Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plexiglas als dakbedekking

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• plexiglas als dakbedekking

Hallo
    Weer een vraag van mij. Toen ik de nieuwe voliere ging bouwen heb ik gekozen voor een open voliere. Wel heb ik een klein stukje overdekt met 2 kleine golfplaatjes om te zorgen dat er altijd een mogelijkheid is om te schuilen. Deze keuze heb ik destijds gemaakt voor de beplanting, Maar nu krijg ik steeds meer last van vogels op de voliere. Turkse tortels, merels, mussen, kwikstaartjes, en houtduiven. Natuurlijk mooi om te zien en om te horen (de merel) maar alles poept dus ook in de voliere. Met als ik niet oppas, alle gevolgen van dien. (ziektes) Dus inmiddels ben ik van gedachten verandert en ga de voliere geheel afdekken en voor de beplanting komt een regen installatie. (knutsel ik zelf in elkaar ) Maar golfplaten vind ik niet zo mooi, polycabonaat is erg duur maar wel zeer goed. Dus kwam ik op plexiglas, laat zon door is mooi vlak en ook niet duur. Alleen vraag ik mij af hoe het zit met opwarming onder plexiglas, krijg je er een broeikas effect onder of valt dat wel mee. Wie heeft hier ervaring mee en hoe zien jullie dit???
    mvg gerard
    mvg Gerard 6

dakafdekking met plexiglas

Deze vlakke platen zijn eigenlijk niet geschikt op een dak. Geen opstaande waterkering dus. Het kan natuurlijk wel. Je moet de gaten allemaal voor boren en de schroef mag er ook niet strak in passen. Anders zou de plaat kunnen knappen. De zon krijgt wel direkt toegang door zo'n vlakke plaat. Fijne golfplaatjes er netjes op gemaakt is ook niet echt storend hoor.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Afdak Voliere

Hallo Gerard!
      Ik heb altijd van die golfplaatjes gehad. Lichtdoorlatend en lekker goedkoop.
      Speciale schroefspijkertjes met plastic rondjes daarbij. Zaten er zo op.
      Vogels zaten er wel eens op,maar waren zo weg omdat ik de plaatjes schuin naar achter liet lopen.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

afdak voliere

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        Deze vlakke platen zijn eigenlijk niet geschikt op een dak. Geen opstaande waterkering dus. Het kan natuurlijk wel. Je moet de gaten allemaal voor boren en de schroef mag er ook niet strak in passen. Anders zou de plaat kunnen knappen. De zon krijgt wel direkt toegang door zo'n vlakke plaat. Fijne golfplaatjes er netjes op gemaakt is ook niet echt storend hoor.
        Ja het klopt dat plexiglas snel kan knappen ja en dan kun je zo'n plaat direct weggooien. Ik heb polycarbonaat ook overwogen maar dan loop je weer tegen dezelfde problemen aan als bij het plexiglas. (boren en knappen van de plaat.)
        En inderdaad geen opstaande waterkering. Maar hoe zit dat dan met die fijne golfplaatjes met doorlating van de zon. Degene die ik nu heb laten wel licht door maar zon, ho maar.
        mvg gerard
        mvg Gerard 6

