Mededeling

Collapse
No announcement yet.

overdekt of niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• overdekt of niet

ik heb zelf mijn voliere geheel overdekt, en daar ben ik wel blij mee.

af en toe regent het zo hard, dat extreme komt steeds vaker voor helaas.

nu vroeg ik me af hoe jullie ervaringen daar mee zijn, hoe je dat doet, als het niet overdekt is ?

en als het overdekt is, hoe doe je dat met de eventuele begroeiing erin, hoe geef je water ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Ik heb bij mij in de kas een regeninstallatie, die sproeit een fijne mist op de planten. Toch moet ik regelmatig de planten handmatig sproeien niet omdat ze te weinig water krijgen, sommigen hebben inmiddels het grondwater bereikt, maar om de poep van de bladeren te sproeien. Het kan ook voorkomen dat een vogel besluit een nest te bouwen op een plek waar het regent als ik de regeninstallatie aan zet dus dan moet ik wel met de hand sproeien.

Opmerking

ik heb een aantal jaren geleden vinken gehouden in een voliere (overdekt) beplant met coniferen, ik sproeide altijd gewoon met een gieter de planten, maar een conifeer kan dan ook goed tegen droogte dus het kwam allemaal niet zo stipt.
      groeten gijs

Opmerking

Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Ik ga de hele voliere deze keer open laten op een rand langs de muur na. De vogels kunnen dus wel droog zitten. Ik doe dat omdat ik merk dat de dieren het prettig vinden dat het regelmatig regent en ook de bodem blijft dan in een natuurlijke balans. Toen ik de voliere geheel overdekt had werd de bodem stoffig en daar bleef ook gewoon zaad en poep liggen. De voliere die ik had die niet overdekt was was wel eens een keer modderig maar de poep, voerresten en rotzooi waren wel zo weg. Dus een open voliere kreeg een veel snellere verwerking van afval op de bodem. Denk dat er ook veel meer leven in een natte bodem zit.

Maar alles hangt of staat met de vogelsoorten die je hebt. Een Japanse nachtegaal kan je prima houden in een open voliere. Denk echter dat de gemiddelde putter je een natte bodem niet direct in dank af zal nemen.

Opmerking

bij mij is die dan geheel overdekt, maar ik spuit het wel elke week, schoon.

zeker onder de plekken waar ze regelmatig zitten, doe ik dat.

daarbij spit ik het regelmatig om, wat de vogels weer leuk vinden, want dan gaan ze weer op de bodem aan de gang.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Marx,

Denk dat er ook veel meer leven in een natte bodem zit.
              En hebben jullie dan geen last van muizen?.

Gr ,Hubert

Opmerking

webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

Opmerking

Mijn voliere was voorheen helemaal overdekt met polycarbonaat platen.Door de extreme warmte van de zomer was dit geen sukses. Mijn vogels(europese cultuur)hadden daar zichtbaar last van. Ik heb daar ook een nestje goudvinken en meivinken door verspeeld. De vogels zaten met open snavels op de nesten.Ik heb toen 2/3 van de voliere open gelaten en tot alle tevredenheid.Vorige schrijvers vermelden dit ook al.Het is een stuk koeler en als het regent,baden de vogels in de struiken. Ik had dit veel eerder moeten doen. Maar door schade en schande wordt men wijs.Mvg, Dick Pannekoek.

Opmerking

voor mijn parkieten is alles overdekt kwestie van geen voedingsbodem te scheppen voor worminfecties. zelfs betegelde vloer
                    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx Bekijk Bericht

Maar alles hangt of staat met de vogelsoorten die je hebt. Een Japanse nachtegaal kan je prima houden in een open voliere. Denk echter dat de gemiddelde putter je een natte bodem niet direct in dank af zal nemen.

Opmerking

Ik heb geen ervaring met cultuurvogels als putters e.d. maar met alle soorten stropen en een aantal parkietensoorten ging en gaat het bij mij altijd goed met de helft overdekt en de helft open.
                        Als ik zie hoe vaak de vogels in het open deel op de grond komen, wil ik ze dat zeker niet onthouden.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

aadje93
                          wat voor een mist nevelaar en dompelpompje gebruik je daar voor
                          henk gerritsen

Opmerking

Working...
                          X