Dag allemaal,
Mijn voliere is bijna af. (Even op vakantie geweest...)
Nu ben ik bezig met de nestkastjes voor de volgende vogels en heb de volgende vragen;
Japanse meeuw, waar broed deze in?
Chinese dwergkwartel, is het nodig om soort kippenachtige broedkooitjes op de grond te maken? en wat zou het formaat dan moeten zijn?
Diamantduif, broeden zij in zo'n voorgevormde nestkom? Hoe plaats je deze in een voliere?
Tijgervink; een halfopen broedkooi, klopt dat? Zo groot als een zebravinkhokje neem ik aan??
Witkopnonnetje; halfopen of gesloten? Wat is de doorsnede van het invlieggat bij een gesloten kooi?
Blauwgrijs roodstaartje; wat voor broedhok?>
Goudsalmadine, hebben die zo'n L vormig (maar dan liggend) broedhok? en hoe groot is dit vlieggat??
Kunnen al deze vogels samen natuurlijk broeden?
Hoe kan ik dit stimuleren?
Hoeveel van elke soort zou ik samen moeten houden om tot broeden te komen??
Kortom veel vragen en ik reken dan ook op jullie kennis!!! Dank alvast, Klaas
Mijn voliere is bijna af. (Even op vakantie geweest...)
Nu ben ik bezig met de nestkastjes voor de volgende vogels en heb de volgende vragen;
Japanse meeuw, waar broed deze in?
Chinese dwergkwartel, is het nodig om soort kippenachtige broedkooitjes op de grond te maken? en wat zou het formaat dan moeten zijn?
Diamantduif, broeden zij in zo'n voorgevormde nestkom? Hoe plaats je deze in een voliere?
Tijgervink; een halfopen broedkooi, klopt dat? Zo groot als een zebravinkhokje neem ik aan??
Witkopnonnetje; halfopen of gesloten? Wat is de doorsnede van het invlieggat bij een gesloten kooi?
Blauwgrijs roodstaartje; wat voor broedhok?>
Goudsalmadine, hebben die zo'n L vormig (maar dan liggend) broedhok? en hoe groot is dit vlieggat??
Kunnen al deze vogels samen natuurlijk broeden?
Hoe kan ik dit stimuleren?
Hoeveel van elke soort zou ik samen moeten houden om tot broeden te komen??
Kortom veel vragen en ik reken dan ook op jullie kennis!!! Dank alvast, Klaas
Opmerking