Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruidsluier giftig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #17
      als de vogels kunden praten ? vergif of niet ?
      ze weten het veel beter, wat lekker is of niet.
      in de natuur is er alles.vergif of niet.
      maarja : wanneer den boer ,zijn vergifkarre uit zijn winterslaap haald.
      is wa anders ze.

      Opmerking


      • #18
        Tot nu toe heb ik maar 1 plant kunnen vinden die niet giftig is,de Meidoorn.

        Gr.Loes

        Opmerking


        • #19
          Waarom zou je luiers bij een kanarie inzetten? Kheb wel eens serama's gezien met kleine luiertjes om maar kanaries nog nooit .
          http://bylden.wordpress.com/

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door imasu
            Tot nu toe heb ik maar 1 plant kunnen vinden die niet giftig is,de Meidoorn.

            Gr.Loes
            Dat bedoel ik maar. Vrijwel iedere plant bevat wel een giftige stof. Of het ook schadelijk is, is een ander verhaal...
            Groeten,
            Johan

            http://johanhendriks.webklik.nl

            Opmerking


            • #21

              Opmerking


              • #22
                Na het plaatsen van een aantal buxusplanten rondom z'n voliere kreeg een bekende van mij last van een verhoogd aantal dode vogels. (binsen, forbus pap. amadines, maskeramadines en nog enkele soorten die ik zo niet met zekerheid weet)
                Ook ken ik anderen die ze in de voliere hebben bij tropen als binsen, maskeramdadines, opgegeten en gesloopt worden door bijv. kanaries en nergens last van hebben.

                Zomaar een paar zijsprongetjes:
                Wanneer sommige soorten planten belaagd worden door vijanden gaan ze stofjes afscheiden die weer de vijanden van die vijanden van de plant aanpakken of wegjagen. (zal wel een mooi samenvattend woord voor zijn)
                Planten in bloei scheiden ook bepaalde stofjes af.

                Om van alles, wat er op deze aardkloot is, te kunnen zeggen wat goed of niet goed is is niet te doen.
                Alles en iedereen zal wel z'n eigen soort van grenzen hebben wat betreft schadelijk of niet.
                Wat voor de 1 goed is kan voor de ander al fataal zijn.

                mvg. Eelke

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door ele
                  Wanneer sommige soorten planten belaagd worden door vijanden gaan ze stofjes afscheiden die weer de vijanden van die vijanden van de plant aanpakken of wegjagen. (zal wel een mooi samenvattend woord voor zijn)
                  mvg. Eelke
                  Ik heb eens gelezen over het immuunsysteem van planten, maar of dit de juiste benaming is weet ik niet zeker.

                  Opmerking


                  • #24
                    Groeten,
                    Johan

                    http://johanhendriks.webklik.nl

                    Opmerking


                    • #25
                      Tritrofische interacties noemen ze hier:

                      Opmerking

                      Working...
                      X