Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Roodborst binsenastrilde?
Collapse
X
-
Kleurmutaties zijn niet mijn ding, maar ik kan me voorstellen dat zoiets wel enige populariteit gaat krijgen.
Is er verder iets bekend over deze vogel?
Kleur van de ouders, is deze vogel verkregen door selectie of bij toeval een dergelijk exemplaar in een nestje aangetroffen?
. . . . . of heeft iemand het roodvoer laten vallen?
Oh ja, dit voorjaar zag ik een paar vogels met wat rood (niet zoveel als deze overigens) op deze veervelden bij een knaap, die uiteindelijk handelaar bleek te zijn.Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
-
wel een hele mooie vogel.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
De vogel op de foto lijkt een volledig geruid exemplaar.
Ervan uitgaande dat het een jong van dit seizoen betreft is het nog wel even afwachting of de afwijkende kleur blijft c.q. nog veranderd. (in geval van modificatie)
Als de vogel wat ouder is zal nakweek verder uitsluitsel moeten/kunnen geven omtrent het genetische 'gedragspatroon' van mutatie.Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
-
Heb zulke binsen ook al eens gezien.
Na een babbel met de kweker bleek deze ook rode kanaries te hebben,en de binsen kregen ook wel eens van het rode eivoer
Opmerking
-
Als er roodvoer verstrekt zou worden dan is de kans groot dat de bins daardoor opgekleurd zou zijn.
Maar.... de kweker in kwestie heeft geen enkele kanarie in zijn hok!
Bovendien, als er inderdaad met roodvoer geklooid zou worden dan blijft dan blijft het 'resultaat' echt niet tot 1 vogel beperkt
gr
HansTomorrow is the first day of the rest of your life...
Opmerking
-
Prachtexemplaar, lijkt wel dat zen linkse poot veel dikker is
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door WizzyPrachtexemplaar, lijkt wel dat zen linkse poot veel dikker is
Mooi beestje. Ik hou wel van mutaties omdat ik van evolutie en spannende verassingen hou. Ik vind dit een zeer geslaagde mutant mocht het dat zijn. De vogel is gewoon net een slagje "mooier" dan een normale bins. Ik heb ooit een koppel gehad maar dat was geen succes. Broeden, jongen niet voeren. Dat keer op keer. En op het laatst wilde ze niet meer stoppen met leggen en broeden. Daardoor is de pop gesneuveld. Jammer maar helaas dus geen leuke ervaringen met deze verder erg leuke vogels. Zal wel pech hebben gehad of iets verkeerd hebben gedaan.
Opmerking
-
Marx,
De mijne hebben nu 2 jongen van 2 dagen oud.
Ik hou het hout vast want vorig nestje zijn ze in het ei gebleven.
Nu geboren, dat wel maar word al erg laat in het seizoen he.. kan misschien nog net voor de binsen
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking