Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verwarmd nachthok.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• verwarmd nachthok.

Hoi allemaal.

Zoals sommige weten heb ik sinds kort besloten om het nacht hok toch wel te verwarmen.

Nu heb ik daar alleen wat probleempjes mee.
    Ten eerste ik had een vorstbeschermer gezien (kreeg van hier de tip om dat te nemen) maar er staat op dat hij heel heet word.
    En als hij heet word brand me nachthok weg en als er een vogel op gaat zitten is dat ook niet heel goed.
    Groetjes Stefan

kan je die niet regelen dan ? bijvoorbeeld om hem niet voluit te laten verwarmen.

sommige vorstbeschermers worden te heet voor de vogels, je zal ze ten allen tijden moeten afschermen, zodat de vogel er niet op kan zitten.

ik weet niet hoe je nachthok er uit ziet, soms is het al voldoende om de ruimte waar het hok staat iets te verwarmen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik weet niet of alle links toegestaan zijn maar zou deze kunnen:
      Bestron elektrische vorstbeschermer verwarming, vorstbeveiligingsapparaat met regelbare thermostaat en automatische uitschakeling,...
      Last edited by marquancez; 05-02-2015, 19:06. Reden: meer in gelezen
      Groetjes Stefan

Opmerking

Als je hem op hout wilt vastzetten, kun je er een stuk wand- of vloertegel tussen doen. En inderdaad afschermen met een stukje gaas.

groetjes fons
        Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
        uit het restant de rest van het land.

Opmerking

Groetjes Stefan

Opmerking

die van het plaatje is te regelen.

ik zou hem halverwege de hoogte ophangen. niet gelijk onder het dak, dat word dan te warm. en inderdaad afdekken met gaas of dergelijke zodat de vogels er niet op kunnen zitten.

ik zou beginnen met minimaal verwarmen. en dan bovenin, waar de vogels zitten, meten hoe warm het dan is. 40 graden houden ze niet lang vol.
            groeten Ton

Opmerking

Ik ga hem 70cm van het dak afhangen want er staat dat het moet
              En ik ga inderdaad meten hoeveel graden het is beneden en boven (inv met de kwartels)
              Groetjes Stefan

Opmerking

ben benieuwd.....
                groeten Ton

Opmerking

verwarmen

hallo,die vorstverwarmer is dat er 1 met zo,n rooster erboven ,zeg zo,n glimmende.
                  zo een zou ik zeker niet gebruiken,die vreten stroom en het gaas erboven word dat niet heet???
                  ik zou eerst het hok isoleren of aan de binnenkant een wandje ervoor zetten met isolatie of lucht ertussen,ik zou eerder een kachel met ventilator gebruiken richting een muur zetten niet te dichtbij en als je hok niet te groot is werkt dat prima[natuurlijk gebruikt deze ook stroom]maar op deze manier word je hele hok verwarmd en met zo,n vorstbeveilger is het alleen warm in de buurt van de verwarming.
                  mijn tuinhuis is zo,n 40 kubieke meter groot en als ik het zou willen verwarmen gebruik ik zo,n blower die je in het groot ook in een werkplaats ziet hangen en dat werkt prima,nu heb ik er geen verwarming in die staat uit en dan word het wel fris maar het duurt wel een hele week bij strenge vorst voordat het binnen koud word.
                  zijn je vogels als je die al hebt gewend aan de koude of zitten ze nu in een stenen huis??,als ze er niet gewend aan zijn zou ik ook nu geen verwarming gebruiken wand bij een eventuele storing gaan dan zeker al je vogels dood.
                  mvg wim

Opmerking

nog vergeten,ik heb 2 thermometers in mijn tuinhuis,1 op 1meter hoog en de andere op 2 meter hoog en dat scheelt zomaar 2 graden ook s,zomers,dus met vogels die bijv laag broeden daar moet je dan rekening mee houden,wand ook hun leven speelt laag bij de grond af[bijv vuurvinken],mvg wim

Opmerking

eigenlijk moet je zaken, zoals dit, al ruim voor de winter begint op orde hebben.

nu ga je iets doen, om het maar snel voor elkaar te hebben.

is niet altijd de beste oplossing.
                      groeten Ton

Opmerking

Het is van plastic en verwarmd het hele verblijf.
                        Heb hem namelijk getest in me kamer op een hogere stand.

Heb nog geen vogels dus zijn nog niks gewend.

Ik zou niet weten hoe ik het anders moet afschermen dan met gaas want de verwarming word welbte heet om erop te zitten voor de vogels.
                        Groetjes Stefan

Opmerking

Working...
                        X