Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kunststof broedkooien
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
Hans ik heb bakker broedkooien, het nadeel van deze kooien vind ik als je ze verplaatst dat er makkelijk hoekjes afbreken, ook een nadeel zijn de klepjes die moeten voorkomen dat de vogel ontsnapt als je de mestlade verwijderd, deze zijn origineel met een half open haakje aan de tralies en kunnen er nog al gemakkelijk afvallen ,dit heb ik opgelost door in de klepjes 2 gaatjes te boren en ze te bevestigen met de ringetjes van sleutelhangers, wel een gefriemel, de voordelen zijn net zoals alle kunstofkooien makkelijk schoon te maken en geen of nauwelijks onderhoud. moest ik nieuwe kooien nodig hebben werden het weer bakker kooien
-
Dank voor het delen van de informatie Binkie!
Zag laatst inderdaad al een foto op internet voorbij komen van een stelling Bakker kooien met daarop heel veel ontbrekende hoekjes van de lades.
Opmerking
-
straks bij de bondsshow in januari, staan er weer veel producenten in de zaal. wellicht staan jouw favorieten er ook bij. meestal hebben ze ook nog een beurs aanbieding, dus wie weet....groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
De meesten kooien heb ik inmiddels zelf al bewonderd. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van de gebruikers. Als je ze een tijdje in gebruik hebt zijn er altijd dingen te benoemen die nadelig zijn. Heesakkers vind ik bijvoorbeeld prachtig, maar de voorfronten zijn er heel lastig uit te halen als je de kooien stapelt. Hoe zit het bijvoorbeeld met het verkleuren van de kunststof kooien?
Opmerking
-
Binkie en G de Beer hoe is het met het verkleuren van het kunststof?
Opmerking
-
Ik heb heesakkers kooien , op plaatsen waar de zon bij kan verkleuren deze kooien.
Ze staan bij mij in een schuurtje waar zonlicht door de ramen kan komen
Ook moet je oppassen met bepaalde middelen tegen bloedluis of schoonmaakmiddelen, deze kunnen ook de lijmnaden laten verkleuren.
Ik heb standaard voorfronten en vindt dat deze wel makkelijk gaan roesten op bepaalde plekken.
Verder zijn ze licht in gewicht , goed schoon te maken met de juiste schoonmaakmiddelen .
Opmerking
-
verkleuren heb ik geen last van, kooien staan wel binnen maar krijgen voldoende daglicht. het enigste wat verkleurd zijn de mestlade op de plaatsen onder de zitstokken waar de ontlasting van de vogels terechtkomt, maar dat is met een schuursponsje en wat sop ook weer zo verholpen en ziet er dan weer als nieuw uit. mijn kooien zijn denk ik een jaar of 8 oud zien er nog als nieuw uit met uitzondering van de afgebroken hoekjes.
Opmerking
-
Nog meer mensen die hun ervaringen willen delen?
Opmerking
-
Geef het topic weer een schopje omhoog...
Zijn er nog mensen die hun ervaringen willen delen. Ga nl. op korte termijn een beslissing nemen. Dat hoop ik te doen met zoveel mogelijk input van anderen!
Bij voorbaat dank!
Opmerking
-
Hallo Hans,
Het is volgens mij ook vaak een persoonlijke kwestie.
Ga de vogelshow langs vooral in Apeldoorn staan ze allemaal wel.
Loop erlangs en vraag de prijzen.
Verder zal je zelf moeten kitten etc.
Let ook op de laadjes vind je dit handig hoe ze opengaan.
Zo loop je ze allemaal langs en je weet dan volgens mij veel meer.
Gr. BenGroeten, Ben
Opmerking
-
kweekkooien
ik heb zelf mijn broedkooien gemaakt , van grenenhout met de maten 60 x 40 x 40 , in verleden gebruik ik van keulen kooien , nadelen zijn de spanplaten waar de kooien van gemaakt zijn , zodra het vocht intrek gaan ze opzetten met alle gevolgen van dien , kunstof kooien houden de vocht juist binnen en die veroorzaakt een muf geur en die heeft in mijn beleving slecht invloed op de conditie van de vogels , daarnaast zitten veel naden er in waar de bloedluizen kunnen vestigen.
Ik heb mijn kooien allemaal dicht gekit omdat te voorkomen , wat ik persoonlijke handig vindt zijn Sukses kooien , open kooien licht en makkelijke te schoonmaken , ik zit een paar foto,s erbij van mijn eigen kooien en die van sukses kooien
Opmerking
-
Heb niet gekozen voor hout en ook niet voor kunststof. Heb gekozen voor kooien in aluminium frame in combinatie met acp plaaten. Dat gaat nooit meer kapot, is oersterk en mocht je last van bloedluis hebben, dan kan je ze met kokend heet water of een stoomapparaat uitspoelen. Je hebt dus geen chemische anti-luizen-rommel nodig.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking