Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Device not found

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Device not found

    Dag,
    ik heb gisteren iets fout gedaan. Wat weet ik niet. Het enige dat ik deed was kroonsteentjes vervangen door lasklemmen.
    Ik heb een apparaat TLD3, die ervoor zorgt dat het licht in mijn vogelkooien dimt wanneer ik dat wil.
    Op mijn laptop maak ik een of meer programma's en die stuur ik via een kabel naar het kastje/dimmer
    De dimmer staat via een transformator verbonden met het stroomnet
    Op de dimmer staan:
    Menu, Enter, Up en Down knop
    en in het verlicht venster staat dan het programma dat ik gemaakt heb op de laptop en verzonden heb naar de dimmer. In het venster staat nu niets. En de knoppen, (met name het menuknopje) reageren niet
    Maar als ik nu iets van de laptop naar de dimmer wil sturen krijg ik alleen de melding:
    device not found
    ik heb op een gegeven moment ook de reset knop gebruikt.

    Een draadje op de dimmer was los geschoten en die heb ik weer bevestigd op de wijze zoals dit plaatje hieronder laat zien
    https://www.broedkooiverlichting.com...r-ltd3-12v-20a

    Wie heeft enig idee wat ik verkeerd heb gedaan en nog beter wat ik kan doen om het te herstellen

  • #2
    Ik zou eerst terug gaan naar de kroon stenen.
    En dan kijken of het weer werkt.
    En dan van daar uit weer verder gaan.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Ok. Tx ga ik proberen.
      De verkoper had ik ook een e-mail gestuurd en die zei dat ik de stroom er af moest halen en dan kijken wat er gebeurt. Dit werkte helaas niet. Nou jouw idee uitproberen

      Opmerking


      • #4
        En ?
        Gelukt ?
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Nee helaas. Ik heb de verkoper (linthorst Trading) ook een e-mail gestuurd en geschreven dat ook zijn voorstel niet werkt. Hij had nog wel een optie, maar ik wacht nog daarop.
          Ik hou je op de hoogte.
          Populier had het volgens mij ook, maar hij is niet meer op de site.
          Ik weet niet hoe hij er uit ziet, misschien zag ik hem wel op de TT in Zaandam.

          Opmerking


          • #6
            Jammer dat het niet lukt.
            Hoop dat je er nog uit komt.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              [COLOR="#0000CD"]Mogelijk zijn plus en min verwisseld ,, maakt wel uit bij gelijkstroom circuit.
              Zou ook de reden kunnen zijn voor melding : device not found[/COLOR]

              Opmerking


              • #8
                Een andere optie is dat de usb kabel van laptop naar TLD3 niet goed is

                Opmerking


                • #9
                  [COLOR="#0000CD"]Opgelost??[/COLOR]

                  Opmerking


                  • #10
                    Beste heren, excuus voor mijn late reactie. Druk gehad (oa met oppas)
                    @Thee, ik heb het met een andere kabel geprobeerd, maar het leverde helaas ook niets op.
                    @ Eduard V. Ik heb het nog eens voor alle zekerheid bekeken, maar het zat goed.
                    Ik had dit ook wel verwacht, want ik heb alleen het kroonsteentje vervangen, die de kooien verbindt met de dimmer. Als hier iets mis mee was, dan zou ik wel het programma kunnen downloaden van mijn laptop naar de dimmer. Wat dan niet zou werken was de aansturing tussen dimmer en kooien

                    Linthorst trading had 1 keer gereageerd, door mij te adviseren de dimmer stroomvrij te maken en kijken wat er gebeurt. Ik mailde hem terug dat er niets was veranderd.
                    De dimmer is denk ik gewoon kapot. Wel snel.

                    Ik heb mijn probleem ook voorgelegd aan anderen die veel verstand hebben van computers/hardware en software. Meer dan 150 man hebben mijn vraag gezien, maar niemand kon wat bedenken. Althans niemand reageerde.

                    Opmerking


                    • #11
                      Het is te toevallig dat de dimmer nu stuk is.
                      Maar het zou kunnen.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                      Opmerking


                      • #12
                        Ja, ik vind het ook heel erg toevallig. Dat het advies van de verkoper nu achterwege blijft vind ik ook jammer.

                        Opmerking


                        • #13
                          Nog een andere mogelijkheid: ook de netvoeding van de TLd3 aansluiten als je het device met de usb kabel op de laptop aansluit

                          Opmerking


                          • #14
                            Dag Thee,
                            die is aangesloten, anders zou het lampje van de transformator niet branden en het lampje van de dimmer.
                            Deze krijgt dus wel stroom. Nu zou op het scherm een melding moeten komen zoals gewoonlijk en die komt er niet. Daarom herkent de laptop de dimmer niet.
                            Dimmer stuk. Wel snel. Ik ben aan het kijken naar een andere

                            Opmerking


                            • #15
                              Een update
                              Nieuwe dimmer en usb snoer van Lindhorst ontvangen.
                              Ik heb ook maar een nieuwe adapter in gebruik genomen
                              Licht in de kooien. Hoe laat het aan en uit gaat weet ik niet, omdat ik nog steeds geen communicatie kan maken tussen laptop en dimmer
                              Oude laptop uit de mottenballen gehaald. Helaas krijg ik dezelfde melding
                              Ik ben dus wel vooruit gegaan, maar ben er nog niet

                              Opmerking

                              Working...
                              X