Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nachthok

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nachthok

Groetjes Stefan

Het is bij een nachthok belangrijk dat hij vocht, tocht en vorstvrij is.
    Dat maakt al behoorlijk wat uit want vooral de tocht maakt het wat kouder. Je kan best wel een paar vogels zonder verwarming houden maar waar zat je zelf een beetje aan te denken?

Opmerking

Nou Het probleem is dat ik niet weet of het vorst vrij is.
      Want het is nu ook maar 3 graden warmer.

en ik zat aan:
      japanse kwartel
      oranje wever
      gouldamadine
      maskeramadine
      bichenows
      spitstaart amedine
      Blauwfazantje
      blauw grijze rood staart
      tijgervink
      diamantduif
      te denken
      Last edited by marquancez; 22-09-2014, 19:57.
      Groetjes Stefan

Opmerking

Zonder verwarming:
        diamantduif, japanse kwartel, spitsstaartamadine kunnen naar mijn idee wel zonder verwarming maar van die andere weet ik het niet zeker!

Opmerking

Koop deze is:
          Kooi- en volierevogels encyclopedie (Hardcover). De keuzen aan kooi- en volièrevogels is enorm. Iedere vogelsoort vraag echter om een specifieke...

Enorm veel informatie in te vinden, daar staat over de voeding, temperatuur, activiteiten, kweek, geschikte behuizing, sociale eigenschappen, geslachtsonderscheid en de grootte. Kortom, heel handig!

Let op: niet nieuw verkrijgbaar maar moet je maar eens op marktplaats.nl kijken:
          Last edited by MatthijsH; 22-09-2014, 21:12.

Opmerking

als je niet gaat verwarmen, zal het zeker niet vorstvrij zijn. het zal wat langer duren voordat het vriest in je binnenhok, maar het gaat wel gebeuren.

met tropische vogels kan je het risico niet nemen. misschien dat de diamantduif het zou overleven, maar de rest zal er zeker moeite mee hebben.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Groetjes Stefan

Opmerking

er is altijd een mogelijkheid. Wij hebben een grondkabel ingegraven, een gat door de muur geboord en zo stroom in de schuur gemaakt.
                Er is altijd een weg, maar soms moet je iets langer nadenken of iets aanpassen
                groeten gijs

Opmerking

Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
                  uit het restant de rest van het land.

Opmerking

Het is niet mogelijk.
                    Ten eerste mag het niet van me moeder....
                    En ben helemaal niet technisch dus zou het dan moeten laten doen.
                    En dat is ook zeer prijzig.
                    Groetjes Stefan

Opmerking

Bedoel je dat je nachthok drie graden warmer is dan de buitentemperatuur?

Als je vogels langzaam kunnen wennen aan de dalende temperatuur kunnen ze normaal wel wat aan, mits het 'sterkere' soorten zijn (zeker geen goulds, fazantjes, en dergelijke). Als het echt kouder wordt en gaat vriezen kun je ze toch best binnenhalen.

Opmerking

Groetjes Stefan

Opmerking

Working...
                        X