Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verlichting in de hokken door een led lighting strip.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Wat led betreft is het een rommeltje qua informatievoorziening, deze situatie is ons vooral opgedrongen door de overheid en de bedrijven die er aan verdienen (waarschijnlijk veel en veel meer dan aan een gewone peer).
    De overheid heeft wel regels opgelegd, maar weinig constructiefs gedaan om de boel overzichtelijk te maken / houden.
    Deze regelzucht (maar ook weer niet dus omdat het in mijn ogen een rommeltje is door o.a. gebrek aan informatieverplichting en/of het niet gebruiken van kennis die zeker wel aanwezig is) is ook op onze hobby losgelaten en het lijkt er op dat het in de toekomst alleen nog voor bepaalde "uitverkorenen" mogelijk is.
    Enkele hobbyisten mogen dan voor de overheid op komen draven als deskundige om een "mede"hobbyist een loer te draaien (als gevolg van de mogelijke nieuwe wetgeving, dus voor iets wat nu niet als strafbaar word gezien). Dus voor de bewijsvoering voor het straffen van die "mede"hobbyist.
    Mijn idee is dat er een aantal mensen zich bij alle regels neer zullen leggen, maar er zeker ook een hoop recalcitrantjes worden gekweekt door de overheid.
    Deze "vogelsoort" zou misschien een steeds meer algemenere soort kunnen worden. Dit naast de toegelaten schadelijke (economisch) "invasieve soorten" die goedkoper zijn dan de eigen cultuur"vogels".
    Dit onder het motto: "Liever 2 oostblokkers dan 1 noorderling". http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/...wvakker__.html

Volgens 1 of andere werktheorie genaamd evolutie schijnen alle hedendaagse organismen afkomstig te zijn uit een luca ( http://nl.wikipedia.org/wiki/LUCA ).
    Er zijn dus blijkbaar geen invasieve soorten, of alleen maar invasieve soorten?

Zo nu en dan krijg of vind ik nog wat nieuwe informatie die ik dan probeer te begrijpen, op te slaan, te verwerken in een ongebruikt deel van mijn grijze massa.
    Het vuurtje is dus nog niet helemaal gedoofd.

mvg.

Opmerking

http://www.vogelcafe.nl/showpost.php...5&postcount=40 en de installatie van Marcorotterdam;http://www.vogelcafe.nl/showpost.php...7&postcount=30 al veel duidelijk maakt in wat ik bedoel.......

Groeten, Serinus.
      The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

50000 uur is een stuk langer dan de eerste generatie leds waarvan gezegd werd dat ze 20000 uur meegingen.

50000 uur is 5,71 jaar, zolang ben je idd. nog niet bezig met dat ledgebeuren om het te kunnen testen.

Ik denk dat het ook moeilijk te testen is , zelf heb ik al 4 jaar de zelfde ledtubes hangen en die doen het nog prima(even afkloppen).

Maar een vriend van mij heeft al 90% uitval, we hebben ze tegelijk gekocht.

Je moet dus ook een beetje mazzel hebben hoe lang ze het uit houden.
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

led.

Ik heb mijn draadkooien ook voorzien van een ledverlichtings instalatie via serinus en ben daar zeer content mee!!!!!!alles werd op maat aangeleverd een kwestie van plug en play .
          Mijn vogels doen het er prima mee, wat blijkt dat binnen een maand mijn koppels op eieren zitten of aan het nestelen zijn.

groet ad

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ad van Bakel
            Ik heb mijn draadkooien ook voorzien van een ledverlichtings instalatie via serinus en ben daar zeer content mee!!!!!!alles werd op maat aangeleverd een kwestie van plug en play .
            Mijn vogels doen het er prima mee, wat blijkt dat binnen een maand mijn koppels op eieren zitten of aan het nestelen zijn.

groet ad
            heb je er foto`s van ?
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

foto van Ad

Ad heeft me gevraagd een foto van hem te plaatsen. hij heeft mij er 2 gestuurd, maar om wat voor reden ook krijg ik er 1 niet geupload.

commentaar bij de foto zal Ad wel geven denk ik.

[IMG][/IMG]
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

leds

De draadkooien zijn ongeveer 1 mtr lang deelbaar in vieren.
                per kooi 8 leds die boven op de kooi zijn gemonteerd in het midden van de kooi.
                Het voordeel hiervan is dat de vogels er niet bij kunnen en alles blijft schoon.
                De kooien zijn per kooi aan of uit te zetten.
                Voordeel is ook dat de vogels in het licht zitten en ik in het donker daardoor zijn ze veel rustiger.
                Het geheel voorzien van een timer die heel makkelijk is in te stellen en het licht heel langzaam opstart en uitzet.
                Mijn vogels zijn geel en witstuit edelzangers.

groet ad

Opmerking

Heb je dan geen daglicht of hoofdverlichting in dat vertrek,neem aan dat het een zolder is?
                  Mvg,
                  Kingfisher.

Opmerking

led

Heb wel daglicht via een kantelraam maar is niet voldoende voor de vogels.

groet ad

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ad van Bakel
                      Heb wel daglicht via een kantelraam maar is niet voldoende voor de vogels.

groet ad
                      Dat begrijp ik,maar dan geen hoofdverlichting erbij?
                      Lijkt me beter dan dat de vogels in een donker gat kijken of komt dat door de foto?
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

led

dat komt door de foto.

de foto is s 'avonds genomen.

groet ad

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                            Hallo,

Janco schreef in november vorig jaar het volgende;
                            Ik heb, toen, bewust niet gereageerd om eens te kijken waar Janco ons mee zou gaan verblijden.
                            Ik neem aan dat hij zijn spullen inmiddels wel thuis heeft gekregen?
                            Dan ben ik nu wel eens benieuwd hoe zijn installatie is gelukt, en hoe zijn bevindingen zijn.
                            In dit eerste bericht van deze Topic staan namelijk al enkele "waarheden" waar ik mijn wenkbrauwen bij optrek.

Waarvan de eerste; ze hebben ongeveer 500000 (vijfhonderdduizend) brand uren!deze strip is beter als led modules omdat deze meer naar beneden schijnen dan rondom en ze zijn goedkoper.
                            ja 500 duizend. heb er garantie bij gekregen maar ik dat is volgens mij per meter met 30 ledjes. en ik heb vergeleken wat beter licht is bij een bevriende kweker. dit komt mede omdat het flexibele strips zijn en omdat ze goedkoper zijn kan je ook meerdere lijnen in een hok doen. en hier zeg jij dat jou product beter is. dat doet elke verkoper. ik heb wel wat moeilijk heden gehad. ik had klik connectors gekocht maar die zijn prut dus ben toch gaan solderen. de zelf plakkende strip er onder werkt amper daarom heb ik 12 milimeter nietjes gebruikt en ja ik was lang afwezig en 1 keer op school online. dit komt omdat zo een eikel de kpn/upc aansluitings kast in straat kapot reed en alle aansluitingen in de straat en de omliggende straten waren kapot. en dan duurde het repareren maar 2 weken maar duurde het 3 maanden voor ze begonnen

Opmerking

ik zal van de week een foto maken en hier uploaden. maar die ledjes van serinus zien er ook wel goed uit.

Opmerking

Opmerking

Working...
                                X