Hallo
Weer een vraag van mij. Toen ik de nieuwe voliere ging bouwen heb ik gekozen voor een open voliere. Wel heb ik een klein stukje overdekt met 2 kleine golfplaatjes om te zorgen dat er altijd een mogelijkheid is om te schuilen. Deze keuze heb ik destijds gemaakt voor de beplanting, Maar nu krijg ik steeds meer last van vogels op de voliere. Turkse tortels, merels, mussen, kwikstaartjes, en houtduiven. Natuurlijk mooi om te zien en om te horen (de merel) maar alles poept dus ook in de voliere.
Met als ik niet oppas, alle gevolgen van dien. (ziektes) Dus inmiddels ben ik van gedachten verandert en ga de voliere geheel afdekken en voor de beplanting komt een regen installatie. (knutsel ik zelf in elkaar
) Maar golfplaten vind ik niet zo mooi, polycabonaat is erg duur maar wel zeer goed. Dus kwam ik op plexiglas, laat zon door is mooi vlak en ook niet duur. Alleen vraag ik mij af hoe het zit met opwarming onder plexiglas, krijg je er een broeikas effect onder of valt dat wel mee. Wie heeft hier ervaring mee en hoe zien jullie dit???
mvg gerard
Weer een vraag van mij. Toen ik de nieuwe voliere ging bouwen heb ik gekozen voor een open voliere. Wel heb ik een klein stukje overdekt met 2 kleine golfplaatjes om te zorgen dat er altijd een mogelijkheid is om te schuilen. Deze keuze heb ik destijds gemaakt voor de beplanting, Maar nu krijg ik steeds meer last van vogels op de voliere. Turkse tortels, merels, mussen, kwikstaartjes, en houtduiven. Natuurlijk mooi om te zien en om te horen (de merel) maar alles poept dus ook in de voliere.

mvg gerard
Opmerking