Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ophangen draadkooien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ophangen draadkooien

Hallo,

Ik ben in het bezit van draadkooien/italiaanse kooien en wil deze graag op gaan hangen aan de muur, heeft iemand hier goede ideeen over of zijn hier mooie systemen voor zodat ze vrij van de wand hangen? De kooien zijn ongeveer 60x40x28. Alvast bedankt!

Je kunt ze ophangen zoals de bovenkastjes in de keuken meestal worden gehangen. Een lat met schuine kant van 45 graden aan de muur en een onderste boven aan achterkant kooi (bovenzijde). Aan achterkant (onder) een latje van dezelfde dikte en de kooi hangt weer mooi recht.
    Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
    uit het restant de rest van het land.

Opmerking

Met die latjes heb je natuurlijk wel weer schuilplaatsen voor de luis..Heb hier alukooien van twwee x een meter en halve meter diep aan twee dikke schroeven hangen.Gewicht stelt bij draadkooien niks voor dus twee schroefjes zou mi kunnen volstaan.

mvg eddie

Opmerking

Er is een op hangsysteem van Sukses. http://www.sukses.tv/

Of wandrek rails van de bouwmarkt https://www.karwei.nl/assortiment/ra...-wit/p/B449678
        Bijgevoegde Bestanden
        Last edited by populier; 10-10-2014, 16:56.
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Birdshop Eindhoven heeft ook ophangbeugels, iemand daar ervaring mee?

Opmerking

De ophangbeugels van Birdshop Eindhoven passen helaas niet, mijn kooien zijn te hoog, tevens heb ik een mail naar sukses gestuurd in de hoop dat het bij hun systeem wel kan. Als iemand nog andere ideeen heeft of nog andere adressen voor dergelijke systemen weet hoor ik het graag, mijn voorkeur gaat uit naar een kant en klaar systeem.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door red-power Bekijk Bericht
              De ophangbeugels van Birdshop Eindhoven passen helaas niet, mijn kooien zijn te hoog, tevens heb ik een mail naar sukses gestuurd in de hoop dat het bij hun systeem wel kan. Als iemand nog andere ideeen heeft of nog andere adressen voor dergelijke systemen weet hoor ik het graag, mijn voorkeur gaat uit naar een kant en klaar systeem.
              Ik had het zelfde probleem. Ik heb gewoon met een slijptol de ophangbeugels aangepast. Dus nieuwe inkepingen gemaakt. Deze kun je dan zo ombuigen .

Opmerking

hou het lekker simpel en goedkoop. net zoals Eddie zegt, een paar schroeven of schilderijhaken voldoen uitstekend, en kosten zo goed als niets.

plus dat bloedluis er niet achter, of wat dan ook kan.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

hallo vogelvrienden
                  ik heb ook draadkooien aangeschaft en geplaatst op schroefhaakjes in 5 mm plugje en afgekit
                  rond het haakje voor het ongedierte kan er ook nog een beetje vaseliene of zo op smeren
                  nou ik hoop dat jullie er wat aan hebben grt blacky 100

Opmerking

Ik heb zelf ook een ophangsysteem gemaakt met schroefhaken en dopjes om de kooi vrij van de muur op te hangen, helaas pasten de kant en klare systemen van Birdshop en Sukses niet bij mijn kooien dus toch zelf maar aan het klussen gegaan. De eerste kooien hangen en het ziet er goed uit.

Opmerking

heeft u mischien een foto? want schroefhaken en dopjes zegt me verder niet zo veel.
                      groeten gijs

Opmerking

Working...
                      X