Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste broedkooi voor opaal rijstvogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mijn eerste broedkooi voor opaal rijstvogels

Helaas met dit koppel nog geen succes gehad, lijkt wel of het met deze kleur lastiger is.
    Nu heb ik dus mijn eerste broedkooi gekocht voor dit koppel (80,40,40 L/B/H).
    Dit moet volgens mij ruim voldoende zijn.

Maar nu rest de vraag, hoe moet ik beginnen?
    Kan ik het koppel vangen en plaatsen in het kweekhok en voorzien van zaad+paddy,eivoer en nestmateriaal of moet ik anders te werk gaan?
    Ik had dit koppel afgelopen jaar gekocht en dan moet het popje toch wel geslachtrijp (hoe je dat ook noemt in vogelterm) zijn.

Ik wou het kweekhok ook voorzien van wat nep hedra en uiteraard een broedhok.
    En ik zorg dat er +/- 14 uur licht aanwezig is in het binnenhok.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen,

Bedankt,

Gr Marc.

Niemand wat tips voor een beginner voor kweek?

kijk/vraag zelf ook even rond.

(vogels ziten nu nog in de voliere)

Opmerking

hoi MightyBird
      je kan het beste beginnen als jij denkt wat het beste is want iedereen heeft zijn eigen manier .
      ik zet altijd eerst de pop in de broedhok de mannen en poppen heb ik al twee a drie weken geschieden van te voren ook voer ik het licht op tot 15 uur en dan afwachten.
      groet Ries

www.vogelmarkt.nl

Opmerking

kweek rijstvogels

Je zou het tussen schot er eens tussen uit kunnen halen zodat ze wat meer ruimte hebben.
        Naar mijn ervaring doen ze het beter in een kooi van ca 80cm dan in een 40 cm kooi.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door MightyBird Bekijk Bericht
          Niemand wat tips voor een beginner voor kweek?

kijk/vraag zelf ook even rond.

(vogels ziten nu nog in de voliere)

Alles wat u wilt weten over rijstvogels inclusief de mutanten de voeding en huisvesting.

Heeft te zien al geantwoord,

Opmerking

gebruik zeker een bak van 80/40/40 en heb de site ook al gelezen, krijg gewoon het idee dat met een opaal lastigers is als met een bont kleur...

toch bedankt,

marc.

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door MightyBird Bekijk Bericht
                gebruik zeker een bak van 80/40/40 en heb de site ook al gelezen, krijg gewoon het idee dat met een opaal lastigers is als met een bont kleur...

toch bedankt,

marc.
                Opaal hoeft niet lastig te kweken te zijn, het hangt van een goed klikkend koppel af.

Opmerking

Working...
                X