Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn mijn kwartels nou zo dom of ik?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zijn mijn kwartels nou zo dom of ik?

Mijn eigenwijze kwartels willen, ondanks de matige kou, niet in een warm nachthok. Ok, moet ik mee leren leven.

Echter ze vertikken het ook uit de voerbakjes, waar ook de vogels uit eten, te eten. Op de bodem ligt echter heel weinig voer. Wat nu????

Het voer is ondermeer tropisch- en kanariezaad en eivoer.

Als je de kwartels op kunt sluiten moet je dat doen. op de 1 ste dag de hele dag, op de 2de dag alleen snachts en nacht 3 en 4 doe je hetzelfde. gewoon snachts opsluiten.
    het probleem met het voer is makkelijk op de lossen gewoon iedere keer dat je de vogels gaat voeren gewoon een beetje voor op de grond gooien (ik doe altijd 1 keer in 2 dagen een klein handje maar ik heb er maar 3) je moet zelf maar kijken heoveel je er neer gooit.
    IK hoop dat je hier iets aan hebt

Opmerking

Je moet je er ook niet al te druk over maken, kwartels scharrelen een hele dag rond, ik weet niet of je voliere beplant is? Als dat 't geval is, eten ze ook insectjes ed, daarnaast weet ik niet hoe oud ze zijn, als ze erg jong zijn, kun je ze ook eivoer met wat krachtvoer geven, paar druppeltjes water erbij.... vinden ze hier geweldig....

Wil je ze echt verwennen, ga dan in de winkel om pinky's, buffalowormpjes, verkopen ze in diepvries verpakking.... daar krijg je ze ook makkelijk redelijk tam mee
      http://www.youtube.com/user/parkietenbak

Opmerking

als mijn kwartels buiten zijn komen ze niet meer binnen op 1 na dus ik moet bijna elke avond kwartel vangen heb ze nu opgesloten in het binnen hok en ik strooi ook 1 keer in de 2 dagen een hand voer op de grond eten ze goed van en het water wat ik geef elke dag vers en 1 keer per week een halve vitamine c tablet erin krijgen mn tropen ook vinden ze lekker en blijven ze goed gezond..

groeten hielke
        lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door hielke
          als mijn kwartels buiten zijn komen ze niet meer binnen op 1 na dus ik moet bijna elke avond kwartel vangen heb ze nu opgesloten in het binnen hok en ik strooi ook 1 keer in de 2 dagen een hand voer op de grond eten ze goed van en het water wat ik geef elke dag vers en 1 keer per week een halve vitamine c tablet erin krijgen mn tropen ook vinden ze lekker en blijven ze goed gezond..

groeten hielke
          Kan die ene niet bij je buiten blijven? Ik ken je voliere niet natuurlijk

Opmerking

ze kunnen binnen en buiten komen als ik het luikje open heb maar ze gaan allemaal naar buiten en 1 komt als het donker word weer binnen en de anderen niet en binne staat het voer en water dus ik wil ook niet dat ze buiten blijven en verhongeren zeg maar dus vandaar dat ik ze heb opgesloten,en mn binnen hok is groot genoeg denk ik 2x1 m en ik heb er nog een verhoging in voor de vliegers dat is 2m x 0,60m en 1,25 hoog.

groeten hielke
            lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door hielke
              ze kunnen binnen en buiten komen als ik het luikje open heb maar ze gaan allemaal naar buiten en 1 komt als het donker word weer binnen en de anderen niet en binne staat het voer en water dus ik wil ook niet dat ze buiten blijven en verhongeren zeg maar dus vandaar dat ik ze heb opgesloten,en mn binnen hok is groot genoeg denk ik 2x1 m en ik heb er nog een verhoging in voor de vliegers dat is 2m x 0,60m en 1,25 hoog.

groeten hielke
              Zolang het niet vriest kunnen ze echt gewoon buiten blijven, ik heb wel water buiten staan, voer moeten ze gewoon in 't nachthok halen..
              Als je kwartels die buiten blijven 's nachts overdag gewoon 't nachthok in gaan om te eten en drinken, dan is er in principe niks aan de hand hoor...

't lijkt me een heel gedoe om ze iedere avond naar binnen te moeten doen

Opmerking

Working...
              X