Opmerking

Ik zouw ook de golfplaatjes met de kleine golfje's gebruiken ,en dan de lichtste kleur (helder).Met de speciale spijkertje's met plastic ringetjes prima te bevestigen.
          De zon die er doorkomt wordt daar ook door geminderd.
          Maar waarschijnlijk worden ook de gezonde zonnestralen tegengehouden ,dat is ook zo met glas.
          Er zijn ook geschikte heldere vlakke platen ,die zijn dubelwandig ,net zoiets als golfkarton ,maar die zijn erg duur ,die worden ook gebruikt voor serre's enzo.
          Het dak moet wel voldoende schuin zijn ,zodat het water er gemakkelijk afloopt ,naar de kant die jij wil.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
            Ja het klopt dat plexiglas snel kan knappen ja en dan kun je zo'n plaat direct weggooien. Ik heb polycarbonaat ook overwogen maar dan loop je weer tegen dezelfde problemen aan als bij het plexiglas. (boren en knappen van de plaat.)
            En inderdaad geen opstaande waterkering. Maar hoe zit dat dan met die fijne golfplaatjes met doorlating van de zon. Degene die ik nu heb laten wel licht door maar zon, ho maar.
            mvg gerard
            Hallo Gerard,ik heb ook die polycarbonaatplaten(inderdaad niet goedkoop) maar hier zijn opsluitprofielen voor dus je hoeft hier niet in te boren.
            Het enige nadeel is dat op grotere oppervlaktes de plaatjes met veel wind eruit kunnen schieten ik heb dat ondervangen door gewoon alukokerprofiel van 12x12 mm er dwars overheen overheen te zetten en op de uiteinden vast te schroeven.
            Die opsluitprofielen zijn overigens ook van aluminium.
            Gewone golfplaatjes kan ook maar het nadeel hiervan is zeker met de heldere dat ze o.i.v de zon broos worden en met minste of geringste scheuren of als er een tak op valt.
            De golfplaten met glasvezel erin verwerkt hebben dit niet alleen zijn minder mooi.
            mvg,
            Kingfisher
            Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

polycarbonaat dak voliere

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
              Hallo Gerard,ik heb ook die polycarbonaatplaten(inderdaad niet goedkoop) maar hier zijn opsluitprofielen voor dus je hoeft hier niet in te boren.
              mvg,
              Kingfisher
              Hallo Kingfisher
              Mijn vrouw zegt ook al dat ik polycarbonaat moet doen aangezien de voliere al meer dan genoeg geld heeft gekost moet de afwerking ook duurzaam zijn.
              Het is best een groot oppervlak 6 x 3 m. Maar die opsluitprofielen hoe zit dat
              dan, die monteer je en daar kun je ze tussen schuifen?. en hoe zit het met de warmte onder een polycarbonaat dak en zijn ze goed schoon te houden.
              Moeilijk hoor een goede keuze te maken.
              mvg gerard
              mvg Gerard 6

Opmerking

informeel

Ik heb een dak met plastic golfplaatjes, fijne golf. Licht er al jaren op. 1 x een deel kapot gewaaid maar nu al weer jaren goed.

Ik heb ook een dak met polyester fijne golfplaat. Dak is prima maar wordt wel groen.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

plexiglas als dakbedekking

Henk bedankt voor de link, dat is niet duur voor polycarbonaat.
                  mvg gerard
                  mvg Gerard 6

Opmerking

Ik had ook een klein gedeelte bedekt met plexiglas.
                    Dat is laatys met de harde wind kapot geslagen en in de vijver terecht gekomen.
                    Dak dus kapot en met wat meer pech was de vijver ook nog kapot geweest!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
                      Hallo Kingfisher
                      Mijn vrouw zegt ook al dat ik polycarbonaat moet doen aangezien de voliere al meer dan genoeg geld heeft gekost moet de afwerking ook duurzaam zijn.
                      Het is best een groot oppervlak 6 x 3 m. Maar die opsluitprofielen hoe zit dat
                      dan, die monteer je en daar kun je ze tussen schuifen?. en hoe zit het met de warmte onder een polycarbonaat dak en zijn ze goed schoon te houden.
                      Moeilijk hoor een goede keuze te maken.
                      mvg gerard
                      Die profielen bestaan uit een u profiel met aan een zijde een langere lip(flens) zodat je ze kunt schroeven en de tussen profielen zijn i profielen met aan de onderkant een bredere lip(flens)om ook deze vast te kunnen zetten.
                      Wat dat groen worden betreft dit is bij mij alleen op het uiteinde omdat ik daar geen profiel heb zitten i.v.m d waterafloop maar om de zoveel tijd een borstel en sopje doet wonderen op de rest van het dak heb ik geen problemen.
                      Wat de warmte betreft valt het bij wel mee.de voliere is aan 2 zijdes open(voor en rechterkant).
                      mvg,Kingfisher
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

Working...
                      X