Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere en herrie,graag wat tips en advies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Dank je voor je reactie.
    De ruimte die ik heb voor voliere is 180cm x 440cm x 200cm dus er is ruimte voor een nachthok.
    Al zit ik nu met idee in mijn hoofd om de gehele ruimte te gebruiken om een hok neer te zetten zodat ze altijd binnen zitten.
    Hier wil ik dan een indeling in maken met kweekkooien en dergelijke,maar ik wil eerst even bekijken hoe dat prijskaartje zou zijn ten opzichte van een voliere

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
      Als je in een rijtjeshuis woont,dan zou ik in geen geval buiten
      kromsnavels houden.
      Het gekrijs is in het algemeen niet om aan te horen en zal voor de niet
      uitgesproken liefhebber van dit soort vogels absoluut niet worden
      gewaardeerd.

Opmerking

Hoi Richard,

Wat betreft parkieten kan ik de splendids aanbevelen, die maken gewoon nooit geluid... althans de mijne niet haha.... verder heb ik diverse amadines, kanaries, diamantduifjes, japanse meeuwen en zilverbekjes....
        Van al de overige soorten maken eigenlijk alleen de kanaries geluid, en als de buurt daar niet tegen kan, dan gaan die maar verhuizen.... Dat gezeur altijd over overlast, moedeloos wordt je er soms van.....
        http://www.youtube.com/user/parkietenbak

Opmerking

Grasparkieten maken geen herrie, maar kwetteren de hele dag door. Dit gaat echter niet hard. Veelkleurparkieten hoor ik nooit. Ik heb rosella's gehad, die fluiten wel maar krijsen ook nooit. Elegantparkieten maken ook geen herrie.
          Het zijn vaak de grote parkieten (zuid amerikaanse) die veel krijsen.
          Genoeg parkieten soorten die je zonder overlast kunt houden.
          Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

Hartelijk dank voor de reacties,het is me alweer iets duidelijker om te selecteren.
            Want ik moet namelijk ook rekening houden met het feit dat het geen "knagers"zijn,de voliere wordt namelijk opgebouwd van hout.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rimo73
              Hartelijk dank voor de reacties,het is me alweer iets duidelijker om te selecteren.
              Want ik moet namelijk ook rekening houden met het feit dat het geen "knagers"zijn,de voliere wordt namelijk opgebouwd van hout.
              Als 't geen knagers moeten zijn, dan zou ik 't zeker houden bij splendids en eleganten, die knagen absoluut niet... bourkes weet ik eerlijk gezegd niet, maar daar kunnen anderen vast wel antwoord op geven
              http://www.youtube.com/user/parkietenbak

Opmerking

Dank je

Mijn voorkeurslijstje is nu dus:
                • Catharina parkieten
                • Splendids
                • Eleganten

Ik wil het voor mezelf goed op een rij zetten om te weten waar ik aan toe ben

Opmerking

Working...
                X