Mededeling

Collapse
No announcement yet.

inrichting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• inrichting

Groetjes Stefan

Ja,in het bos.
    Maar zonder gekheid,beste is zelf maken,gewoon op zoek naar een stuk boomstam en zelf bewerken totdat je hebt wat je wilt.
    Denk alleen dat een losse boomstam niet stabiel genoeg is,misschien iets van een driepoot bevestigen(drie stevige takken gebruiken) zodat hij niet om kan vallen net zoals bij een vogelvoederhuisje alleen de stam wel doorlaten lopen tot de bodem ivm het uithollen voor een schuilplaatsje.
    Uithollen kan met een goede beitel of guts maar je zult het hout wel een tijdje moeten laten drogen(denk ik)ivm bewerken droog hout werkt makkelijker dan nat.
    En je hoeft niet te diep te gaan,hooguit een centimeter of 15 maar je boomstam moet dan wel een aardige diameter hebben,zeker een centimeter of 30.
    Misschien eens bij de plantsoenendienst vragen of ze ergens gerooid hebben.
    Last edited by kingfisher; 04-09-2014, 20:10. Reden: tekstfoutje
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Wij hadden voor de kwartels ook zoiets.
      Een stuk boomstam van, ik denk, 45 cm. Daar heeft mijn vader over de lengte en deel uitgehaald (vraag me niet hoe). Die hebben we op zijn kant gehad waardoor je een tunnel had. Omdat we vaak een handje voer op de boomstam gooiden (en dat bleef 'hangen' op het schors) kwamen de kwartels en de vogels heel vaak op de boomstam om de zaden te eten.
      Als je een dikkere boomstam van bv 40 cm doorsnede doet dan zou je aan de ene kant de tunnel kunnen maken, dan dus plat neerleggen en als je de andere kant wat afvlakt, kun je daarop een schaal zetten. Echter, het wordt dan niet een meter hoog. Als je daarop een stam zou bevestigen dan zou je het wel weer hoger kunnen maken, bijv door die boomstam die op de grond ligt, gedeeltelijk in te boren en daar dan een stammetje in te zetten en dan daarop de schaal. dan is het wel zo hoog als je wil en door de 'tunnelstam' is de voet stevig dat het niet omvalt.
      :-) Ik hoop dat het te volgen is.

Groetjes, Chantal
      Last edited by Tal; 04-09-2014, 20:51.
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Stefan, ik heb een stukje bos dat in het bestemmingsplan staat beschreven als hakhout. Waar woon je, misschien kan ik je helpen met een stam.

Kan ook met een PB als je hier je woonplaats niet bekend wilt maken.
        Last edited by fons; 04-09-2014, 21:45. Reden: aanvulling PB
        Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
        uit het restant de rest van het land.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door fons Bekijk Bericht
          Stefan, ik heb een stukje bos dat in het bestemmingsplan staat beschreven als hakhout. Waar woon je, misschien kan ik je helpen met een stam.

Kan ook met een PB als je hier je woonplaats niet bekend wilt maken.
          Ik woon in purmerend dus wel een bos in de buurt zou alleen idd niet weten welke stam ik zou moeten meenemen....
          Groetjes Stefan

Opmerking

Inrichting

Volgens Google maps 137 km, dus dan wordt het prijzig om er een te komen halen.
            Of je moet te voet komen. Let wel, iedere boom heeft een eigenaar.
            Succes met je zoektocht en de arbeid om je idee uit te voeren.

PS voor bomen met een bepaalde diameter heb je ook een kapvergunning nodig, voor stukken stam die op de grond liggen dus niet
            Last edited by fons; 04-09-2014, 22:28. Reden: PS

Opmerking

Nog even een tip. Zit er nog een klompenmaker in de buurt? Dan moet je daar je idee eens met bespreken.

Opmerking

Denk niet dat er 1 zit dus het gaat waarschijnlijk jammer genoeg niet door.
                Groetjes Stefan

Opmerking

ik heb zelf wel eens wat uit het bos meegenomen. soms zie je wel eens van die hoge houtstapels met stammetjes van een meter lang ofzo.

daar heb ik er toen 4 van gepakt, denk niet dat het mag, maar ik kon ze goed gebruiken, als afscheiding van mijn tuin......
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Beste ,beginne met een omgedraaide emmer deze omwikkelen met vogelgaas,opening laten voor ingang,dan deze insmeren met mortel zo naar boven toe werken, binnenkant van de gaas opvullen met oude kranten zodat de dikte van de mortel ongeveer 2a3cm wordt .
                    Voor de afwerking kan je een stuk schors in de mortel drukken zodat men het schors effect krijgt,kan ook afgeborsteld worden met een grove borstel een beetje extra mortel smeren voor de afgezaagde tappels na te bootsen en zo kan je voor weinig geld zelf een stuk stam maken ( kan eventueel geverfd worden)

Mvg Rudi

Opmerking

Working...
                    X