Dus ik wordt afgeleid.
            Heb je hem verscherpt??
            mvg Gerard 6

Opmerking

• tja ik weet het niet hoor gerard
              deze uit den serie der "gewone"vind ikzelf dan weer wel mooi gelukt (nou ja ,ik zit weer met die grassprieten die zo raar "oplichten"):

is het door het avondzonnetje ??????

ik wil alleen maar beter en niveau moet hoger dus kom met uw opbouwende kritieken (kan het echt hebben).
              mvg

Opmerking

• re-actie

Nou Winterkoning,

Gaai, prachtig.

Roodborst: heb ik even voor je verkleind dan, zie je gelijk welke ik het mooist vind. Ik ben het dus ff niet met Gerard eens. Ik vind dat je best wat van de omgeving mag zien. Nog erger, ik vind het dus "de" natuurlijke omgeving. Prachtig gewoon. Misschien als puntje: Zaag die waslijn-paal ff om.

De Merelpop: Ja wat moet ik er nog van zeggen. Misschien dat hele kleine randje aan de kop maar dat kan je zo weghalen. Is voor mij dus helemaal niet nodig. Echt hardstikke mooi vind ik.

Dus: Waarom zou je nog beter willen man, geef je zelf eens een schouderklopje want dat heb je zeker wel verdiend nu.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• De gaai is mooier zo, vind ik.
                  Het roodborstje vind ik op de tweede foto het mooist uitkomen.

Maar, compositie is niet alleen een kwestie van regeltjes, maar zeker ook van persoonlijke smaak.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

• tja heren net als wat ik al dacht
                    kwestie van smaak
                    (ik vind ze foto technisch dus alle 3 "bagger" van de roodborst)

en verder Henk3 ,ik weiger om te denken dat ik er al "ben".
                    schouderklopjes aan mezelf geven doe ik niet aan,zeker niet omdat ik weet dat ik nog lang niet op de top van de mogelijkheden van de camera+ lens ben.
                    daarom het moet en kan beter.
                    (maar ook ik zie gelukkig de vorderingen wel hoor).

zo ben ik bv. er dus nog steeds niet achter over het "hoe" ik de gehele vogel

Opmerking

• Ha, ha, ha, ha,

ik geef je groot gelijk. Heb nog ff een poging bijgevoegd op de vorige pagina.
                      Maar bagger is het zekers niet.

De gehele vogel er super op moet je dan denk ik doen met een diafragmawaarde die wat hoger in "getal" ligt.
                      Krijg je een andere scherpte diepte. Daar moet je dan maar eens mee aan de gang.

(maar ook ik zie gelukkig de vorderingen wel hoor).
                      Gelukkig want anders is er ook geen land met je te bezeilen. Ha, ha.

Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• ja lekker zeg je nu
                        ik zal morgen wel weer een poging wagen met hoger diafragma,maar aan welke waarde zit jij dan te denken?

mvg

Opmerking

• waarde

Welke waarde had jij dan nu, je exif is niet af te lezen. Dat heb je niet ingesteld denk ik, of uitgevinkt in je fotoprogramm denk ik.

Dan moet je daar gewoon ff mee uitproberen. Maak gewoon eens wat foto's van een poppetje of weet ik wat op dezelfde afstand etc. Zodat je het verschil goed kan zien.

Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• was 5.6 henk
                            maar wat jij zegt klopt wel en klopt niet,want een poppetje staat stil,vogeltjes bewegen en dan

Opmerking

• re-actie

Ha, ha, en ik moet degene zijn die uitleg moet geven? Ik ken er hier wel een paar die dat veel beter kunnen.

Maar een tele is dan wel anders. De bovenstaande beschrijving is wel voor een digitale hoor.

Het enige wat ik heb is dat ik een wat oudere lens er op heb.
                              Dat moet je trouwens ook nog instellen in de camera want anders doet ie het mooi niet.

Iso verhogen helpt wel degelijk tegen bewegingsonscherpte heb ik begrepen. Niet alleen om meer licht te vangen.

Maar je kan een poppetje wel als probeersel gebruiken want dan zie je wat het doet als je je diafragma gaat verhogen. Probeer anders ook eens een snellere sluitertijd. Scheelt ook om beweging op te vangen.

Nou laat andersdenkenden a.u.b. eens even reageren.

Maar ik ben zeker met je eens dat het niet gemakkelijk is, ook niet voor mij.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Een beetje vreemde kleuren in de laatste foto Henk, ik zie blauw en geel waar ik dat niet zou verwachten.
                                Groet Ton,
                                www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                                X