Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Project kwartelhok

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Project kwartelhok

We zijn al een aantal dagen druk bezig met ons kwartelhok.. Hier wat foto's..

De eerste dag..

We zijn weer wat verder..

Opmerking

Het dak zit erop..

Opmerking

Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

Bedoelt u gaas zoals in een vliegendeur (hordeur)?

Zeker halen wij de stickers weg.. Zover het lukt en de kit staat ook al klaar..

Thanks voor de tips..

Opmerking

Lekker bezig, gaat vast goedkomen.

Opmerking

Hier nog meer foto's! Leuk!!

Je zou toch ook gaas spannen (had ik gelezen in je andere topic)??

Ben heel benieuwd hoe het wordt! Wat ik zie aan je parasol kun je vanaf je zitje lekker de hokken in kijken.
              Mocht het te warm worden zomers, dan (simpele oplossing, hoop dat het afdoende is) een wit/beige rolgordijn van bv Leen Bakker met oogjes en ijzerdraad op je dakje maken om het dak minder warm te laten worden.

Zal vast leuk worden voor de vogels als je hok af is!
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal
                Hier nog meer foto's! Leuk!!

Je zou toch ook gaas spannen (had ik gelezen in je andere topic)??

Ben heel benieuwd hoe het wordt! Wat ik zie aan je parasol kun je vanaf je zitje lekker de hokken in kijken.
                Mocht het te warm worden zomers, dan (simpele oplossing, hoop dat het afdoende is) een wit/beige rolgordijn van bv Leen Bakker met oogjes en ijzerdraad op je dakje maken om het dak minder warm te laten worden.

Zal vast leuk worden voor de vogels als je hok af is!
                Ik zou gaas spannen of noppenfolie gebruiken.. Maar nu is de vraag wat voor soort gaas? noppenfolie wordt het niet.. i.v.m tip van kingfisher.. steen door het dak en gaas kan het opvangen noppenfolie niet..

Opmerking

ALs men golfplaten over de voliere doet dan doet men voor de veiligheid altijd gaas onder de golfplaten. Mocht een golfplaat kapot gaan dan kunnen de vogels er niet uit.
                  Maar omdat kwartels springen en bij een 'lage hoogte' hun kop kapot springen doet men noppenfolie onder het gaas of speciaal gaas.
                  Onze kwartels hebben we nu zo'n anderhalve maand (weet het niet precies) maar zij springen nog steeds af en toe 's nachts.
                  En dat terwijl er dan niets gebeurt, geen muizen in het hok of wat.
                  Heel af en toe springt een kwartel ook overdag. Ruim 2 meter hoog.. En dan (als ik het zie) zie ik niets bijzonders als aanleiding.

Opmerking

Ik ben al aan het rond zoeken geweest naar voorbeeldfoto's.. Van dat gaas onder het dak maar kan niks vinden.. Heeft iemand die?

Opmerking

Afcon Kunststofgaas | De voordelen van kunststofgaas / volièregaas: vogel vriendelijk. Door de elasticiteit van het gaas ontstaat er geen beschadiging. Daarnaast geeft het een prachtige doorkijk. De levensduur van kunststofgaas is 10 tot 15 jaar.

Denk dat dit het is.

Maar dat moet wel zo'n 20 cm onder het dak zodat het door kan veren als ze ertegen aan springen (heb ik begrepen, wij hebben dit nl zelf niet omdat onze iets meer dan 2 meter hoog is).

Opmerking

Inderdaad dit soortgaas heb ik ook op mijn kippenren ziten en zit er nu al een jaar of 6,nog steeds goed.
                        Gewoon per post op laten sturen,je zou het voor het gehele hok kunnen gebruiken.
                        Ik heb evt nog een stuk liggen zou eens moeten kijken hoe groot het is kan ik je zo opsturen,hoef er niets voor te hebben,alleen verzendkosten.
                        Maaswijdte is geen probleem,is klein genoeg zelfs voor chinese dwergkwartels.
                        Als je wilt geef je de maten maar door dan kan ik kijken wat ik nog heb liggen,kijk maar.
                        Mvg,
                        Kingfisher.

Opmerking

Ziet er al erg goed uit!
                          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Is het al af?
                            zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Ik heb het gaas opgestuurd Jeffrey maar verder niets meer gehoord dus ik weet het ook niet.
                              Mvg,
                              Kingfisher.

Opmerking

Working...
                              X