Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere maken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Voliere maken

Ik wil komende voorjaar een voliere maken van geimpregneerd hout van 5m x 1,20m, de 20 cm wil ik gebruiken als tuin, de voliere komt tegen een bestaande muur, waar ook het tuintje tegen aan komt. Welke planten raden jullie me aan? De rest is betegeld, zal ik dit zo laten of ook hier 1 of 2 m2 tuin voor maken? Links komt tegen de voliere een 1m2 sluis met daarboven een nachthok, dus wanneer je de sluis in gaat moet je bukken, hoeveel vogeltjes kunnen in zo'n hok? Rechts wil ik aan de onderkant een nachtkooi maken voor de grondvogels, waarschijnlijk chinese dwergkwartels. Rechts staat de zuidwester wind en wil rondom 1m2 aan de onderzijde hout maken en aan de bovenzijde glas zodat de vogels toch te zien zijn en ze beschut zijn voor regen en wind. Bovenkant wil ik dichtmaken met watervaste platen, met daarboven aflopende golfplaten. De rest wordt met gaas dicht gemaakt. Moet ik zorgen dat er middels buitenzijde gevoerd kan worden of is het niet erg om dagelijks de voliere in te gaan?
    Veel vragen en ik hoop dat ik veel antwoorden krijg. Ik wil er een koppeltje rode mexicaanse mussen een koppeltje helenafazantjes, koppeltje zilverbekken in doen. Wat raden jullie me aan om er nog bij te doen?

ik zou alle tegels er uit halen, en er grond in doen, wat planten er bij, en je vogels zijn je dankbaar. de helft, of het geheel overdekken, want het regent nogal eens. je kan per vierkante meter 1 koppel houden plus minus, dus 5 koppels zou wel kunnen, er komen ook jongen, dus niet te druk maken.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
    X