Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veranderen van licht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• veranderen van licht

Ik kweek gordels.
    Mijn verlichting bestaat uit gewone tl verlichting.
    Nu staan ik kort voor de kweek en wil nog graag mijn verlichting veranderen.
    Mijn gewone tl lammpen wil ik vervangen door true light lampen die in een gewone fitting gaan.
    Nu vraag ik mij af mag en kan dit nog voor ik met de kweek begin.

Hoi Jwm

Oorspronkelijk geplaatst door jwmlammers
    Ik kweek gordels.
    Mijn verlichting bestaat uit gewone tl verlichting.
    Nu staan ik kort voor de kweek en wil nog graag mijn verlichting veranderen.
    Mijn gewone tl lammpen wil ik vervangen door true light lampen die in een gewone fitting gaan.
    Nu vraag ik mij af mag en kan dit nog voor ik met de kweek begin.
    Je ken de TLs wel vervangen voor de true light lampen je mag dat gerust voor de kweek doen als je maar op je uren blijft zitten.

Gr Rooie Theo

Opmerking

Hallo:

Vervang uw buizen door TLD 965 van Philips.
      Die benaderen het daglicht het meeste en produceren eveneens UV licht.

De lichtspreiding van lampen in een normale fitting is beduidend minder dan die van een TL buis.

Zie "The birds and lighting website":

Wessel van der Veen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wessellouw
        Hallo:

De lichtspreiding van lampen in een normale fitting is beduidend minder dan die van een TL buis.

Wessel van der Veen.

Heel interessant Wessel. Ik heb zo e.e.a. gelezen op The Birds and Lighting
        Website en zie,dat er over dat UV-licht nogal wat fabels zijn.
        Ik houd me maar gewoon bij de normale TL-buizen,die ik al zo'n 48 jaar gebruik en waarbij de vogels het altijd goed hebben gedaan. Natuurlijk moet er ook de nodige juiste voeding verstrekt worden,maar dat zullen de echte
        liefhebbers inmiddels wel weten.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Hallo Antoni:

Ik heb intussen nog iets in dezelfde trant gevonden, maar mogelijk wat technischer.

Ga dit vanmiddag of vanavond eens bestuderen.

Ik ben namelijk allergisch - aan reclame .
          Wessel van der Veen.

Opmerking

Inderdaad prima licht, ik gebruik ze inmiddels een paar jaar en ben erg tevreden.

Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Hallo Antoni:

Ik heb intussen nog iets in dezelfde trant gevonden, maar mogelijk wat technischer.

Ga dit vanmiddag of vanavond eens bestuderen.

Ik ben namelijk allergisch - aan reclame .
              Wessel van der Veen.
              Heel aardig Wessel. Ik heb het in eerste instantie even vluchtig bekeken en
              zal deze site vanavond bestuderen.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:

Opmerking

Hallo:

Wessel van der Veen.

Dit zijn inderdaat de beste lampen die het best het daglicht benaderen.

In Lampen van andere merken of met alle mogelijke fantasie namen zitten gewoon dezelfde fosforen in en de zelfde gassen ,want er zijn geen andere manieren om tl buizen te maken.

Opmerking

Hallo Wessel !
                  Ik heb de door jouw genoemde website nader onder de loep genomen.
                  Elke fabrikant vindt zijn product uiteraard het beste.
                  Garantie wordt er zoals vermeld natuurlijk niet gegeven.
                  Zelf heb ik wel eens TL-buizen met "koud"licht gebruikt toen ik nog kleurkanaries kweekte,maar ben toch weer overgegaan op daglichtlampen.
                  Met betrekking tot UV- straling, weet ik niet of ik dat echt een pre moet vinden.
                  De verlichting wordt normaliter binnenshuis gebruikt en daar leven wij ook.
                  Wordt ons haar glanzender en onze huid beter door het gebruik van UV-lampen. Juist die UV-straling schijnt de bron voor huidkanker te zijn.Vitamine D krijgen we toch toegediend door middel van het voedsel,
                  dat wij nuttigen. Dienen we de vogels b.v.2 x per week wat eivoer toe en wat groente/fruit of zoals u wilt 1x per week een vitaminecomplex ,dan is dat doorgaans voldoende.
                  Als iemand het idee heeft,dat zijn vogels het beter doen met de z.g.UV-lampen,dan moet hij die gewoon blijven gebruiken.

Misschien doe ik in mijn broederij ook wel dingen die een ander overbodig
                  vindt ,zoals b.v. elke dag schoon drinkwater geven zonder enige toevoeging.
                  Of het gek vinden,dat ik de vogels niet kuur of zoiets,maar wel af en toe een halve ui in het hok gooi. Wie zal het zeggen.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:

Opmerking

Er zal nooit erg veel uv licht uit komen ,want te veel is schadelijk ,en dan zouw er dus een waarschuwing op de lampen moeten staan ,net als op zonnebank lampen.
                    Het zijn gewone verlichtings lampen ,die het volle licht spectrum zo goed mogelijk benaderen.

Opmerking

Als er niet veel UV-straling vandaan komt,waarom gebruik je ze dan.
                      De daglichtlampen,die ik gewoon compleet met armatuur koop,voldoen ook.
                      Waarom zou ik dan naar "speciale" lampen moeten zoeken.
                      Kijk ik vind het niet onlogisch,dat men altijd op zoek is naar verbetering.
                      Ik heb dat ook jarenlang gedaan,maar ben tot de slotsom gekomen,dat er maar weinig nieuws onder de zon is.
                      Werkelijk grote verbeteringen in de loop van de tijd zijn o.a. geweest.
                      Echt eivoer (CEDE)
                      Roosters in de kooien
                      CLASSIC kogelflessen
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:

Opmerking

Opmerking

Kleur 965 90% van het spectrum (het flu poeder bestaat uit 5 of 6 componenten)
                          Kleur 865 80% van het spectrum. (het flu poeder bestaat uit 3 componenten)
                          Kleur 54 mischien maar de 50% van het spectrum. (het flu poeder bestaat maar uit 1 component)

Als je in deze lampen kijkt ,of ze meet met een kleur meet instrument ,geven ze ongeveer dezelfde kleur licht en zie je geen verschil ,maar als iets door de lamp wordt aangestraald zie je pas het verschil ,en benadert de 965 de meest natuurlijke kleuren.

Maar dit zijn de philips waarde.
                          Ik weet niet of andere fabrikanten dezelfde kleur nummers gebruiken.

Opmerking

Nee natuurlijk gebruiken die niet dezelfde kleurnummers.

Moeilijkheden zijn er om op te lossen,maar niet om ze te zoeken.

Gewoon daglicht TL van de bouwmarkt en alles draait prima.
                            Wil je ze met prisma-kap dan moet je bij Gamma zijn. Prachtig licht,
                            dat ik ook op mijn atelier gebruik.
                            Vr.groeten van
                            Antoni

homepage:

Opmerking

Daglicht bij de gamma is waarschijnlijk kleur 33

Maar met die 965 zien de vogels er wel mooier uit (33 is wel een warmere kleur komt dan een beedje overeen met 840 0f de betere 940)

Opmerking

Working...
                              X