Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ons eerste nestje van 2015 van gordelgrasvinken
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
Volgens mij is dit de man die voert. Zal straks in de vlucht nog even kijken als hij rechtop zit, dan is het slabbertje goed te zien.
De Jappen zitten op eitjes. De binsen en bichenows zijn wel met nestjes bezig maar volgens mij nog niets concreets.
Een ander koppel gordelgrasvinken heeft 2 jongen, als dat goed blijft gaan dan komen die met een dag of 5 het nest uit.
Leuk dat bij jou de bichenows en kwartels aan het het broeden zijn!
Opmerking
-
Wij hebben ze het hele jaar hangen omdat het nestslapers zijn. Slapen dus het hele jaar door in een nest en niet op stok.Oorspronkelijk geplaatst door MatthijsH Bekijk BerichtLeuk hoor!
Is het nog niet te vroeg? Of wanneer is de beste tijd om nestkastjes op te hangen?
Eitjes leggen, broeden, jongen zitten zo'n dag of 24 in het nest. Zo'n 6 weken geleden zijn ze dus begonnen.
De voliere is goed beschut. Lichturen hebben we de hele winter al een uur langer zodat de donkerste dagen iets langer licht hadden.
Ze hadden (behalve het hooi wat ik in de nestkasten leg waar ze in slapen, geen nestmateriaal, maar daarop hadden ze dus hun eitjes gelegd. Toen de jongen uitkwamen heb ik wel veertjes gegeven en daarna ook cocos.
Gelukkig hebben ze niet met cocos lopen slepen maar deden ze wel gelijk een aanval op de veertjes. Vooral gordels (wat wij merken) zijn er dol op om hun nest af te maken met veertjes, in het begin zie je de jongen dus echt niet omdat ze heerlijk warm tussen de veertjes liggen.
Opmerking
-
een mooi jonkie, die gordel....
een lekker pluizebolletje.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Ja, leuk he! Echt nog een pluizenbaby dan.Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Berichteen mooi jonkie, die gordel....
een lekker pluizebolletje.
Maar als 'ie alert is dan is het niet meer een baby.
Volgens mij is 'ie het nest alweer ingegaan, lekker potten met ouder erbij.
Opmerking
-
Leuk hoor! Die zijn er vroeg bij. Wordt een sterk jong. In ieder geval winterhard
Opmerking
-
Wat een poeppie Chantal.
Leuk dat zwarte keeltje nu al.
Heel veel plezier met deze kleine.
Opmerking
-
Het is een eigenwijs jong!! Ik ben al een paar keer gaan gluren of het jong al in zijn nestkast zit, of event. een andere. De ouders roepen hem maar hij vindt het veel te leuk om op de schommeltak en andere takken te zijn. Hopelijk is hij zo wijs dat hij wel warm in een nest gaat slapen...Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Berichtleuk vogeltje, zijn er inderdaad vroeg bij maar gelukkig is het helemaal goed gegaan.
Mijn moederinstinct.., maar de vogels moeten het toch zelf doen.
Opmerking
-
Het jong gaat erg goed. Is al behoorlijk zijn gang aan het gaan. De ouders en het jong zoeken elkaar nog wel steeds op en af en toe krijgt hij/zij eten.
Door het slechte weer ben ik niet steeds bij de voliere geweest. Ik weet dus niet of en hoe vaak hij zelf al eet.
Hier zit het jong lekker in het zonnetje.
Opmerking
Advertentie
Collapse

Opmerking