Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De naderende kou.
Collapse
X
-
Vorige jaar hebben we ook een strenge koude gehad, een paar weken aaneengesloten.
Ik moet eerlijk toegeven dat het enige wat wij doen is 3 x vers water geven (dichtgevroren) geen badwater en de binnenvoliere is gewoon dicht. De kanaries kunnen wel gewoon van binnen naar buiten. En wonder boven wonder blijven er ook gewoon buiten slapen.
Nu gebied mij eerlijkheidshalve te vermelden dat het binnenhok niet warmer is dan buiten. Het is niet geisoleerd.
In de afgelopen zeven jaar heb ik niet kunnen constateren dat de vogels ongemak hadden van de kou.
Ik denk dat koude tocht e.d. funester is dan gewoon kou.
Marc
Opmerking
-
Het is nu te kort dag maar een tip voor de langere termijn. Voer alleen in het binnenhok bij mij komen ze allemaal voor de schemer naar binnen en blijven daar tot de volgende morgen. De binnenvoliere is wel minimaal 12 tot 16 uur (afhankelijk van het seizoen) verlicht.M.v.g. Sepke
Opmerking
-
Vorig jaar is het bij mij ook allemaal goed gegaan. De kwartels slapen onder een dakpan buiten. Mijn parkieten blijven ook allemaal buiten zitten terwijl ze wel naar binnen kunnen. maar ik ben ook altijd wel wat bezorgd als het weer kouder wordt
Opmerking
-
Ook kleine vogels kunnen prima tegen de kou, ze gaan eerder dood van de honger. Belangrijk is dus dat kleine vogels zonder bijverwarming voldoende kunnen eten. Licht is dus belangrijker dan warmte.Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!
Opmerking
-
Te droog!
Kees zal inmiddels wel in Spanje zijn - veel plezier daar - maar naast de kou hier in Nederland speelt er nog een probleem: kwekers die met hun vogels reeds aan het broeden zijn, kunnen door dit weertype te krijgen met een extreem lage luchtvochtigheid!
Tot mijn schrik was de luchtvochtigheid in mijn kweekruimte gisteravond gedaald naar 40%!
Ondanks de extra waterbakken aan de cv..... Aangezien ik meerdere koppels op eieren heb zitten durf ik het niet aan om met waterbakjes verder te klooien en heb een luchtbevochtiger aangeschaft. Ik hoop hiermee het probleem op te lossen. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte.
gr
Hans.Tomorrow is the first day of the rest of your life...
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking