Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wijziging van de plannen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wijziging van de plannen...

hallo allemaal,

door de verdere planning en vooral de berekening van de kosten....ga ik mij voorlopig beperken tot mijn vorig model voliere, nl. de 'buisvoliere'. Stukken kostvriendelijker en zoals mijn vorige kan er steeds bijgebouwd worden.
    Ik ga de stukken die ik had afgebroken van de vorige, terug opnieuw gebruiken. Ik ga er een aantal fouten uithalen en de tussenstukken (hoeken) worden cilindervormig.
    Bijgevoegde Bestanden

Ik heb nog niets bevestigd. Enkel de maten genomen van de stukken en 4 cilinders gemaakt zodat ik een vierkant kan maken. Dit vierkant zal de basis'autostrade' worden. Van daarop komen de aftakkingen naar aparte gedeelten...
    Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

groet Ries

www.vogelmarkt.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ries
        maar een nadeel denk ik als je een vogel moet vangen hoe doe je dat
        Daarvoor moet je hele lange armen hebben.

Opmerking

Dan mag je er wel borden inzetten met eenrichtingsverkeer anders vliegen ze zich te pletter tegen elkaar of heb ik het mis?

Succes Gr Remco
          Mvg Remco

Opmerking

Kun je wat meer uitleg geven over deze voliere, ik snap niet goed wat dit moet worden.

Mischien heb ik in het verleden iets gemist hoor, omdat je praat over "de plannen zijn gewijzigd en "mijn vorige voliere"
            En dan ligt het natuurlijk aan mij, dat ik het niet begrijp.

We horen het dan wel.
            groetjes
            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Loodje, hier is de vorige toko waar je wat wijzer van zou kunnen worden:
              http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=13099
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Ik vind het erg leuk en ik vraag me werkelijk af hoe mensen het idee kunnen krijgen dat dit niet vriendelijk voor de vogels zou zijn. Deze vogels vliegen zomaar een stuk van 5 meter, hebben meerdere vrij ruime kooien als tussenstop en een nachthok om in te slapen. Dat is toch helemaal prima?

Alleen zou ik de buizen dus wel afwerken met groen gaas. Dat zal 10 keer mooier ogen in je tuin. Ik vind dit wel inspirerend. Een vogel kan nu zijn plekje kiezen in de tuin. Bij de struiken, in de zon, droog, in de regen, in de wind, uit de wind. Denk dat de vogels die zo gehouden worden in elk geval weinig last gaan hebben van verveling. Dat op zichzelf is al heel mooi. En de tussenkooien zijn een stuk groter dan de kooien waar menig kanarie zijn leven in slijt. Denk dus dat dit een heel mooi idee is. Krijg er zelf ook inspiratie van want ik wil geen voliere maar zou mijn vogels best een zomer buiten gunnen. Op deze manier kan ik ze een leuk stuk van de tuin geven. Ben zelf wel alleen erg bang dat er een sperwer op komt en dan zitten die kanaries wel gevangen in een buis. Of een kat. Als die op zo'n buis gaat liggen kunnen de vogels niet terug naar het nachthok. Dat durven ze dan denk ik niet meer. Echter 1 schrikdraadje bovenlangs zou dat probleem snel oplossen. Kat met de pootjes op gaas dat de aarde raakt en dan even tegen het draadje aan is pats! en dan leren ze het dus wel snel af.

Opmerking

Deze topic was me totaal ontschoten.
                  Dank je Henk. Ik had dit natuurlijk ook zelf op kunnen zoeken, helaas dacht ik daar niet aan.

Ik vindt deze buizen voliere een heel aardig idee. Lekker veel vliegruimte. Er zullen veel vogels die in kleine broedkooien zitten, jaloers op worden als ze dit wisten.

Mij lijkt het wel moeilijker onder kontrole te houden wat er gebeurd bij je vogels.maar dit hoeft geen echt nadeel te zijn omdat je niet echt de voorkeur geeft aan kweken.
                  En je hebt al wat jonge vogeltjes gekweekt, dus dat zit toch wel goed.

Het doet me trouwens wel denken aan de kamervoliere die mijn vader en moeder vroeger hadden. In de keuken en eetkamer bovenop alle kastjes, had mijn vader een kooi gemaakt.
                  Deze liep van links naar recht en een hoek om naar de andere kant.
                  Ook een heleboel vliegruimte. De kooi was 50x50 cm. Maar zeker in totaal 10 meter. Lang.

Ik ben het met Marx eens, erg inspirerend.
                  groetjes
                  Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

leuk idee, goed gemaakt....
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Opmerking

de nieuwe komt met een zijdelingse bevestiging aan de palen.

Dit was de oude waarvan ik enkele stukken recycleer.

Opmerking

Mag ik je een tip geven? Om een buis goed en stevig op te hangen kan je een tweetal palen in de grond slaan, goed stevig. Vervolgens bevestig je een spandraad en spant die aan met een draadspanner. Daaraan kan je dan de buis hangen zonder dat je het de hele tijd moet stutten met palen ed. Een goede metalen spandraad aan twee stabiele palen kan makkelijk een gazen buis houden. Scheelt je een hoop stutwerk en staat ook mooi als alles een beetje zweverig is gemaakt.

Nogmaals, ik vind het erg leuk dit. Ik ben in staat om ook zoiets te gaan maken. Ik heb een koppel mozambiquesijzen die heel erg graag buiten zou leven. Dacht al aan een kooi op het terras. Dit spreekt me meer aan. Bv 3 kooien op het terras en een leuke buis om alles te verbinden. Ook een stukje onder de overkapping uit, kunnen ze even de regen en de zon opzoeken. Fantastisch.

Opmerking

'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                              X